webserver: extern intern bekijken

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
Ok moeilijk uit te leggen.

Ik heb hier thuis een webserver staan, met 2 netwerkkaarten, 1 en 1 uit.
Nu heb dus een intern netwerk en 1 naar buiten.
intern kan ik alles zien, extern ook.

Maar nu komt het, als ik er images op host, en die plaats een ander in een het forum op die server, dan kan ik ze niet zien om dat ze via het internet adres worden gelinkt, en niet via het interne adres.
Logisch.

Maar, bestaat er een truukje omdit te omzeilen, dat mijn browser ziet van, he dit is zijn externe adres, die stuur ik door naar zijn interne adres, zodat ik als nog alles kan zien ?

Mischien beetje vaag zo, maar kan het moeilijk uitleggen

Verwijderd

Poorten forwarden :)

• macmouse
  • Laatst online: 23-09-2025
ik geloof je meteen...

klein tipje ? ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit heet NAT-loopback en is al zeker duizend keer gevraagd in dit forum :) [search=nat loopback]

Je hebt vast al de poorten gemapt, volgens Het Grote Poortmappingsverhaal. Lees ook FAQ - Network Troubleshooting, Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens grondig door ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 23:16

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Poort forwarden? Daar heeft hij volgens mij geen enkel probleem mee.....

Je kunt proberen je interne IP-adres van je webserver + je geregistreerde DNS naam in je hosts-file te zetten, onder Windows XP staat deze in: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Of je kunt een proxyserver zoeken op het internet (misschien heeft je Internet Provider er 1), deze instellen in je webbrowser. Dan ga je via het internet toch weer naar je interne webserver (dit is dus trager).

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Zie sanfranjake en ajhaverkamp.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.