Toon posts:

[css] <ol> stylen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een simpele ordered list:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<style type="text/css">
  ol {margin:0;font-size:5em;color:#f7f7f7;}
  li {margin:0;font-size:.2em;color:#222;}
</style>

<ol>
  <li>nummer1</li>
  <li>nummer2</li>
  <li>nummer3</li>
</ol>
ik wil graag dat de nummers heel groot op de achtergrond van de li komen.
de nummers moeten ook lichter zijn dan de text in de li zelf, anders kan je de text in de li moeilijker lezen.

hoe kan ik alleen de nummers van de ol stylen?

groete dexus

Verwijderd

hmz, met generated content en een counter is dat wel makkelijk, alleen dat werkt nergens.

Verder zou je misschien een span in die li kunnen doen, de li stylen als je nummer, en de span stylen als je text (en eventueel positioneren met een offset)

http://www.mikeindustries...r-2.0-release-candidate-3 zoiets dus? da's gewoon met een extra element gedaan verder

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 09:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
:( damn ik dacht dat ik origineel was om zoiets te doen, alleen dat is dus allang niet meer orineel.

maar bij nader inzien denk ik wel dat een extra div hiervoor beter werkt dan een span in de li.
bedankt voor je antwoord.

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:24:
:( damn ik dacht dat ik origineel was om zoiets te doen, alleen dat is dus allang niet meer orineel.

maar bij nader inzien denk ik wel dat een extra div hiervoor beter werkt dan een span in de li.
bedankt voor je antwoord.
Semantisch gezien is een span beter. Ook al hebben ze beiden vrijwel geen semantieke waarde. En een span kun je tevens nog stylen zodat deze acteert als een div (display block).

Vormkracht10