Vobis Energy notebook ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 16:23
Omdat de batterijduur van mijn Toshiba Tecra 8200 welke ik nu een half jaar in bezit heb niet toereikend is ben ik op zoek naar een andere notebook. Het probleem met de batterijduur is te vinden in het volgende topic: Tecra 8200 Batterij retention

Deze laptop koste 599 euro en was een refurbished exemplaar. Nu weet ik toevallig dat vanaf morgen de Vobis Energy laptop voor 749 euro over de toonbank gaat; maar hier had ik nog wat vraagjes voor die GoT en Google mij niet konden beantwoorden:
- Ik heb ergens op internet gelezen dat bepaalde Energy notebooks eigelijk Acer's zijn; klopt dit?
- Is de notebook een beetje degelijk of is het een gammel ding dat bij het kleinste stootje kapot gaat?
- Volgens een test van tomshardware.fr (.fr extensie verbaasde mij ook) presteerd de Celeron M niet slecht tov de Pentium M; zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?
- Wat is ongeveer de accuduur van de Vobis Energy?

Als de ervaringen enigzins positief zijn ga ik voorstellen om de Tecra tegen bijbetaling in te ruilen voor een Vobis Energy met DVD brander en 512 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het je echt om de batterijduur gaat moet je voor een Pentium M gaan.
Scheelt enorm veel en mocht de accu slechter worden heb je nog een ruime marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:42:
Als het je echt om de batterijduur gaat moet je voor een Pentium M gaan.
Scheelt enorm veel en mocht de accu slechter worden heb je nog een ruime marge.
Ja het gaat er eigelijk om dat ik een laptop heb waar ik toch zeker 3 uur mee kan werken zonder adapter. Prestaties zijn wel belangrijk maar ik kan geen Centrino betalen en vond dit dus zelf een leuk laptopje voor weinig geld; maar direct kopen zonder eerst wat onderzoek te doen vind ik altijd maar niets. Op internet wat weinig/niets te vinden over de laptop dus heb ik maar een topic gemaakt op GoT voor ervaringen.

Over het Pentium M / Celeron M verhaal
Er zijn 3 verschillen tussen de Pentium M en de Celeron M:
- De L2 Cache van de Celeron Mis 512 kB tov de 2 MB van de Pentium M
- De Pentium M heeft speedstep welke de processor terugklokt als hij niets aan het doen is; bij de Celeron M is speedstep uitgeschakeld.
- De Pentium M is op 90 nm gebakken; het overgrote deel van de Celeron M's nog op 130 nm (uitzondering is het snelste exemplaar welke niet in de Vobis Energy is te vinden)

De Celeron M gebruikt volgens specificaties ongeveer 25 watt; goed te doen dus. Een Pentium M zal misschien een kwartier langer meegaan op een accu maar zo precies komt het zich ook weer niet.

Met andere woorden: brengt de Vobis Energy veel waar voor zijn geld?
Specificaties:
Celeron M 340 1,5 Ghz
256 MB DDR-SDRAM (hier wil ik 512 van maken)
40 GB hdd
DVD-rom/CDRW combo of tegen 50 euro extra DVD+RW
Intel onboard sound en video met 64 MB geheugen (shared???)
Ingebouwde 100 Mbit ethernet aansluiting
802.11g Wireless onbaord
15" tft met 1024 x 768 beeldpunten
Windows XP home edition
en als ik me niet vergis zit er ook nog een tas bij (zal wel niet fantastisch zijn maar toch)

Dit alles voor een prijs van 750 euro vanaf morgen... (met 256 DDR en Combo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Het is voor die prijs zeker beter dan bv een Celeron 2.4ghz die je gem voor deze prijs ziet gaan.
Wel zal het geen hoogvlieger zijn zowel @ batterij als op constructie kwaliteit.
Maar als ik dit zo zie (zeker met 512mb) kun je er best goed mee werken :)

En de Celeron-M is nog best snel. Er zal ook niet meer dan 10% verschil zitten tussen een Cel-m en een banias. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
RS_003 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:44:
Het is voor die prijs zeker beter dan bv een Celeron 2.4ghz die je gem voor deze prijs ziet gaan.
Wel zal het geen hoogvlieger zijn zowel @ batterij als op constructie kwaliteit.
Maar als ik dit zo zie (zeker met 512mb) kun je er best goed mee werken :)

En de Celeron-M is nog best snel. Er zal ook niet meer dan 10% verschil zitten tussen een Cel-m en een banias. :)
Sja dat van die batterij en construnctie is nou juist precies wat ik me afvroeg; de specifiaties zien er voor dat geld best goed uit; maar juist omdat ik ergens op internet had gelezen dat het een soort van Acer OEM laptops waren (sommige modellen in de Energy serie) vroeg ik me af of ze dan kwa accu en constructie ook gelijk waren aan Acer's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@ TS is dit een landelijke actie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
GH45T schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:33:
[...]

Sja dat van die batterij en construnctie is nou juist precies wat ik me afvroeg; de specifiaties zien er voor dat geld best goed uit; maar juist omdat ik ergens op internet had gelezen dat het een soort van Acer OEM laptops waren (sommige modellen in de Energy serie) vroeg ik me af of ze dan kwa accu en constructie ook gelijk waren aan Acer's
Tja, er zijn maar paar echte laptop merken die hun laptops ook zelf desingen.
Kijk maar naar de diablo laptops van de laptopper.nl
Dat zijn gewoon barebone's

Dus wat je zegt kan nog wel kloppen.

Het enige merk waarvan ik weet dat ze nooit behuizingen hebben gebruikt die ook door andere merken werden gebruikt is IBM...
Mja daar zit helaas ook een enorm prijskaartje aan (ik kan het weten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
WiLLoW_TieN schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:45:
@ TS is dit een landelijke actie ?
Ja; is een landelijke actie vanaf morgen in de Januari prijzen van de Vobis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
RS_003 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:34:
[...]

Tja, er zijn maar paar echte laptop merken die hun laptops ook zelf desingen.
Kijk maar naar de diablo laptops van de laptopper.nl
Dat zijn gewoon barebone's

Dus wat je zegt kan nog wel kloppen.

Het enige merk waarvan ik weet dat ze nooit behuizingen hebben gebruikt die ook door andere merken werden gebruikt is IBM...
Mja daar zit helaas ook een enorm prijskaartje aan (ik kan het weten :( )
Ja en aan een IBM heb je dan ook meteen een erg degelijke laptop; het is inderdaad zo dat fabrikanten hun laptops vaker als barebones verkopen; ik ben in duitsland bijvoorbeeld wel eens laptops tegen gekomen waar je echt zelf nog alles in moest zetten (CPU; geheugen; Hdd; optische drive) en daarna kon je hem dus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Helaas kost ie op de site van Vobis nog steeds €899.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Op de site van Dell staat de 1150 nu voor 699,01.

Grappig ding die Dell 1150 ( Celeron 2.4 Ghz L2=128 Kb, 512 Mb, 30 Gb, DVD/CD-RW Combo ). Maar als ik die Celeron 2.4 Ghz zou willen vergelijken met een Desktop AMD XP processor waar moet ik dan aan denken ? een 1800+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Net even bij Vobis geweest en ze gaan heel hard, voorraad was hier al op. Ze kosten wel €749.

Echter een groot nadeel, namelijk dat de wlan niet intern is, maar dat je er een pcmcia kaartje bijkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
WiLLoW_TieN schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:12:
Op de site van Dell staat de 1150 nu voor 699,01.

Grappig ding die Dell 1150 ( Celeron 2.4 Ghz L2=128 Kb, 512 Mb, 30 Gb, DVD/CD-RW Combo ). Maar als ik die Celeron 2.4 Ghz zou willen vergelijken met een Desktop AMD XP processor waar moet ik dan aan denken ? een 1800+ ?
Nog minder :D

Ik heb een duron 1800 gehad en die draaide circels om een Celeron 2.4 :)
En dat is dus een budget amd cpu ;)

1600+? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 03-01-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Volgens AMD scheelt het omgeveer 30 %
Dan kom je dus op 1600 Mhz jah :)

http://www.amd.com/us-en/...11600_11614~88873,00.html

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
real-doc schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:31:
Net even bij Vobis geweest en ze gaan heel hard, voorraad was hier al op. Ze kosten wel €749.

Echter een groot nadeel, namelijk dat de wlan niet intern is, maar dat je er een pcmcia kaartje bijkrijgt.
Ik weet er alles vanaf; ik heb de januari folder al gezien welke nog niet in de winkels ligt of op internet staat ;) Maar ik ben inmiddels misschien op het goede spoor om mijn Toshiba Tecra 8200 weer aan de praat te krijgen :o

Mijn Toshiba is dan misschien wel langzamer maar hij is wel lekker licht; lekker stevig en voor mij nog altijd meer dan snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Iemand nog wat ervaring opgedaan met dit laptopje? Het accuprobleem met mijn tecra 8200 is nog steeds niet opgelost en ik ga morgen eens kijken wat er mogelijk is; maar zou toch graag nog wat informatie hebben over de Energy notebook. Kan iemand mij iets vetellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit product een met dezelfde housing als de TM240/250 en Aspire 1500 van Acer.

Dit kan goed een bareboneproduct van bijv. Compal of Wistron zijn met veel uiterlijke en evt. innerlijke kenmerken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:27:
Volgens mij is dit product een met dezelfde housing als de TM240/250 en Aspire 1500 van Acer.

Dit kan goed een bareboneproduct van bijv. Compal of Wistron zijn met veel uiterlijke en evt. innerlijke kenmerken :)
Ik vond hem eigenlijk met specificaties en alles samen wel erg veel lijken op de Acer Aspire 2300 maar ik weet het ook niet zeker. Ik ga morgen overleggen wat er mogelijk is met betrekking tot inruilen van mijn defecte tecra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troy_BP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
ik heb een acer 2303 met een celeron-m 1,5
ik kan niet anders zeggen dan dat het erg rap aanvoelt. ik heb een amd 1800 desktop en mn laptop met de celly is zeker sneller. ik eb ook wel eens op een pentium-m 1,3 gewerkt en ik kan niet anders zeggen dan dat ik geen verschil in snelheid merk.
batterij tijd ligt hier op ongeveer 2u45m/3u maar goed dat is mn acer dus of het helemaal op gaat weet ik niet.
ik hoop dat je een klein beetje aan mn vergelijking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Bij ons hiero in Den helder hadden ze er nog 9 staan.
Voor 256 Mb extra betaal je idd 50,00 en als je een DVD+/-RW erin wil nog eens 50,00 extra.
Verder wordt hij idd geleverd met een PCMCIA WLAN card dit zit dus NIET onboard !!
Mijn vraag heeft hij ook TV-out ? Heb in de winkel wel gezien dat hij 3 x USB had en een
LPT-poort en de standaard aansluiting voor een externe monitor en IR.

Ben namelijk nog aan het twijfelen tussen deze en de Dell Inspirion 1150. ( zie ander topic )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de toshiba notebook wil verkopen heb ik wel intresse Willemjan_Hendriks@Wanadoo.nl ;)
Pagina: 1