Toon posts:

c&q probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok ik probeerde dus c&q te activeren volgens de stappen van de asus site

http://nl.asus.com/products/mb/cnq.htm

nu wil ik cool & quiet opstarten en krijg k deze foutmelding :

Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL603/3025735/6130911/78939385.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL603/3025735/6130911/78939967.jpg

als ik bij cpu-z kijk op welke snelheid k loop is dat gewoon 2003MHz

het gaat hier om een Amd64 3000+ Newcastle op een asus k8vdeluxe

iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
heb je c&q software al eens opnieuw geinstalleerd? Ik heb geen probleem gehad met c&q, ik heb wel een 2800+ Newcastle op een K8N-e deluxe.

Maar als je het nog niet opnieuw geinstalleerd hebt moet je eens proberen van alles van c&q uit te schakelen (ook in je bios) en van het begin opnieuw beginnen. Is het een nieuwe computer of een update van een cpu (+mobo)? Probeer eens windows opnieuw te installeren.

Of een nieuwe bios flashen, lijkt mij misschien een probleem met de uitlezing van de frequentie.

Verwijderd

Een beetje offtopic, maar ik heb nu dus de AMD 64 driver geinstalleerd. Op hun site is er niets te vinden van Cool and Quiet software voor Windows XP, moet ik deze nou toch gebruiken? Of is de software overbodig en is de driver + minimal power management + aanzetten in BIOS genoeg?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Is een bekende bug, had ik ook!

Dat domme asus programma gebruikt je windows ingestelde punt en comma instelling voor zijn berekeningen.

Zet de seperate , of . eens anders.

ik zoek het even op !

Edit:

Control panel > regional and Language options:

Standards and Formats: Customize:

Daar de decomal symbol ipv een , op een punt zetten en digit grouping symbol op een komma.
Of net andersom als het al zo staat.

Daarnaast,

De tool is niet verplicht, minimal power management + driver is voldoende. Ik heb er zelf een wattuur meter aanzitten, dan kan ik het zo zien als ik em van minimal power management afzet :)
Tooltje is wel handig om het even te controleren, maar daar heeft AMD ook een tool van op de site staan.

Ik hoor het graag of het gelukt is :)

[ Voor 71% gewijzigd door Fairy op 02-01-2005 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja je had helemaal gelijk :) alleen als k die cool&quiet tool opstart staat er dat ie op 2000Mhz draait terwijl ik hem natuurlijk op 800Mhz wil zien draaien.. hoe krijg ik dat dan voo relkaar?

k heb denk ik misschien iets verkeerd gedaan bij driver insalleren

stap 6:
6) Click "Have Disk", "Browse..." to the installation files and click "OK".

welke installation files? war vind ik die?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 01:17 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

dat had ik ook met de computer van mn pa, eigenlijk had ik gegoogled

Google
Eerste hit op google

GoT search
Eerste hit op GoT search

offtopic:
Ik ben nu aan het wachten tot GetDataBack eindelijk 200 gb gerecovered heeft dus ik heb de tijd, mocht je je dat afvragen :)
en je plaatjes zijn te groot

[ Voor 33% gewijzigd door DataGhost op 02-01-2005 01:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik nu ook aangepast maar ik zit nog met dat driverprobleem wat ik hierboven heb uitgelegd

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

die install files heb je ergens uitgepakt bij het installeren... als je een setup hebt gedownload staan ze in program files\amd ofzo (iirc), als je een zip hebt gedownload staan ze waar je ze hebt uitgepakt dus

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:15:
ja je had helemaal gelijk :) alleen als k die cool&quiet tool opstart staat er dat ie op 2000Mhz draait terwijl ik hem natuurlijk op 800Mhz wil zien draaien.. hoe krijg ik dat dan voo relkaar?

k heb denk ik misschien iets verkeerd gedaan bij driver insalleren

stap 6:
6) Click "Have Disk", "Browse..." to the installation files and click "OK".

welke installation files? war vind ik die?
Tooltje van amd.com rippen....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb volgens mij helemaal niks gedownload, heb alleen de bios settings aangepast, minimum energieverbruik ingesteld en die amd software heb k van de cd-rom gehaald, bij de 6e stap van de drivers loop ik dus vast

EDIT: je bedoelde dus de nieuwste amd64 updates

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 01:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok het werkt nu goed, bedankt voor de hulp

nu nog benieuwd of het niet gaat leiden tot prestatieverlies

Verwijderd

Ik heb niet de hele topic gelezen, maar de simpele oplossing:

Ga naar Configuratiescherm, Landinstellingen. Bij tabblad Landinstellingen, klik op Aanpassen (naast Nederlands (Nederland)). Het decimaalteken moet dan op ' . ' worden gezet, ipv de ' , '. Dan werkt het, raar genoeg...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

search

Ofwel, zoek volgende keer eerst zelf even, dit was echt niet moeilijk te vinden ;). En post liever ook geen te brede plaatjes. De nieuwe template mag deze dan wel binnen de layout stoppen met een image resize, mensen die een andere template gebruiken zien gewoon een grote plaat en opgerekte layout.

Met b.v. [url="http://host.tld/plaatje.jpg"][img=400]http://host.tld/plaatje.jpg[/img][/url] kan je dit oplossen. Als het plaatje qua filesize nogal groot is kan je de link tussen de [img] tags beter vervangen voor een thumbnail.

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 02-01-2005 11:00 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.