geluidskaart voor max. 100 piek

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
welke geluidskaart zal ik nemen voor max. 100 pieken? Ik zat te denken aan de guillemot Maxi Sound MUSE.. maar welke zou ik anders nog kunnen nemen voor dit bedrag..? je hebt ook nog een SB 128, is die slechter dan die Guillemot of net zo goed?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb de terratex 128i pci, ook onder de honderd gulden

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ga voor de Muse. Heb ik ook en werkt perfect. SB 128 heb ik ook gehad maar die beviel me slechter.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
De Maxi Sound heeft EAX en A3D ondersteuning... Erg kewl voor games.

• Palomar
  • Niet online
ok dan wordt het de MUSE :).. ik gebruik win2000 en heb een AMD K6-500.. kan dat nog problemen opleveren? Ik las nl. in een review dat ie hoog cpu usage had, is dat ook merkbaar bij games op mn k6-500?

• eymey
  • Laatst online: 22:33
Als je voor een soundblaster gaat, dan zou ik niet voor de SB128 gaan, maar voor de SB16.
Ik weet niet meer waar ik het ooit gelezen heb, maar de SB128 zou minder goed zijn dan de SB16.
De SB16 is dus niet die oude ISA sb16, maar dan in een PCI vorm gegoten, maar een compleet nieuw ontwerp, maar dan voor de low budget markt.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:39
De guillemot Fortissimo heeft geen goede ondersteuning voor win2k (mijn broer heeft er een). Ik weet niet hoe dit met de Muse zit.

• Palomar
  • Niet online
hm ja daar zeg je me wat.. het kaartje is vrij nieuw dus win2k drivers mag je dan wel verwachten. Op de site staat ook dat ie voor win95, 98, NT en 2000 is... ik kan op hun site echter helemaal geen win2k drivers voor de MUSE vinden..

hefet iemand misschien zo'n kaartje onder win2k draaien? En hoe werkt het?

• Palomar
  • Niet online
ik heb nog es wat reviews doorgelezen en dr wordt wel vaak wat vermeld over het hoge cpu usage.. ik wil niet dat dit echt hoog is en dat games duidelijk trager gaan draaien.. ook over de ondersteuning van EAX en A3D wordt soms vermeld dat het niet werkt..

zou ik toch beter een SB Live! kunnen kopen? Of vallen al die bezwaren wel mee? Ik ben geen die-hard gamer ofzo, wil alleen een beetje fatsoenlijk geluid :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik werk o.a. met een SB128 2 kanaals in een Asus P5a, AMD K6-2 450. Prima geluidje, stevig fundament, niets beter dan mijn SBlive in m'n BX, behalve het missen van 4 kanalen. Als je geen bijzondere dingen van plan bent (surround, digitaal) kan ik je de SB128 echt wel aanraden.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Wekkel: Ga maar eens 2 streams met je SB 128 door elkaar gebruiken (bijvoorbeeld WinAMP en een spelletje)...Zal je niet lukken...

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

als je een kaart op het oog heb moet je ook ff kijken naar drivers voor je os. Win98 lukt altijd, maar andere osjes niet altijd.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik kon met mijn eerste geluidskaart (ESS Audiodrive 1868 uit 1997) al meerdere streams door elkaar toveren. Geen probleem dus..... (hoor ik daar goede computer :7)

Verwijderd

SB 128
Goed geluid en ruis/signaal verhouding
em geen onnodige troep aan boord

• Palomar
  • Niet online
ik wil denk ik toch een iets uitgebreidere.. ik heb nu in een andere PC een SB PCI64.. das toch dezelfde als die 128? (maar dan 2 ipv 4 speakers).

Ik zou die MUSE wel willen nemen maar ik wil eerst weten hoe dat nou zit met het CPU gebruik.. is dit veel hoger dan die SB 128 of een Live? Heeft iemand éen muse in een langzamer systeem draaien?

• Devil N
Volgens een test in een review laatst (check Tweakers.net main pagina) gebruikte de Maxi Sound MUSE minder CPU kracht dan een SBLive...

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 05 januari 2001 15:54 schreef deviln het volgende:
Volgens een test in een review laatst (check Tweakers.net main pagina) gebruikte de Maxi Sound MUSE minder CPU kracht dan een SBLive...
weet je dat zeker? Ik heb nl. ook (meerdere) reviews gelezen op t.net en dr wordt aldoor gesproken over een hoog cpu usage.. maar weer niet concrete cijfers... zou dit allemaal wel meevallen of is het echt merkbaar in spellen?

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 januari 2001 12:59 schreef Wekkel het volgende:
Ik kon met mijn eerste geluidskaart (ESS Audiodrive 1868 uit 1997) al meerdere streams door elkaar toveren. Geen probleem dus..... (hoor ik daar goede computer :7)
Ik heb ook een ESS audiodrive kaartje gehad, die was perfecto!
'k Weet alleen niet welke 't was, zat er standaard in. :o

• Devil N
Op vrijdag 05 januari 2001 18:37 schreef rick_h het volgende:

weet je dat zeker? Ik heb nl. ook (meerdere) reviews gelezen op t.net en dr wordt aldoor gesproken over een hoog cpu usage.. maar weer niet concrete cijfers... zou dit allemaal wel meevallen of is het echt merkbaar in spellen?
Kijk zelf maar: http://www.houseofhelp.com/muse_1.html

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
en toch ga ik voor de fortissimo, heeft zo'n zaak bij je in de buurt die nog niet ergens onder de toonbank liggen?

die kaart kan je echt veel mee :-) en hij koste mij (bij norrod) maar 80,-;)

Verwijderd

Terratec 128 PCI is 40 gulden ofzo best redelijk...geen toppertje maar wel veel beter dan SB 16 of `128
Pagina: 1