Toon posts:

Nieuwe PC sinds 2 jaar, ik ben de weg kwijt...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na twee en een half jaar met m`n pentium 3 gedraaid te hebben ga ik wat nieuws kopen. Het is allemaal wat low budget, -max 500 euro- en ik heb dus het volgende systeem samen gesteld:

Aopen QF50A MidiTower ATX Zwart
AMD 64 3000
MSI K8N NEO Platinum Socket 754
Aopen Aeolus Geforce FX5200 AGP 128mB TD
Maxtor 160gB 7200rpm
512 mb ram -weet nog niet wat voor-

Nu zal dit systeem vast sneller zijn dan wat ik nu heb, maar vanwege het beperkte budget en onwetendheid -2.5 jaar niets gelezen over computers ik ben terug bij af-
vraag ik mij af of dit wel een leuke config is. Misschien is die MSI wel te goed voor de rest van het systeem? Of de video kaart te "lame" Ik weet niet wat ik van dit systeem kan verwachten.

Wat ik er mee ga doen:

Streamen heel veel streamen naar m`n xbox.
Downloaden -m`n pc staat dus dag en nacht aan-
een spelletje spelen -Rome total war of zo, denk dat far cry er niet in zit :+ -
Renderen in Maya

Tja dat is het wel een beetje, nu betaal ik ongeveer 450 euro bij elkaar.
Dus denken jullie dat dit systeem een beetje in verhouding is, of zou ik wat componenten moeten wijzigen?

*moderators ik heb de faq gelezen, hopelijk is dit topic toegestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
1. Misschien is het slimmer om voor socket 939 te gaan aangezien je dan ook gebruik kunt maken van dual channel (geheugen).

2. Videokaart is echt prut wat je daar hebt, besteedt daar liever wat meer geld aan.
Een Radeon 9600 kost zo rond de 100 euro en is stukken beter dan die FX5200.
Hier een overzicht van de performance van die kaarten:
http://graphics.tomshardw...041004/vga_charts-04.html

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja daar dacht ik zelf ook al aan, ik weet/wist echt niet of ik met een andere dan bv wel een leuk 3d spel kan spelen. Maar met een radeon 9600 zou dat wel kunnen?

en wat dacht je van deze? Aopen Aeolus Geforce FX5700LE AGP 256mB TD Die kost nl 100 euro en die radeon 140 :'(

Ik denk dat socket 939 een beetje te veel van het goede word, dat is meteen weer heel veel duurder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe inderdaad die videokaart is echt prut. Die schrap ik sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:55

Just_I

What did you just say?

Welke onderdelen denk je eigenlijk allemaal mee te nemen vanuit je 'oude' pc. Ik zie namelijk niets daarover gemeld staan (of ik lees er gigantisch overheen). Het lijkt me handig als je die onderdelen ook nog even vermeld. Aangezien je er niks over vermeld neem ik aan dat de voeding van je in die Aopen kast zit meegeleverd.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De voeding -350 watt- zit in de nieuwe behuizing. Voor de rest neem ik het keyboard en de monitor en zo mee, voor de rest wordt m`n nieuwe pc compleet nieuw.

Zou die Aopen Aeolus Geforce FX5700LE AGP 256mB TD wel wat kunnen zijn? Ik zie dat deze kaart ongeveer 4000 scoort waar een x800 14000 scoort. Zou ik met de geforce unreal of zo kunnen spelen? -let wel m`n pc word geen game pc maar het zou leuk zijn als hij wel een paar spellen aan kan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik zou als ik jou was voor de Sapphire 9600 XT, 128 Mb gaan deze kost nu ook nog maar 130,95 volgens de pricewatch van tweakers.
Ik heb zelf ook een 9600 XT, 128 Mb en speel hier probleemloos FarCry,UT2004,Doom3 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Besteed liever een beetje geld aan je videokaart. Dat is echt heel belangrijk voor spelen.
Voor de rest is je setup wel goed voor je eisen. 9600 pro/ xt zijn echt al heel veel beter als die fx5200 of 5700LE. Socket 939 of 754 kan je zelf bepalen of je het waard vindt voor het prijsverschil.
Ik zou het gewoon doen kan je later beter upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk dat ik dan toch maar die 9600 xt 128mb neem. Als dat echt zoveel beter is, dan kan ik die 40 euro extra wel missen.

En dat is dan mooi want dan ga ik morgen het systeempje bestellen, tenzij iemand nog iets anders te melden heeft over de config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49
Waarom neem je in een low-budget config een AMD64? De sempron's zijn een stuk goedkoper(moederbord) en zullen voor jouw gebruik genoeg prestatie's bieden imo.

[ Voor 9% gewijzigd door Eskimootje op 02-01-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Een Sempron based alternatief.
Heb 2 verschillende winkels gebruikt om de spullen bij elkaar te krijgen.

Van 1to0.nl
AMD Sempron 2800+ (S-A, 2,00GHz, 256KB, 333MHz FSB, Boxed) 102,49
Asrock amd Socket-A K7VT4A+ 29,49
DIMM 512 Mb DDR/333 PC-2700 Infineon 68,00
Maxtor DiamondMax Plus 9 160 GB (7200 RPM / 8 MB) IDE 77,00
AOPEN Miditower ATX QF50C Zwart + incl Chassis Air Guide 1.1 version incl. PSU 52,00
Verzendkosten 7,50

Van Komplett.nl
Sapphire ATi 9600 XT met 128 Mb 132,99
Verzendkosten 5,00

Totaal = 474,49 klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo`n 64 AMD levert toch betere prestaties of niet? Of betaal ik veel en krijg ik er niets voor terug?
Pagina: 1