[Windows Algemeen] - keuze uit XP (pro) of Win2003 server

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Over een tijdje verwacht ik dat mijn webpagina rechtstreeks gelinkt wordt aan mijn Ip nummer. Met behulp van de Apache server software wil ik mijn eigen pagina hosten op mijn eigen (server) pc.

Deze pc heb ik speciaal hiervoor samengesteld, met een minimum aan hardware,
dus geen geluidskaarten, geen videokaarten en geen (extra) netwerkkaarten.
Dit zit allemaal al op het moederbord.

De specs van dit systeempje zijn:
- Amd Athlon XP 2500+ (1666mhz)
- 256 mb ram
- 160 gig HD
- 52x speed cd-rom speler

Momenteel heb ik dit machientje voorzien van Windows XP UK Pro, maar ik zit te twijfelen of ik er niet misschien beter Windows 2003 server op moet installeren, want, de pc staat 24/7 aan, en buiten de normale ftp-server om, staat deze pc ook nog te downloaden (emule en bittorrents), en moet dus straks ook nog gaan functioneren als http-server.

Windows XP is in principe een stabiel OS, maar zou Windows 2003 server aan te raden zijn.

Ps. ik heb 0,0 ervaring met Windows 2003 server :)

Mijn YouTube Channel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat denk je zelf, wat heb je al gevonden? De twee besturingssystemen hebben beide een ander doel. Denk dat het gewoon een goed idee is om er eens wat mee te stoeien en voor jezelf te kijken wat je het lekkerst vindt draaien. Lees de documentatie goed door. Zet je persoonlijke voors en tegens eens op een rijtje. Dit is geen beslissing die wij voor je kunnen maken.

Als je zoekt op [search=server 2003 of xp als server] of iets dergelijks kom je erg veel vergelijkbare topics tegen. Kom je er echt niet uit, mag je eventueel met een uitgebreide beargumentering van je voors en tegens een topic openen. Zonder informatie hierover kunnen we je moeilijk adviseren. In deze topicstart zie ik geen discussiemateriaal.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.