Toon posts:

[Asus WL-500g] Kanaal wisselen voor goede verbinding*

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie is als volgt:

Adapter: WMP54g
Router: Asus WL-500g

Ik zit al een hele tijd met het zelfde probleem.
Namelijk dat om het uur moet ik handmatig naar : http://my.router gaan, en bij kanalen het handmatig op een ander kanaal zetten. Anders is de internet connectie weg (niet de verbinding).
Als de computer langer dan 10 uur aan staat dan werkt dat ook niet meer en moet ik hem restarten. Dan is de internet connectie weer terug. Ik heb geen FLAUW idee waar dit aan ligt.

Nu is het vreemde (ben ik net achter gekomen) dat als ik iets aan het downloaden ben met , Azureus, en het internet het weer niet doet, hij wel DOOR blijft gaan met downloaden/uploaden. De snelheid gaat duidelijk omlaag, maar 7kb/s download, en 5 kb/s upload, lukt hem dan nog, maar er IS dus verbinding. Terwijl Internet Explorer nor Mozilla geen ENKELE connectie krijgen en zeggen de de connectie weg is.

Mijn router heeft firmware 1.8 , en mijn adapter is ook up-to-date. Hoe kan ik dit verhelpen ? En waar ligt dit aan. Mijn router of my adapter ?

Mijn instellingen:
54g Only
54 protection
Geen WEP beveiling of iets
En channel niet op een specifiek kanaal (alles werkt)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 11:36
kun je wel (na een uur) nog site's bereiken op IP-adres ??
of pingen naar een IPadres ??

Misschien dat er iets met de DNS aan de hand is, omdat de downloads wel blijven lopen

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

Als het alleen DNS zou zijn kunnen de downloads niet zo ontzettend vertraagd worden.
Er moet dus nog iets anders aan de hand zijn. Het lijkt erop dat je computer de verbinding kwijt is. Heb je al SP2 draaien, je kunt last hebben van een van de bugs in de pre-SP2 WZC-service. Dit omdat het na het wisselen van kanaal wel weer werkt, en na langere tijd weer helemaal niet.

Probeer ook eerst even bovenstaande tests.
(Open een command prompt met Uitvoeren, "cmd")
(Tik 'ping www.google.com') -> met DNS, moet resolven naar IP
(Tik 'ping 66.102.11.99') -> zonder DNS, direct op IP

Zet de resultaten even hier neer. Je kunt ook kijken of IE of Mozilla nog 66.102.11.99 kan bereiken (Google).

You can't have everything. Where would you put it?

• Bud_s
tweakerbee schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:37:
Als het alleen DNS zou zijn kunnen de downloads niet zo ontzettend vertraagd worden.
Er moet dus nog iets anders aan de hand zijn.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, is inderdaad vreemd dat het spul vertraagd.

TS zegt : wel verbinding, geen internet. Dus denk ik in eerste instantie aan DNS

Lijkt me sowieso verstandig om te kijken of het DNS problemen zijn (met de tests zoals je al aangeeft) Als DNS wel goed werkt, kunnen we dat uitsluiten :)

Misschien handig om te weten welke DNS TS gebruikt, en of hij eea via DHCP verkrijgt, of statisch staat.

TS: wil je eens een "ipconfig /all" posten ? (neem aan dat je windows gebruikt)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

loopt de nat tabel niet vol ?
als een p2p proggie hebt draaien op de achtergrond dan kan dat wel eens gebeuren

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bud_s schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:29:
kun je wel (na een uur) nog site's bereiken op IP-adres ??
of pingen naar een IPadres ??

Misschien dat er iets met de DNS aan de hand is, omdat de downloads wel blijven lopen
Zou je me even kunnen uitleggen hoe dat moet ?
Er moet dus nog iets anders aan de hand zijn. Het lijkt erop dat je computer de verbinding kwijt is. Heb je al SP2 draaien, je kunt last hebben van een van de bugs in de pre-SP2 WZC-service. Dit omdat het na het wisselen van kanaal wel weer werkt, en na langere tijd weer helemaal niet.

Zet de resultaten even hier neer. Je kunt ook kijken of IE of Mozilla nog 66.102.11.99 kan bereiken (Google).
Ik heb SP2 draaien

En, dat ga ik doen.
Bud_s schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:44:
[...]

Misschien handig om te weten welke DNS TS gebruikt, en of hij eea via DHCP verkrijgt, of statisch staat.

En hoe doe ik dat ? Overigens heb ik geen speciale DNS server ingestelt, dus ik neem aan dat we het over de DNS van de router/adapter hebben (ben geen expert in dit soort stuff) ?

Verwijderd

Topicstarter

Gedaan. En ping http://www.google.com mislukte.
Maar pin 66.102.11.99 LUKTE.

Azureus had ondertussen een upload snelheid van 6 kb/s en een download snelheid van 3 kb/s,

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Ik had zoiets met mijn 3com router. Door de vele connecties van de p2p client werd mijn interne host van een dos aanval beschuldigd met netwerkproblemen als gevolg... Firewall functie van de router dus maar uitgezet en probleem was over. Je kan ook proberen om het aantal sources/connecties van je p2p client te beperken.

Verwijderd

Topicstarter
Ploink schreef op maandag 03 januari 2005 @ 04:28:
Ik had zoiets met mijn 3com router. Door de vele connecties van de p2p client werd mijn interne host van een dos aanval beschuldigd met netwerkproblemen als gevolg... Firewall functie van de router dus maar uitgezet en probleem was over. Je kan ook proberen om het aantal sources/connecties van je p2p client te beperken.
Normaal heb ik eigenlijk geen P2P programma's meelopen of iets dergelijks. En dan heb ik het toch.

En volgens mij heeft mijn router geen firewall (?)

• Bud_s
Bud_s schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:44:
[...]

TS zegt : wel verbinding, geen internet. Dus denk ik in eerste instantie aan DNS

Lijkt me sowieso verstandig om te kijken of het DNS problemen zijn (met de tests zoals je al aangeeft) Als DNS wel goed werkt, kunnen we dat uitsluiten :)

dus even in een dosbox ( via start / uitvoeren : cmd ) en dan ipconfig /all

Verwijderd

Titelfix

Verwijderd

Topicstarter
Bud_s schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:52:
[...]

dus even in een dosbox ( via start / uitvoeren : cmd ) en dan ipconfig /all
Okay, here it is:

Windows IP-configuratie
Host naam: AAGP <- Dit is overigens vreemd zinds mijn host naam: Default heet. Heb het wel OOIT eens AAGP genoemd, maar dat is een lange tijd geleden.
Primair DNS-Achtervoegsel:
Knooppunt type: Onbekend
IP-routering ingeschakeld: Nee
WINS-proxy ingeschakelt: Nee

Ethernet Adapter Draadloze verbinding:
Verbindingspec. DNS achtervoegsel:
Beschrijving: Wireless-G PCI Adapter
Fysiek adres: 00-0C-41-5E-D2-32
DHCP ingeschakelt: Ja
Automatische configuratie ingeschakeld: Ja
IP adres: 192.168.1.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1
DHCP server: 192.168.1.1
DNS server: 192.168.1.1
Lease verkregen: 3 januari 2005 13:37:48
Lease verlopen: 4 januari 2005 13:37:48

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:27:
[...]
Lease verlopen: 4 januari 2005 13:37:48
is dit een kromme vertaling van "lease expires" of staat je systeem datum/tijd niet goed?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:04:
[...]

is dit een kromme vertaling van "lease expires" of staat je systeem datum/tijd niet goed?
Er staat gewoon in het Nederlands:
Lease verlopen: Dinsdag 4 Januari 2005 13:37:48

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Overigens valt het me ook op dat af en toe bijna alle buitenlandse websites het niet doen, maar alle nationale websites wel.

Dan werkt ping google.com ook niet, maar google.nl weer wel.

Azureus werkt dan ook overigens. Op volle snelheid.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:55 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de leasetijd kun je opschroeven in je router ..... begin daar eens mee
maak er maar een paar jaar van oid

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:57:
de leasetijd kun je opschroeven in je router ..... begin daar eens mee
maak er maar een paar jaar van oid
Dus dat moet ik analoog doen ??

Wat is het punt hier overigens van ? Want de lease tijd schuift elke dag met een dag op.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee ?

Overigens deed laatst Internet het weer niet, maar Azureus zat gewoon op 150 kb/s te downloaden...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 17:34 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en heb je het nog geprobeerd ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:16:
en heb je het nog geprobeerd ?
Heb er naar gezocht. En op de router, en in het configuratie scherm zie ik niets waarmee ik de lease tijd kan verlengen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

download manual hier

pagina 58 of 59 .. hangt er vanaf waar je kijkt

edit dit was dus echt 5 minuten werk he .....

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 12-01-2005 22:45 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:43:
download manual hier

pagina 58 of 59 .. hangt er vanaf waar je kijkt

edit dit was dus echt 5 minuten werk he .....
Thanks.
Maar de lease tijd zat al helemaal op zijn max. Als ik hem hoger zet zegt hij dat hij niet hoger kan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

meen je serieus dat de max lease tijd maar één dag is ?

waar stond hij eigenlijk op ?

anders geef je hem toch een vaste ip configuratie als het helemaal niet wil lukken

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 13-01-2005 20:01 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:55:
meen je serieus dat de max lease tijd maar één dag is ?

waar stond hij eigenlijk op ?

anders geef je hem toch een vaste ip configuratie als het helemaal niet wil lukken
Jep... Maar goed, als het toch elke dag opschuift is dat geen ramp toch ? Hij stond trouwens op: 86400 en bij alles hoger dan 86400 zegt hij dat het niet hoger kan.

En hoe kom ik aan een vaste IP ? Netwerk is: not my thing... En zou een vast IP adres mijn problemen kunnen oplossen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om deze topic maar weer eens na boven te halen... Het probleem is alleen nog maar verergert. Fantsoenlijk internetten zit er niet meer bij. Om de 20 minuten moet ik mijn router resetten, zodat ie het weer doet, want het trucje van Save & Restart werkt ook niet meer. Overigens is het Azureus werkt wel fenomeen, er nog steeds. En op volle snelheid de laatste tijd ook.

De internet winkel waar ik alles heb verkocht, wil het spul niet ruilen. Dus tja, weet iemand wat ? Misschien is het de DNS server ? Ik zou graag dit probleem eindelijk, zucht, verholpen willen hebben...
Pagina: 1