Toon posts:

[XP] Installatie begint steeds opnieuw

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer op een p3 xp te installeren. Er zat eerst 98se op. Heb de cd van Xp erin gedaan en uiteraard de hele schijf geformateerd. Maar nadat de setup bestanden zijn gekopiëerd en opnieuw opstart, begint de installatie opnieuw i.p.v. dat hij verder gaat. De opstartvolgorde is cd, c, a in de bios.

Er is verder niets veranderd in de computer, behalve dat er nu een netwerkkaart in is gekomen.
Wie weet wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden?

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Niet op een knop drukken om te booten van cd als hij reboot na het kopieren van alle bestanden?

Als het iets anders geks is, haal je toch gewoon even de cd eruit. Als hij hem nodig heeft later vraagt hij er wel weer om.

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat dus niet, want dan komt er een foutmelding dat de cd ontbreekt. Kan het misschien aan de harde schijf liggen?

Verwijderd

Wijzig de opstartvolgorde weer even en je probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost. Mits je de eerste (gedeelte) installatie goed hebt uitgevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
Tis opgelost....heb de biossettings op default gezet en toen werkte het weer. Bedankt voor jullie hulp!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OK dan :+

Hoe dan ook niets met Windows te maken --> kan wel op slot.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit soort dingen zijn toch echt zaken die we een klein beetje als 'basis' kennis verwachten bij de tweakers hoor - startop volgorde en dergeijke zijn ook dingen die al erg vaak voorbij gekomen zijn :)

Zoals ik je hier: [rml]elevator in "[ XP] Na aanmelden xp herstart de compute..."[/rml] - ook al vroeg is het zeker wel belangrijk dat je op GoT een en ander aan zelf inzet toont, en dat haal ik ook uit dit topic er niet echt uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.