Toon posts:

USB-modem aansluiten op Wireless Base Station??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het probleem:
mijn moeder heeft wireless base station 11g gekocht en een wireless USB adapter 11g

onze pc is verbonden met internet via een USB adsl modem, het wireless base station heeft echter alleen een ethernet aansluiting, is er ook een manier om mijn usb modem aan te sluiten op deze ethernet aansluiten

*(ik wil dus geen internet via pc en daar pas mijn wireless base station op aansluiten, het was de bedoeling om de router in de meterkast te zetten)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:58:
het probleem:
mijn moeder heeft wireless base station 11g gekocht en een wireless USB adapter 11g

onze pc is verbonden met internet via een USB adsl modem, het wireless base station heeft echter alleen een ethernet aansluiting, is er ook een manier om mijn usb modem aan te sluiten op deze ethernet aansluiten

*(ik wil dus geen internet via pc en daar pas mijn wireless base station op aansluiten, het was de bedoeling om de router in de meterkast te zetten)
Of een (wireless)router kopen die een USB modem kan aansturen/ondersteunt (raad het je niet aan).

Of een ander ADSL modem die wel een ethernet aansluiting heeft zodat je deze aan je nieuwe wirelessrouter kan koppelen.

Of een andere wireless router met ingebouwde ADSL modem.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
en is het ook mogelijk om usb om te zetten ofzo?

en wat zou dan een goede ethernet modem zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 12:08 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Volgens mij kan dit niet. Goede Ethernetmodems zijn de Speedtouch 510 van Alcatel en de Zyxel Prestige series. Je kan ook een el cheapo ethernetmodem van bijvoorbeeld Sweex proberen. Wat ik je in ieder geval af kan raden is de ADSL Gateway van Linksys, de WAG54G, die heeft alleen maar downtimes e.d. Zoek maar eens op GoT naar WAG54G+probleem :P Er is ook een modem+router combo van Draytek, nog niet veel slechte verhalen over gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
damnn das major suckzOrz ^^

100 euro uitgegeven aan een niet te gebruiken modem?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Je kan natuurlijk ook een oude laptop met windows 98se of hoger en Internet Connection Sharing gebruiken. Dan sluit je je USB modem aan op je USB poort en sluit je een hub/switch aan op je laptop ethernet poort. Hoe je met ICS moet werken is goed op internet en GoT te vinden. Normale PC kan ook maar laptop is zuiniger :P

Verwijderd

Topicstarter
k k
heb gwoon ethernet modem gekocht... aangesloten op router... draadloos verbinding met men router en volgens die zelfde de router ook internetverbinding... ik kom alleen het internet niet op :(

eerst belde k altijd gewoon in met men usb modem, nu kan dit dus niet meer... hoe moet ik men router nu instellen?
alsk de mdem wil installeren (niet aan pc maar aan men router) kan die software hem niet vinden, ik heb geen rj45 aansluiting op men pc dus ik kan em niet direct aan sluiten...
ik use btw adsl van wanadoo... kan nie op internet komen met men pc en zit nu op school, kan dus nie altijd snel reagere "_"

bijvoorbaat dank voor hulp :Y)

edit:
ik kan wel de instellingen van de modem bereiken. weet alleen niet wat ik moet instellen, bijvoorbeeld het type DSL verbinding

PPPoE ofzo.. en zo staan er nog 3 anderen, welke moet ik hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 14:11 ]

Verwijderd

adsl modem/router (ik zou voor de alcatel/thomson speedtouch 510 gaan)voor dat wireless acesspoint zetten... en het moet werken'. in de faq van dit forum staat genoeg info voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:16:
adsl modem/router (ik zou voor de alcatel/thomson speedtouch 510 gaan)voor dat wireless acesspoint zetten... en het moet werken'. in de faq van dit forum staat genoeg info voor je.
je bedoelt:

splitter-modem-wireless base station (via ether) wireloess ontvanger-pc ??

want zo heb ik het al staan, probleem is dat ik (ook al hebk internet verbinding volgens modem en router) niet op internet kan komen

note: heb dus losse router en losse modem
Pagina: 1