[98] Wijzigen getalsnotitie via Kix loginscript

Pagina: 1
Acties:

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 22:54
Als ik vanuit een kix loginscript de registry keys voor het decimale scheidingsteken aanpas dan wordt dit bij W2K en XP clients gelijk actief. Bij Windows98 clients echter is dit niet het geval. Hierbij moet ik eerst met de hand een wijziging maken in één van de instellingen voor getal of valuta om de via het loginscript ingevoerde registry keys actief te krijgen.

code:
1
2
3
4
5
WriteValue("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International", "sDecimal", ".", "REG_SZ")
WriteValue("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International", "sThousand", ",", "REG_SZ")

WriteValue("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International", "sMonDecimalSep", ".", "REG_SZ")
WriteValue("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International", "sMonThousandSep", ",", "REG_SZ")

Hoe krijg ik dus deze registry keys op een windows98 client meteen actief zodat ik niets met de hand hoef te wijzigen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je hierover met Google al kunnen vinden? Voor 9X zijn het waarschijnlijk heel andere keys :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 22:54
sanfranjake schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:55:
Wat heb je hierover met Google al kunnen vinden? Voor 9X zijn het waarschijnlijk heel andere keys :)
Ik heb al gezocht anders ga ik hier niet een topic openen. Gezien het overweldigende aantal reacties op mijn vraag moet het toch vrij eenvoudig zijn niet waar? :+

Wat ik reeds gevonden had dat deze settings in win.ini staan en dat ook genoemde registry keys gebruikt zouden moeten kunnen worden. Maar blijkbaar werkt het met registry keys toch niet hetzelfde als bij W2K en XP.