Ik weet niet of ik het mag zeggen maar ik doe het toch

. Jullie hebben vast wel de reclame gezien van de Nikko

Skywatcher. Toevallig weet ik een klein beetje hoe de reclame gemaakt is. Ze hebben het ding op een stokje door een hal laten "vliegen" en zo de film gemaakt

. Vervolgens zijn de mensen met de computer aan de slag gegaan om er een mooi geheel van te maken!!
Ik heb zelf al een jaar of 3 een "echte" modelhelicopter en werk ook in een modelbouw winkel

. Zelf heb ik wel met de niko kunnen vliegen, maar et is echt prut. 1 meter omhoog lukt nog, maar daarvoor moest wel de accu 4 x opgeladen zijn achter elkaar

. Ik kon em 20 sec vliegen, en toen vloog ie de dozen in.. Totaal geen succes dus. Ik kan echt wel redelijk heli vliegen, en ook mini heli's zijn totaal geen probleem.
Het principe van de nikko heli druist tegen alle wetten van heli vliegen in. Het draait alleen rond, en verder kan het gewoon nix. Je hebt slechts 2 functies, die ook nog eens half werken.
Ow voor de mensen die er aan zitten te denken om er toch stiekem 1 te kopen

:
Hier een leuke "endurance test".!!!! Niet normaal toch dat ze zulke topics starten voor aankomend "speelgoed van het jaar"
Het is echt een afschuwlijk but ding en het had nooit genomineerd mogen worden als "speelgoed van het jaar". Overigens voor de mensen die wel zo'n ding hebben al, en er toch normaal mee willen vliegen:
Modelbouw forum. Kost wel wat knaken, en daarvoor kun je al een volwaardige mini heli kopen [249 euro > Ikarus Piccolo V2].
offtopic:
De makers van de reclame film vliegt nu zelf met een Graupner Microstar rond

. Eerst zouden ze het filmpje maken met die heli, omdat die nikko echt niet te vliegen was