[showcase] Melkbusschieten in Kampen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met oud en nieuw wordt er in Kampen altijd met de melkbus geschoten. Ik heb met mijn Canon 300D enkele foto's gemaakt die wel gelukt zijn.
Ik heb ze genomen met de standaard lens, op 55 mm, en met een diafragma van 5.6 . Behalve foto 1 zijn ze genomen met 100 of 200 ISO en een sluitertijd varierend tussen 1/10 en 1/20, foto 1 is op 1600 ISO met flits.
De foto's zijn niet bewerkt alleen als jpeg opgeslagen.

Foto 1: Hier zie hoe geschoten wordt. Allemaal naast elkaar en de mensen omheen. Ze schoten onze kant op, maar wel voorlangs.
Afbeeldingslocatie: http://janjaap.fleurke.net/thumbs/Melkbus1.jpg

Foto 2: Knallen maar!
Afbeeldingslocatie: http://janjaap.fleurke.net/thumbs/Melkbus2.jpg

Foto 3: Als je goed kijkt dan zie vooraan de flash een donkere plek. Dat is de deksel die word weggeblazen.
Afbeeldingslocatie: http://janjaap.fleurke.net/thumbs/Melkbus3.jpg

Foto 4: Twee tegelijk en een stel die al geschoten hebben en nog branden.
Afbeeldingslocatie: http://janjaap.fleurke.net/thumbs/Melkbus4.jpg

Foto 5: Op deze foto is mooi te zien dat de ontploffing alle kanten opgaat. Zelfs terug over de rug van de schutter!
Afbeeldingslocatie: http://janjaap.fleurke.net/thumbs/Melkbus5.jpg

Foto 6: En het gevolg kan zijn dat je het op een koude dag toch warm hebt.
Afbeeldingslocatie: http://janjaap.fleurke.net/thumbs/Melkbus6.jpg

Foto 7: De mooiste als laatste: dit was een klapper! Ik dacht dat mijn lens kapot sprong. Zo horen ze te zijn, oud en nieuw op zijn mooist.
Afbeeldingslocatie: http://janjaap.fleurke.net/thumbs/Melkbus7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Melkbusschieten in kampen is altijd een feest.
Dit zijn gewoon wat kiekjes van afstand, mooie effecten dat wel. Je had natuurlijk een paar foto's kunnen maken van de personen die er mee bezig zijn. Voorbereiding van een melkbus, karbit er in... water erbij etc. etc. Dan heb je een betere impressie van het melkbusschieten.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:32
Is het raam van de hoedjes winkel nog heel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er niet veel van maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niet, wat geels en wat mensen erbij, verder zie ik vrij weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:06
je ziet inderdaad een mooie knal, maar misschien had je met een iets grotere sluitertijd moeten werken oid. Zo zie je er weinig van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
melkbusschieten?
bedoel je toevallig niet karbietschieten?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melkbusschieten , ik had er nog nooit van gehoord :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roland schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:52:
Melkbusschieten in kampen is altijd een feest.
Dit zijn gewoon wat kiekjes van afstand, mooie effecten dat wel. Je had natuurlijk een paar foto's kunnen maken van de personen die er mee bezig zijn. Voorbereiding van een melkbus, karbit er in... water erbij etc. etc. Dan heb je een betere impressie van het melkbusschieten.
Het ging mij om de knal vast te leggen. De eerste foto zie je hoe ze staan. Maar het ging mij niet om om het melkbusschieten te laten zien, dat weet iedereen toch wel ;)
WiLLoW_TieN schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:58:
Is het raam van de hoedjes winkel nog heel :+
Ja, er staan bouwketen voor. Maar bij een schutter die zijn bus onder zijn arm had schoot zijn laken los en vloog de deksel redelijk in de buurt.
Big Daddy schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:25:
je ziet inderdaad een mooie knal, maar misschien had je met een iets grotere sluitertijd moeten werken oid. Zo zie je er weinig van
Ik schoot vanuit de losse hand en dan kun je je niet al te lange sluitertijden veroorloven. Daarbij komt dat als je te veel licht naar binnen laat dan zit je met overbelichting. Nu al zijn de lantaarnpalen al overbelicht.
BMRS schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:33:
melkbusschieten?
bedoel je toevallig niet karbietschieten?
Nee, melkbusschieten doe je met carbid. Karbiet kennen we niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Waarom heb je op pic #1 om de boom gefocused en niet op de mensen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:50:

Het ging mij om de knal vast te leggen. De eerste foto zie je hoe ze staan. Maar het ging mij niet om om het melkbusschieten te laten zien, dat weet iedereen toch wel ;)
Wat ik bedoel is dat je met je camera wilt laten zien wat er gebeurt. Van een afstand een aantal foto's schieten is niet het weergeven van de gebeurtenis. Laat zien wat karbit is, hoe werkt het knallen, emoties en beleving op de gezichten van de knallers. Natuurlijk horen daar ook foto's tussen van de knal zelf, maar khad graag meer gezien!

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Om eerlijk te zijn zijn dit niet hele bijzondere foto's. Bovendien zijn het 7 ongeveer dezelfde foto's. Ik zou zeggen ga eens wat meer experimenteren/spelen met je camera en met de compositie.. Deze foto's kun je ook maken met een standaard point and shoot camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf schieten met carbid in een (oude & lege )verfbus is veel leuker dan alleen maar kijken en foto's schieten...... Hier houd je ook piepende oren aan over..... \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Met photoshop is er volgens mij nog heel wat meer uit te halen en kunnen we zeker beter zien waar het om gaat. Op deze afstand had je zeker je diafragma open mogen zetten. Vervolgens met groothoek schieten en croppen in phtoshop.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 18:31

Nietzman

Woei!

Tja, standaard "ik klik maar wat" foto's, als ik zo bot mag zijn.

Er zal best goed getimed zijn om op het goede moment een foto te maken, maar er is echt 0,0 aandacht aan dingen als compositie besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:48:
[...]

Ik ook niet, wat geels en wat mensen erbij, verder zie ik vrij weinig :P
Same here.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er ook niet veel van maken, mijn telefoon maakt ook zulke foto's....daar kan ik ook niets mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 01:18

Animal_X

Rodin

wtf! Doen jullie dat daar gewoon midden in de stad? :D

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Wouw, je kunt foto's maken...

[offtopic]
Wij mogen in ons dorp nietmeer met melkbussen schieten nadat er flink wat ruitjes zijn gesneuveld door vliegende melkbusdoppen. Wel met zakken om de melkbus, dat klapt nog harder ook :)
Pagina: 1