Toon posts:

ZyXEL Prestige 650R-33 => Upload maar op 768 kbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het Demon 2-1mbit abo heb. Ik weet dat ik die 1mbit upload niet zal halen, maar wil toch graag dat mijn modem goed ingesteld staat. De settings zijn nu zo (van modem)

Upstream Speed: 768 kbps
Downstream Speed: 2048 kbps

Volgens mij kan de upstream speed hoger, die moet gewoon op het maximaal haalbare van dit modem staan. Heb firmware upgrade al geprobeerd, wil niet helpen... :? Oh ja, voor ik het vergeet te zeggen, we hebben hier een ISDN aansluiting, en het NT1 kastje is verplaatst naar een kamer op eerste verdieping, dus niet meer in de meterkast. Het modem zit daar vlak achter, en staat ingesteld als router, met daarachter een 4-poorts switch.

Iemand tips?

Alvast bedankt,

Tim

EDIT:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jan 2 2005 om 09:47:19 UTC+0100)

Download : 217.0 KByte/sec
Upload : 75.6 KByte/sec :? |:(
Connection : 1036.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 09:51 ]

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2025

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Volgens mij kan de Zyxel Prestige 650R maximaal 892kbps draaien (of iets met 924 ofzo maar in elk geval haalt hij niet de volle 1024 ongeacht de lijnkwaliteit). Maar de enige manier waarop dat haalbaar is, is door verbetering van de lijnkwaliteit. Dus als je geen telefonie op die lijn gebruikt (linesharing) haal dan de splitter er tussen uit. Soms helpt het om een aantal keer te rebooten (modem uit -> aan) ik weet overigens niet of de Prestige ook op en neer schaalt afhankelijk van de lijnkwaliteit. Bij mij staat hij altijd op 892kbps (ik heb 8/1MBit).

Hier overigens nog even mijn speedtest resultaten:

Download: 740.1 KByte/Sec (=5921 kbps)
Upload: 73.8 KByte/sec (=590 kbps)
Connection: 300.0 Conn/min
Ping test kon niet op de een of andere manier (waarschijnlijk vanwege de proxy).

[ Voor 19% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 02-01-2005 15:09 ]

https://www.avl.nl/

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Maximaal haalbare wat in de praktijk te zien is met een ZyXEL modem is 960kbit upload. Dat dan in combinatie met een aansluiting op het BBned DSL netwerk op een centrale waar Alcatel DSLAM's zijn geplaatst door BBned.

Op de andere centrale's waar (nog) Cisco staat is het meestal 832kbit of 864kbit upload. Combinatie van gebruikte chipsets/prints aan beide kanten is de reden (ZyXEL = Alcatel, Alcatel = Alcatel, Cisci = Globespan).

Nu is het ten alle tijde zo dat de individuele lijnlengte & individuele lijnkwaliteit per aansluiting verschilt en een oorzaak kan zijn. Nu geeft je echter zelf al aan in je verhaal dat je veel geprobeerd hebt maar nogsteeds verlengingen hebt zitten tussen ISRA an je modem!! Dat is in 98% van de gevallen een oorzaak. Haal dat er tussenuit. Splitter --> NT1 verlengen is geen probleem. ISRA --> Splitter --> Modem verlengen is niet erg handig.

Echter als jou snelheid best netjes, die 100kbit extra op je linesync kan heel erg leuk staan maar zegt nog niet dat je het effectief ook haalt aan meersnelheid. De hoeveelheid errors kunnen ook toenemen waardoor je wel hogere lijnsnelheid hebt maar effectief niets extra's.

Ik blijf het toch appart vinden dat mensen altijd over de snelheid klagen bij abonnementen en technieken die in de particuliere/goedkopere abonnementen vallen waar geen garanties op worden (en kunnen worden) gegeven. Neem dan een verbinding met garanties op de snelheid, dan heb je wat te klagen.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 02-01-2005 10:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 15:01

Specht

Il Cuore Sportivo

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jan 2 2005 om 11:14:13 UTC+0100)

Download : 271.2 KByte/sec
Upload : 75.4 KByte/sec
Connection : 1435.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

Speedtest zuigt, ik heb 8mbit/1mbit van Demon en ik krijg altijd dit soort resultaten. :P
Gebruik een programma zoals lanspeed en een fatsoenlijke server om te uploaden, dan zul je zien dat je waarschijnlijk wel gewoon je max upload haalt.
En als je Norton Antivirus hebt, moet je dat ook uitzetten want die haalt bij mij ook de download en upload omlaag.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme