[iBook & Airport] Probleem met connecten

Pagina: 1
Acties:

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb sinds 2 maanden met veel voldoening een 12" iBook G4. Samen met de Airport Express heeft deze het tot voor kort gewoon goed gewerkt, helaas is hier de laatste week verandering in gekomen. Ook al zit ik naast de Airport Express, hij vind niet altijd connectie.
Zelfs na herstart of vele malen de Airport op mijn iBook te herstarten krijgt hij niet zomaar connectie. Wanneer hij dan eindelijk wel connectie te pakken krijgt ligt deze er soms na korte tijd ook zo weer uit.
Mijn vader heeft een 12" Powerbook en heeft hier geen problemen mee.
Wat is hier het probleem en wat is er aan te doen?

http://flickr.com/photos/itommy/

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
zit de antenne nog wel goed vast?

het zou natuurlijk een software probleem kunnen zijn maar anders wordt het toch terug naar de apple dealer ben ik bang

• T. van Beek
Na navraag bij me pa schijnt hij er ook al een aantal keer last van gehad te hebben.
Ligt dit dan aan de Airport Express?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Kunnen wij dat ruiken?

maw, kan je iets in je Log vinden, kunnen kizmet en andere tools wel je verbinding zien, heb je bij Apple in de kbase gezocht, heb je andere wlan kaart kunnen testen, wat bedoel je met AirPort "opstarten", zijn er andere wlan's in de buurt, heb je geprobeerd de AP-base te verplaatsen, wat is er veranderd in de tussentijd, heb je Apple al gebeld?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• T. van Beek
chem schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:11:
Kunnen wij dat ruiken?

maw, kan je iets in je Log vinden, kunnen kizmet en andere tools wel je verbinding zien, heb je bij Apple in de kbase gezocht, heb je andere wlan kaart kunnen testen, wat bedoel je met AirPort "opstarten", zijn er andere wlan's in de buurt, heb je geprobeerd de AP-base te verplaatsen, wat is er veranderd in de tussentijd, heb je Apple al gebeld?
Ruiken: Nee, maar misschien is het bij andere een bekende fout, maar dat kan ik weer niet ruiken.

Ik heb geen andere kaarten kunnen testen en met opstarten bedoel ik bij het airport icoontje rechts boven in Airport uit te zetten en weer aan te zetten en de Airport Express los te koppellen (Netstroom en netwerk) en er later weer in te klikken, beide hadden geen effect.
Apple heb ik niet gebeld omdat ik eerst wou kijken of er hier misschien simpele fixes waren, zoniet dan bel ik Apple morgen vroeg al.

Verwijderd

Krijg je sowieso geen connectie met AE of alleen in het geval van muziek streamen icm iTunes? Hier heb ik zelf ook regelmatig problemen namelijk en dit is een bekend probleem... Op te lossen door de sound-target op 'Computer' te zetten, de muziek te hervatten en daarna weer je AE als sound-target in te stellen. Het irriteert me mateloos dat Apple dit nog steeds niet gefixed heeft.

Heb ook regelmatig problemen dat de muziek hapert bij iTunes, ook dit is een al lange tijd bekend probleem dat nog niet gefixed is :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 19:48 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb zelf nooit problemen gehad met mijn ibook icm een asus wl-300g accesspoint. Echter, ik heb ontdekt dat mijn pocketpc als stoorzender werkt -> zodra die aan gaat krijg ik zo nu en dan problemen met mijn aaiboek. (geen signaal)
Pagina: 1