Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03
Iemand ervaring met dit nieuw stukje speelgoed ?

Lijkt me wel fun, draadloze 2.4 gighz cam erbij proppen :p

http://www.intertoys.nl/i...DA41B00CA0E9B0C/index.cfm

Afbeeldingslocatie: http://www.intertoys.nl/gfx/content/skywatcher.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Onderschat het vliegen met een heli niet, is echt lastiger dan je denkt.

Voor de rest wel een geinig product hoor, weinig mis mee.

lol, het blijkt dus toch een prul te zijn. Ik had alleen de beschrijving even gelezen, en dan lijkt het ok te zijn. Niet dus.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 02-01-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117064

http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=30&n=469

Hier wat leuk lees en kijkvoer over dit stukkie speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=171924

Wel jammer van dat 2 kanaals verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 23:35

jotheman

Was like that when I got here!

Hij was laatst op Kassa, 't schijnt echt een pokkending te zijn. Er was zo'n dude bij van de een of andere NL modelbouwhelicoptervliegclub (woew! Scrabblepunten!) ofzo, en die kreeg 'm niet fatsoenlijk de lucht in... En de accu is ook zo leeg. Minder tof ding dus, ze raadden aan om toch wat meer geld neer te tellen als je d'r echt een wil die ook daadwerkelijk de lucht in gaat.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126722

inderdaad, volgens vele is het de titel van "beste speelgoed van het jaar" totaal niet waardig. het schijnt echt een stuk prul te zijn, die absoluut niet goed presteert!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 13:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Was het niet zo dat het praktisch onmogelijk is om dat ding in de lucht te houden?

http://kassa.vara.nl/port...ssa_artikel&number=828449

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hij was zelf door een van de ontwerpers/testers van het bedrijf zelf amper te besturen. Begrijp ook niet waarom dit speelgoed van het jaar geworden is. Het is gewoon te goedkoop voor een normaal vliegende helicopter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Toch ga ik hem denk maandag halen, zag dat er bij intertoys nog een hoop onderdelen los te krijgen zijn, en vind het gewoon fun.
Voor die paar x dat ik er echt wat mee doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 16:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je kunt beter voor een Humblebee kijken van E-Sky. Deze worden veel op eBay aangeboden. Ze zijn ongeveer net zo duur, en je kunt er veel meer mee. op www.eshopjb.com worden deze helicopters ook verkocht.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ga hem niet halen man dat ding is rotzooi.
Is al bij diverse rpogramma's geweest, dat ding komt niet eens de lucht in.
Ja 20 cm en dan boort het in de grond :P

Het is wel speeldgoed van het jaar geworden maar die titel is een lachertje.
Consumenten stemmen op een product, dan mag een jury kiezen uit de top 10 ofzo.
Wat blijkt, niemand in de jury heeft dat ding ooit aangeraakt.
Dit blijkt ook wel omdat dit ding gewoon niet werkt.

Dat ding is dus gewoon gekozen op het idee van een gaaf ding, wat het ook is theoretisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
macmouse schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:42:
Toch ga ik hem denk maandag halen, zag dat er bij intertoys nog een hoop onderdelen los te krijgen zijn, en vind het gewoon fun.
Voor die paar x dat ik er echt wat mee doe...
Ik denk niet dat het vliegen echt leuk is als je continu neerstort. Hij kan er wel tegen ofzo maar het lijkt mij gewoon zwaar iritant.
Je weet nu iniedergeval wat je kan verwachten van die helikopter, zodat je weet waar je aan begint. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

An sich zitten alle componenten er wel aan, dus zou het mogelijk moeten zijn 'm goed vliegend te krijgen met tweaken.

Maar als je voor hetzelfde geld gewoon een goed product kunt krijgen, waarom dan rotzooi kopen?

Als je 'm toch wel gaat kopen, ondanks dat het rotzooi is, waarom kom je hier dan om een mening vragen? :P

Vind 90 euro best veel geld voor iets waarvan je van tevoren al weet dat het rotzooi is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik snap trouwens niet dat Nikko zoiets op de markt brengt dat niet werkt.
Ben ik nu gek om te denken dat Nikko toch wel een goed merk is, bij de speelgoed afdeling natuurlijk.

Ik denk ook niet dat er iets te tweaken valt.
Ze hadden iemand die met het betere helicopter spul werkte en die kreeg hem niet afgesteld, het ging wel ietsje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:42

mr_petit

opperprutser

haha, wat weet die vlieginstructeur die gast van 'speelgoed van het jaar' goed op de kast te krijgen zeg!
tsja, dat zo'n ding niet goed vliegt lijkt mij een beetje voor de hand liggen. Helicopters zijn verschrikkelijk onstabiel, als er dan ook nog eens minder controls op zitten dan er imo op zouden moeten zitten. Het is wat dat betreft eigenlijk een beetje het equivalent van die verschrikkelijk goedkope bestuurbare autotjes die je een jaar of 20 geleden had die alleen maar vooruit en een bochtje achteruit kunnen. Het hoeft niet te werken; het moet niet stuk kunnen; er moet een mooie doos omheen zitten waar heel duidelijk op staat hoe goed het wel niet werkt en hoe tof het wel niet is. (standaard speelgoedstrategie)

Waar ik me wel over verbaas is dat het ding ook echt sterk is.
Maar goed, het is gewoon een prul. Van 'op afstand bestuurbaar' kan je nauwelijks spreken.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
mr_petit schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:33:
haha, wat weet die vlieginstructeur die gast van 'speelgoed van het jaar' goed op de kast te krijgen zeg!
tsja, dat zo'n ding niet goed vliegt lijkt mij een beetje voor de hand liggen. Helicopters zijn verschrikkelijk onstabiel, als er dan ook nog eens minder controls op zitten dan er imo op zouden moeten zitten. Het is wat dat betreft eigenlijk een beetje het equivalent van die verschrikkelijk goedkope bestuurbare autotjes die je een jaar of 20 geleden had die alleen maar vooruit en een bochtje achteruit kunnen. Het hoeft niet te werken; het moet niet stuk kunnen; er moet een mooie doos omheen zitten waar heel duidelijk op staat hoe goed het wel niet werkt en hoe tof het wel niet is. (standaard speelgoedstrategie)

Waar ik me wel over verbaas is dat het ding ook echt sterk is.
Maar goed, het is gewoon een prul. Van 'op afstand bestuurbaar' kan je nauwelijks spreken.
Hey zo'n auto had ik ook want ik had niet veel geld :P
Tuurlijk had deze ook zo'n mooie doos maar het deed ook precies wat er beweerd werd, rondrijden dus niet stilstaan.
Dit ding vliegt dus niet, toch de primaire functie van een helicopter, koop gewoon een ventilator deze doet precies hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hij vliegt wel, tot 10cm hoog (draaiend :? 8)7) en dan crasht 'ie.

Overigens heeft een of andere gast dat ding op het modelbouwforum zwaar gemod (tweaker waardig), en dan is ie best gaaf.
Ze raden (zwaar gemod) 'm nog steeds af, aangezien ie nog steeds lastig te besturen is (alhoewel dat niet uit de filmpjes blijkt, maar die gast kan gewoon goed vliegen).
Hij blijft wel heel sterk, dus ik begrijp niet helemaal waarom er dus niet een soort symbiose tussen dit ding en een wat meer profi microheli op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ok mooi stukje...

maar wat verteld dit verhaaltje over de helikopter?
misschien lees ik er wel 20x langs.
kan er zo iig weinig over terugvinden.
alleen dat het door een familie gemaakt word ipv door een fabriek?
volgens mij gaat het daar niet om in dit draadje.
dit laatste is iig met veel meer dingen dan dat jij verwacht.

[ Voor 21% gewijzigd door Gekkenhuis op 02-01-2005 03:27 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

je leest er 20x langs ;).
Dat hele gedoe in china is niet relevant (gaat over iets anders).
In het filmpje lopen de 2 verhalen ook irritant door elkaar.
Het helicopter gedeelte komt er op neer dat de 'testpiloot' van nikko het ding ook maar amper van de grond krijgt (na heel veel afregelen). en dan lukt het 'm nog maar om 10-15m te vliegen voordat ie crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Als je 'm toch wel gaat kopen, ondanks dat het rotzooi is, waarom kom je hier dan om een mening vragen? :P
nou waarschijnlijk omdat ik dat ding nog niet kende en ik dus ging vragen of het wat is ?

anyway.
Waarom ik hem toch ga kopen, ze zeggen zo leuk dat je hem binnen 2 maanden mag ruilen (dus eventueel ook de zelfde middag nog) en ik wil het gewoon even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

met draadloze cam komt ie niet van de grond hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126722

macmouse schreef op zondag 02 januari 2005 @ 04:20:
[...]

nou waarschijnlijk omdat ik dat ding nog niet kende en ik dus ging vragen of het wat is ?

anyway.
Waarom ik hem toch ga kopen, ze zeggen zo leuk dat je hem binnen 2 maanden mag ruilen (dus eventueel ook de zelfde middag nog) en ik wil het gewoon even proberen.
als je het mij vraagt...verspilde moeite!! zoveel negatieve reacties (eigenlijk alleen maar) en toch ben je nog zo koppig om hem te kopen :P naja,...ik hoop dat jij er wat mee kunt, anders kan je idd beter op zoek naar zo'n ding van ebay ofzo.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 21:09
Ik weet niet of ik het mag zeggen maar ik doe het toch B) . Jullie hebben vast wel de reclame gezien van de Nikko :X Skywatcher. Toevallig weet ik een klein beetje hoe de reclame gemaakt is. Ze hebben het ding op een stokje door een hal laten "vliegen" en zo de film gemaakt 8)7 8)7 . Vervolgens zijn de mensen met de computer aan de slag gegaan om er een mooi geheel van te maken!!
Ik heb zelf al een jaar of 3 een "echte" modelhelicopter en werk ook in een modelbouw winkel 8) . Zelf heb ik wel met de niko kunnen vliegen, maar et is echt prut. 1 meter omhoog lukt nog, maar daarvoor moest wel de accu 4 x opgeladen zijn achter elkaar :| . Ik kon em 20 sec vliegen, en toen vloog ie de dozen in.. Totaal geen succes dus. Ik kan echt wel redelijk heli vliegen, en ook mini heli's zijn totaal geen probleem.

Het principe van de nikko heli druist tegen alle wetten van heli vliegen in. Het draait alleen rond, en verder kan het gewoon nix. Je hebt slechts 2 functies, die ook nog eens half werken.
Ow voor de mensen die er aan zitten te denken om er toch stiekem 1 te kopen :Y) : Hier een leuke "endurance test".!!!! Niet normaal toch dat ze zulke topics starten voor aankomend "speelgoed van het jaar" :X

Het is echt een afschuwlijk but ding en het had nooit genomineerd mogen worden als "speelgoed van het jaar". Overigens voor de mensen die wel zo'n ding hebben al, en er toch normaal mee willen vliegen: Modelbouw forum. Kost wel wat knaken, en daarvoor kun je al een volwaardige mini heli kopen [249 euro > Ikarus Piccolo V2].

offtopic:
De makers van de reclame film vliegt nu zelf met een Graupner Microstar rond :D . Eerst zouden ze het filmpje maken met die heli, omdat die nikko echt niet te vliegen was :O

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
En ik heb hem toch gekocht, en een hoop lol mee gehad vandaag.
En ok, hij is mischien slechter als weet ik het wat, maar hij doet wat hij moet doen.
En hij komt hoog zat, en reageert super op de ab.
Ik heb er lol mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117064

mr_petit schreef op zondag 02 januari 2005 @ 03:42:
je leest er 20x langs ;).
Dat hele gedoe in china is niet relevant (gaat over iets anders).
In het filmpje lopen de 2 verhalen ook irritant door elkaar.
Het helicopter gedeelte komt er op neer dat de 'testpiloot' van nikko het ding ook maar amper van de grond krijgt (na heel veel afregelen). en dan lukt het 'm nog maar om 10-15m te vliegen voordat ie crashed.
Dank je :D
Pagina: 1