Geen geluid op DVD

Pagina: 1
Acties:

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07-2025
Ik heb met Nero Vision-Express een AVI-bestand op DVD gebrand. Als ik de DVD op mijn PC afdraai heb ik beeld EN geluid. Als ik de DVD op mijn DVD-speler (JVC) draai heb ik wel beeld maar GEEN geluid. Als ik de DVD draai op de DVD-speler van mijn broer heb weer wel beeld EN geluid.

Brand ik de Avi op een DVD-RW dan heb ik op mijn DVD-speler beeld EN geluid.

Heeft iemand een idee waarom ik op mijn DVD-speler geen geluid krijg met een gewone gebrande DVD en wel geluid krijg met een gebrande DVD-RW?

Alvast bedankt.

Sjef van den Bersselaar

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En wat zijn de specificaties omtrent het afspelen van avi-bestanden van beide spelers? Wat voor codecs gebruikt het bestand?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 07:23

MeNTaL_TO

The future is not set

Welke versie van Nero gebruik je? Want ik had in een vroege versie van Nero 6 een bug die er voor zorgde dat het geluid verkeerd gecodeerd werd. Een simpele update verhielp dat (geluid is nu prima DD 2.0).

[edit]De bug zorgde ervoor dat ik bij mijn zelfgemaakte Viva la bam dvd's geen geluid had op mijn dvdspeler en wel in powerdvd.

[ Voor 25% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-01-2005 12:47 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07-2025
Ik gebruik NeroVision Express 3
MeNTaL_TO schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:46:
Welke versie van Nero gebruik je? Want ik had in een vroege versie van Nero 6 een bug die er voor zorgde dat het geluid verkeerd gecodeerd werd. Een simpele update verhielp dat (geluid is nu prima DD 2.0).

[edit]De bug zorgde ervoor dat ik bij mijn zelfgemaakte Viva la bam dvd's geen geluid had op mijn dvdspeler en wel in powerdvd.