RAMBO DDR geheugen probleem icm 3D games

Pagina: 1
Acties:

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Beste wensen iedereen...

Het volgende....

Door een aantal 3D games te spelen en wat Benchmark testjes gedaan te hebben, kwam ik tot de conclusie dat mijn geheugen zorgt voor crashes in games en heel soms zelfs mijn pc (reboot).

Ik heb er 2x 512 in zitten, en dan in bank 1 en bank 2 (totaal zijn er 3 aanwezig op mijn MB). De testen (en games) die ik gedaan heb deed ik met beide modules erin, en heb ze ook verwisseld, maar altijd een crash vroeg of laat.

Gek genoeg als ik er eentje uithaal (maakt niet uit welke) dan blijft de pc uren lang stabiel bij games.

Iemand vertelde mij dat het ook met een eventuele BIOS instelling te maken kan hebben in combi met HOE de modules in mijn MB zitten (bank 1, 2 of 3).

Ik ben even het spoorbijster en wil graag mijn 1G gebruiken en stabiel....wat raden jullie mij aan??

Mijn gegevens:

MB= ASUS A7V600
Pross=AMD 2800+
Geheugen= 1G RAMBO DDR

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:31
Blijkbaar ligt het probleem dan niet bij je ram.
Probeer een een bios update voor je mobo misschien is hij dan wel compatible.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Dekaasboer schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:58:
Blijkbaar ligt het probleem dan niet bij je ram.
Probeer een een bios update voor je mobo misschien is hij dan wel compatible.
Goeie! Maar de laatste update die er was , zit erop! 1008 geloof ik.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Maakt het uit in welk slot je je geheugen doet? anders zou er misschien een geheugen-slot kapot kunnen zijn.

http://specs.tweak.to/16495

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
HeefStan schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:03:
Maakt het uit in welk slot je je geheugen doet? anders zou er misschien een geheugen-slot kapot kunnen zijn.
Sloten 1 en 2 heb ik steeds gebruikt in verschillende cominaties...en windows ziet prima de hoeveelheid geheugen en ik kan er ook goed mee werken TOT ik ga gamen...dan is het de combi (slot 1 en 2 ) die voor problemen zorgt.
ALLEEN slot 1 geeft geen problemen.

Kan ik ook slot 2 en 3 gebruiken tegelijk of moet ej altijd bij 1 beginnen ?

Verwijderd

memtest86 al gedraaid?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
download eens memtest86 van www.memtest86.org

op een floppy of cd zetten en daarvan booten, dan gaat ie je geheugen testen, laat dit eens een paar uur per combinatie lopen, dus bijv Alleen A, Alleen B, A en B, B en A (dimmen van slot wisselen)

en kijk of je dan errors krijgt

De wijzen komen uit het Oosten!

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
NoepZor schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:11:

op een floppy of cd zetten en daarvan booten, dan gaat ie je geheugen testen, laat dit eens een paar uur per combinatie lopen, dus bijv Alleen A, Alleen B, A en B, B en A (dimmen van slot wisselen)

Dit progje heb ik idd gebruikt maar dan alleen een A en B combinatie....toen kreeg ik errors bij test 8 namelijk 0000FF00 als dat iemand wat zegt!!!

Maar de test draaien en ook de modules wisselen is idd een optie....

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

NoepZor schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:11:

Laat de memtest gewoon een nachtje draaien, als er geen errors komen, dan is je ram ok.
Dan gaan we de voeding bestuderen. Als het wel errors geeft, dan ligt het aan de ram.
gerdesign schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:14:
[...]

Dit progje heb ik idd gebruikt maar dan alleen een A en B combinatie....toen kreeg ik errors bij test 8 namelijk 0000FF00 als dat iemand wat zegt!!!

Maar de test draaien en ook de modules wisselen is idd een optie....
Probeer ook de latjes alleen te testen, zodat je kan zien of het ram slecht is.

Als ze alleen goed werken, maar samen niet. Dan eens checken of je ram niet overgeklokt is of te strakke timings.

[ Voor 33% gewijzigd door rapture op 02-01-2005 13:16 ]

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Als ze alleen goed werken, maar samen niet. Dan eens checken of je ram niet overgeklokt is of te strakke timings.[/quote]

Over dit wat je nu zegt zit volgens mij het probleem..... ik neem aan dat je deze settings in de BIOS moet regelen?????
Graag zou ik hier iets meer over willen weten.....????

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 21:11
heb je toevallig één of andere performance mode optie in je bios? Zoja, zet die dan op disable!

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
PacinoAllstars schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:21:
heb je toevallig één of andere performance mode optie in je bios? Zoja, zet die dan op disable!
Ga ik bekijken ... nog meer opties voor in de BIOS? Niet mijn sterkste kant...

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

Over dit wat je nu zegt zit volgens mij het probleem..... ik neem aan dat je deze settings in de BIOS moet regelen?????
Graag zou ik hier iets meer over willen weten.....????
Haal de handleiding van je moederbord www.asus.com en ga naar de pagina's over de BIOS-setup. Start je pc op en druk op del-knop (bij sommige mobo's is het anders) om in de BIOS-setup te geraken. Ga dan naar chipset features setup, stel hier de instellingen op het stabielst (volgens het boekje).

[ Voor 25% gewijzigd door rapture op 02-01-2005 13:31 ]

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
rapture schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:31:
[...]

Haal de handleiding van je moederbord www.asus.com en ga naar de pagina's over de BIOS-setup. Start je pc op en druk op del-knop (bij sommige mobo's is het anders) om in de BIOS-setup te geraken. Ga dan naar chipset features setup, stel hier de instellingen op het stabielst (volgens het boekje).
THX! ga ik nu proberen.... ik heb het boekje van mijn mB hier dus daar zal het ook wel instaan?!
Jullie horen het zo.....
Pagina: 1