Toon posts:

[XP] Map met afbeeldingen loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst iedereen een goed 2005 8).

Maar nu mijn probleem. Ik heb in de map 'Mijn afbeeldingen' submappen (een stuk of 50) gemaakt met daarin ook weer afbeeldingen. Wanneer ik 'Mijn afbeeldingen' open komen al die submappen in beeld met 4 voorbeeldafbeeldingen. Na het laden van ongeveer 15 submappen loopt de map vast en krijg ik volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/evoost/melding1.JPG

Vervolgens klik ik op Niet verzenden en dan komt deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/evoost/melding2.JPG

Deze sluit ik ook weer af door Niet verzenden te kiezen.

Weet er iemand een oplossing voor dit probleem :?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En wat heb je zelf al geprobeerd om dit problem op te lossen :?

Heb je al gescand op virussen/spyware enzo?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-03 09:00

Suaver

jokecoat

Het scheelt hier een hele boel laadtijd als je je plaatjes niet op "Miniatuurweergave" zet. Probeer het eens anders te zetten misschien doet ie het dan wel?

offtopic:
Wat probeer jij zoal in die 15 submappen te verschuilen jongeman? ;)

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

DR. Watson

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gescand op virussen en spyware. Resultaat: niks gevonden.

Het is me na een aantal keer proberen gelukt om de map 'Mijn afbeeldingen' weer te geven in een lijst. Dit was even lastig omdat dit snel moest gebeuren, voordat 'ie vastliep.

Maar nu blijft het probleem zich voordoen bij de submappen. Als daar meerdere (ik denk 10 of meer) afbeeldingen instaan loopt 'ie alsnog vast. Is er ook een mogelijkheid om de weergave van al de submappen in één keer ook op "lijst" te zetten (zonder de mappen te openen)?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je service pack 2 al geinstalleerd? Ook je geheugen al eens goed getest met een tool als MemTest86+ ?

Heb je deze fout bij iedere map met afbeeldingen? als het alleen bij een specifieke map is zou het wellicht kunnen zijn dat er een corrupt bestand in zit. Probeer die map dan even te verwijderen (verplaatsen/backuppen) en zie of het dan werkt.

Wat zijn de specifieke errors die in het event log worden aangemaakt na een dergelijke crash? Hoeveel geheugen zit er in die pc, en hoe groot is bijbehorende pagefile?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:48:
Heb je service pack 2 al geinstalleerd? Ook je geheugen al eens goed getest met een tool als MemTest86+ ?
Ik heb het aantal uur laten lopen, maar geen errors gevonden.
sanfranjake schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:48:Heb je deze fout bij iedere map met afbeeldingen? als het alleen bij een specifieke map is zou het wellicht kunnen zijn dat er een corrupt bestand in zit. Probeer die map dan even te verwijderen (verplaatsen/backuppen) en zie of het dan werkt.
Ik krijg de foutmelding nu nog maar zelden (nadat ik de miniatuurweergave had veranderd in lijst).
1024MB

Dan heb ik nog wel een vraagje hierover: wanneer ik een plaatje vanuit IE wil opslaan en een map selecteer (waar al een aantal foto's instaan), laadt hij weer de miniatuurweergaves. Als ik dit verander naar lijst en vervolgens in dezelfde nog een plaatje wil opslaan staat hij weer op miniatuurweergave. Is er geen mogelijkheid om dit consequent op lijst te zetten?

Iig bedankt zover voor de hulp. Het probleem heeft zich schijnbaar vanzelf (bijna) opgelost :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:44
De combinatie Exlporer.exe vastlopen, bij mij op de rechtermuisknop in het linkerdeel van het Explorer scherm, en Dr Watson meeslepen die ik had is opgelost met de updates van Microsoft van afgelopen December (voor XP SP2 systeem).

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:13:
De combinatie Exlporer.exe vastlopen, bij mij op de rechtermuisknop in het linkerdeel van het Explorer scherm, en Dr Watson meeslepen die ik had is opgelost met de updates van Microsoft van afgelopen December (voor XP SP2 systeem).
Dat is nu de 2e keer dat ik Dr Watson hoor. Is dat die DRWTSN32.exe? Zo ja, kan dat kwaad en/of moet dat verwijderd worden? Zo ja, hoe dan :)?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 00:02:
[...]

Dat is nu de 2e keer dat ik Dr Watson hoor. Is dat die DRWTSN32.exe? Zo ja, kan dat kwaad en/of moet dat verwijderd worden? Zo ja, hoe dan :)?
Nee Dr. Watson is een ingebouwd programmatje van Windows. Inderdaad drwtsn32.exe. Dit is afaik een foutenopsporingsprogramma. Heb er nog niet veel mee te maken gehad. dit kan je voor zover ik weeet niet verwijderen :P

Mijn spoorwegfotografie

• EricJH
Dr.Watson is een Windows routine die de fout onderzoekt en rapporteert. De sequentie van Explorer crashen, daarna een Dr. Watson crash, waarna erweer een Dr.Watson rapport over de Dr.Watson crash is interessant. Heb ik zowel op mijn vaders, computer, die van mezelf en van één van mijn huisgenoten gezien. De laatste WIndows updates hebben het iig bij mij en mijn huisgenoot rechtgezet.

Dus ik zou zeggen SP 2 erop als je al niet had en alles updaten. De fout had ik al ergens in het voorjaar dat was dus nog onder SP 1.

Verwijderd

Als je het nu niet in mijn afbeeldingen zet maar in mijn documenten direct een anderer map maakt voor je afbeeldingen ben je van de lijst weergave af volgens mij. Omdat dit denk in Windows zo is geprogrameerd dat mijn afbeeldingen altijd plaatjes bevand en dus op miniatuur weergave moet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SP2.

Ik heb even gekeken op windowsupdate.com en kwam erachter dat ik 1 update niet had, namelijk:

Microsoft .NET Framework 1.1 Service Pack 1 downloaden Microsoft .NET Framework 1.1 Service Pack 1

Zou het installeren hiervan de oplossing kunnen zijn?

BTW: Wanneer ik de map uit mijn afbeeldingen haal blijft het probleem zich af en toe voordoen.

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren van die update heeft er niet voor gezorgd dat het probleem opgelost is.

Het doet zich alleen voor bij mappen waarin 'miniatuurweergave' geselecteerd is. Hoe zorg ik ervoor dat een map (met alle submappen) automatisch ingesteld staat op 'lijst', of is dit niet mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even wat meer informatie over de foutmelding, misschien helpt dat met het oplossen ervan.

AppName: explorer.exe
AppVer: 6.0.2900.2180
ModName: xvid.dll
ModVer: 0.0.0.0
Offset: 00042c42

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die xvid.dll die je daar in ziet staat - heb je al eens geprobeerd je xvid codec te deinstalleren? :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:04:
Nog even wat meer informatie over de foutmelding, misschien helpt dat met het oplossen ervan.

AppName: explorer.exe
AppVer: 6.0.2900.2180
ModName: xvid.dll
ModVer: 0.0.0.0
Offset: 00042c42
Al geprobeerd een nieuwe xvid codec te installeren?

edit:
spuit11 met 11 minuten verschil :X

:+

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 03-01-2005 19:48 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik het xvid.dll-bestand gewoon vervangen door een andere of niet? Deze zijn namelijk zo te downloaden..

Want ik heb een andere xvid-codec (1.0.3) geïnstalleerd (zonder de oude te de-installeren, want ik zou niet weten hoe ik alleen die codec kan verwijderen) en toen deed het probleem zich nog steeds voor.

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Even reageren hier, beetje kleine sgop, maar ik heb precies dezelfde fout. Alleen krijg ik het random in verkenner. Meestal als er iets van een divx in die map staat. Andere codec heb ik al geprobeerd, dus dat zou het niet moeten zijn :?

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 09:11
Gescand op virussen en spyware?
Probeer de map eens in veilige modus te benaderen en evt de map instellingen aan te passen.

• iFluX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2024

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Heb precies het zelfde probleem!!!
het is mn logitech map waar video's instaan en foto's...

...///...\\\...

• EricJH
Heb je voor de betreffende mappen de preview functie aan staan (dan krijg je het beginbeeld van ieder filmpje te zien)? Kijk eens wat er gebeurt als je die uitzet.

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem. Windows XP SP2 loopt vast telkens ik in een dir ga met video's (divx). Die films zijn weergegeven in een lijst, en het probleem doet zich voor zonder dat hij links een preview tracht te maken. Een virus kan het niet zijn.

Weet iemand hier intussen een oplossing op?

• elevator
  • Niet online

elevator

Verplaats in bv. een command prompt eens een voor een de bestanden naar een nieuw emap en open die nieuwe map dan eens in Explorer. Verhuist het probleem mee? Nog met een specifiek film dat het probleem mee verhuist? :)

Verwijderd

Ik heb dat niet geprobeerd, maar ik weet zeker dat het niet zal helpen. Ik heb het probleem namelijk in verschillende directories waar divx films zijn opgeslagen. Het doet zich telkens voor wanneer er informatie over een filmbestand wordt opgevraagd, bv. voor een preview links, of wanneer je gewoon met je muis over een bestand gaat en je dan een boodschap krijgt met de duur, de resolutie e.d. van de film.

Windows Media Player 10 installeren (ipv 9) hielp niet

• elevator
  • Niet online

elevator

Dan zal je je codecs moeten deinstalleren ;)
Pagina: 1