Windows 2003 SBS / IIS / (OLE DB Provider for) Visual FoxPro
in mijn ASP code haal ik data uit een visual foxpro tabel. de query werkt prima, alleen bij het gebruiken van GROUP BY krijg ik de volgende error
en ja, ik heb uitgebreid gezocht naar de oorzaak van het probleem. ik weet wat de error betekent, het is niet ongebruikelijk, maar ik krijg het probleem niet opgelost.
in mijn ASP code haal ik data uit een visual foxpro tabel. de query werkt prima, alleen bij het gebruiken van GROUP BY krijg ik de volgende error
mijn query:Microsoft OLE DB Provider for Visual FoxPro error '80004005'
SQL: GROUP BY clause is missing or invalid.
/test.asp, line 22
IUSR heeft lees-rechten op de tabel. zonder GROUP BY werkt de query ook prima.SELECT TRIM(art_code) AS art_code, TRIM(art_desc1) AS art_desc1, NTOM(px_sell) AS px_sell, unit_size, TRIM(r_uitv) AS r_uitv, TRIM(r_kleur) AS r_kleur FROM db\usr_val, db\article WHERE r_webshop = .t. AND r_coll1 != '' AND r_coll1 = uv_code AND ul_code = 'COLLECTIE' AND r_cat = '"&cat&"' AND r_coll1 = '"&col&"' ORDER BY art_desc1 GROUP BY art_desc1, r_uitv;
en ja, ik heb uitgebreid gezocht naar de oorzaak van het probleem. ik weet wat de error betekent, het is niet ongebruikelijk, maar ik krijg het probleem niet opgelost.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 13:19 ]