Whisperrock IV vs. Zalman CNPS7000B AlCu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 12:04
Ik heb een whisperrock IV op mijn thorton 2400+ zitten. Ik wil graag mijn cpu op 2800+ snelheden draaien om mijn video kaart (6600GT) volledig te benutten. Dit betekent dus een verhoging van 250 Mhz. Met deze overclock komt mijn cpu op een temperatuur van +- 61 graden. Dit is dus te warm, met een aantal tests in bijvoorbeeld Prime95 vindt hij al naar +- 5 minuten de eerste fout. Ik denk er nu over om in plaats van de whisperrock 4 er een Zalman cnps7000B AlCu op te plaatsen. Ik vraag me alleen nog af of het verschil tussen deze 2 wel groot genoeg is. Ik heb al veel reviews gelezen, de Zalman komt erg goed naar voren, maar de Whisperrock doet het ook niet slecht. Vergelijken wil niet echt, want de reviews verschillen daarvoor te veel met elkaar (systeem specs.)
Kan iemand mij vertellen of de Zalman een goede keus is voor overclocken. Zo niet, wat is dan een goede keus ?

Mijn systeem specs:

proc: Thorton 2400+
Straks hopelijk 2800+ 150fsb MP: 15
mobo: K7S5A (nieuwste HoneyX overclock Bios)
Geheugen : 2 X 256MB DDR Twinmos
Vid. Kaart : 6600GT
HDD : WD 20 GB Samsung 80GB
Voeding : Qtec 500W Big Fan

Een andere fsb wil trouwens niet goed, dan start hij niet meer goed, enige werkende fsb's 100,133, 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
Eindelijk heb ik een review gevonden waar ze beide in voorkomen !!!
Het verschil is wel erg groot, maar hier is duidelijk te zien dat mijn koeler toch best brak is, en de zalman superieur....

Het is dan wel de zalman CNPS7000A Cu, maar zoveel verschil zal er wel niet zitten tussen de Cu en de AlCu versie.

Ik ga volgende week de koeler halen, als mijn overclock dan wel stabiel is laat ik het horen.

http://www.tweakpc.de/cooling/cooling_charts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:04
Dat Prime95 na een X aantal minuten fouten vind, hoeft niet persee aan de temperatuur te liggen. Het kan ook zijn dat op een fsb van 150 je pc niet helemaal stabiel meer is.

Wat is er trouwens magisch aan de 2800+? Waarom benut je op die snelheid pas je videokaart volledig? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
AttiX.SkategoaT schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:44:
Dat Prime95 na een X aantal minuten fouten vind, hoeft niet persee aan de temperatuur te liggen. Het kan ook zijn dat op een fsb van 150 je pc niet helemaal stabiel meer is.

Wat is er trouwens magisch aan de 2800+? Waarom benut je op die snelheid pas je videokaart volledig? :?
Er is niks magisch aan de 2800+, maar lager kan hij niet, en hoger zal helemaal een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Probeer eens 15x166Mhz
heb je wel meer mhz, maar weer een goede divider voor je AGP en PCI bus

ook voltage iets verhogen kan helpen om het weer stabiel te krijgen, warmte ontwikkeling stijgt dan wel.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:02

sapphire

Die-hard pruts0r

PC hoeveel men heb je ?
Als je PC2100 hebt zou het je geheugen gewoon kunnen zijn die FSB 150 niet meuk vind, bij PC2700 is het iig je mem niet ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
Het is 1 reepje PC2100 en 1 PC2700. Ik zal dan komende week eerst de nieuwe koeler halen, en dan op 150fsb zetten, met dan eerst alleen de PC2700 reep erin. Als hij dan stabiel is, probeer ik de 2e reep er bij in op lage timings en ga ik heel hard hopen.

Als dit niet werkt dan ga ik hem op fsb166 proberen, weer met alleen de PC2700 reep erin, als dit niet werkt dan zal ik hem gewoon weer op de standaard moeten draaien.
Pagina: 1