Toon posts:

Battle for middle earth netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje in twijfelmode om dit hier te posten ipv in Network Troubleshooting maar aangezien het lijkt dat m'n probleem specifiek met bfme te maken heeft dump ik het hier.

Probleem:
Als ik met m'n vriendin een lan spel wil spelen ziet zij mij wel in de game lobby maar ik haar niet.
Als ik een spel start kan zij in principe nog wel op 'join' klikken maar krijgt vlak daarna een time-out melding.
Als zij een spel start zie ik die in het geheel niet.

Met andere games zoals warcraft, ut, ut2004 hebben we dit probleem niet, dan kunnen we rustig lannen.

De situatie.
1 pc (de mijne) als server, deze hangt ook aan inet en de pc van m'n vriendin hangt met een cross-cable dmv internet connection sharing aan mijn pc.

Ik heb alle mbt sharing etc nagelopen, ziet er allemaal goed uit, firewalls staan uit en heb udp poort 8088 ook opengezet.

Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

We zijn allebei een weekje vrij en hadden ons wel erg verheugd op een weekje flink battlen :'(

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Volgens mij heb ik dit zelfde probleem ook gehad met generals (zelfde game engine en netcode als je het mij vraagt) Via lan werkte het niet in de situatie zoals jij het beschrijft en op dit moment nog steeds niet terwijl we nu en router hebben. Wat wel werkte, toen mijn pc nog server was, was dat ik via internet een game maakte en mn broertje joinde. Op deze manier werkte het steeds wel op een connectie probleem af en toe daargelaten.
Een andere mogelijkheid is het gebruiken van direct connect onder LAN, dus ff ip invoeren van de ander en kijken of dat werkt.

Verder weet ik niet of je al weleens gekeken hebt in de readme in de install map van het spel? Hier stond ook aardig wat uigelegd over wat je kon proberen, inclusief eventueel poort instellen ingame zodat jij en je vriendin via internet in dit geval geen probleem krijgen met dezelfde poort. :)

Verwijderd

Topicstarter
Online is even geen optie helaas..

Ik heb alle documentatie gelezen die ik kon vinden hierover, helaas geen oplossing :(

Mischien even een domme vraag maar hoe/waar kan ik een ip invoeren om een directe verbinding te starten?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39
Bij de LAN lobby staat een optie: "Direct Connect" ;)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
Jeez, I feel stupid... maar....

Ik ga naar multiplayer -> Netwerk

Daar heb ik twee keuzes, 1 spel maken en 2 naar het opties menu, in het opties menu kan ik de beeld en geluidsinstellingen wijzigen en meer niet.
Ook in het online menu kan ik echt nergens een direct connect optie vinden

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39
Hmm, ik heb zonet ook even gekeken, maar kennelijk kun je alleen in C&C maar kiezen voor "Direct Connect". Waarom ze dit er in BfME eruit gesloopt hebben is mij een raadsel :X

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Hmmz, ik heb zelf idd ook niet eerst gekeken of het er zat aangezien ik daar een beetje vanuit gang. Hebben de computers in je netwerk vaste IP`s toegewezen? En hebben ze ook beiden IPX protocol geinstalleerd (weet niet of dit nog gebruikt wordt voor lan maar je weet nooit.) Anders zou ik het ook niet echt meer weten, even opnieuw netwerk wizardje draaien enzo werkt ook nog weleens.

Verwijderd

Topicstarter
Ipx had ik er ook nog opgegooid, herrinerde me dat ineens van Red Alert ;-)
beide machine's hebben vaste ip's idd, kunnen elkaar gewoon pingen, sharen is geen probleem, andere games ook niet, alleen bfme :-(

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:52
Het vervelende aan het spel is dat er geen direct connect meer inzit, en je kan ook niet opgeven welke adapter je wilt gebruiken om te spelen (op een lan/online).
Wat je zou kunnen proberen is om op je server tijdjelijk je nic uit te schakelen waar je inet aan hangt, en kijken of je dan wel een lokale game kan spelen. Dan pakt hij op je server dus de verkeerde nic om mee te connecten. Ik weet echter niet of dit wellicht is aan te passen in de registry/ini file.

Verwijderd

Topicstarter
Pauwl schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:57:
Wat je zou kunnen proberen is om op je server tijdjelijk je nic uit te schakelen waar je inet aan hangt, en kijken of je dan wel een lokale game kan spelen. Dan pakt hij op je server dus de verkeerde nic om mee te connecten.
Dit had ik al op verschillende fora gelezen, helaas is dit nu nog even geen optie omdat die machine ook als webserver fungeert, ik probeer nu snel een andere machine de lucht in te krijgen die die taak even kan overnemen zodat ik iig deze week m'n vriendin virtueel kan afslachten >:)

Het is natuurlijk een oplossing van lik m'n..... Ik hoop dat het in de eerste patch word meegenomen....

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:52
Tuurlijk is dat een kl*te oplossing, maar even om te zien of dat wel werkt (weet ik bijna wel zeker want ik had hetzelfde probleem met 1 van mijn pc's die 2 nics had :P)
Ik zal als ik thuisben even wat researchen omtrent dit probleem of 1 van de nic's toch toe te wijzen is aan de game.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gebruik allebei ff battlelan, grote kans dat het dan wel werkt.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik wil niet veel zeggen maar dit probleem komt alleen bij ons voor als we met mensen spelen die een originele versie hebben en mensen die de illegale versie gebruiken. Deze kunnen door een slinkse wijze van EA games niet met elkaar spelen. Het klinkt heel stom ik weet het, maar probeer maar eens uit...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Topicstarter
Na een beetje puzzelen heb ik wel een workaround gevonden. De game lijkt idd de verkeerde nic te pakken voor een lan game.

Om nu te kunnen lannen start m'n vriendin een spel, ik disable tijdelijk mijn 'inet' nic, dan kan ik haar ineens in de game-lobby wel zien en de game joinen. Zodra het spel gestart is gooi ik m'n 'inet' nic weer aan en het spel blijft dan gewoon netjes doorgaan.

Dirty trick maar het werkt...
Pagina: 1