Pioneer DVR-A08XL schrijft wel, maar leest niet.

Pagina: 1
Acties:

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
Ik heb sinds kort een gloednieuwe Pioneer DVR-A08XL. Hij brandt alles perfect, van cd-r tot dual layer dvd. Het probleem is alleen dat hij niks kan lezen. Als ik er een dvd of cd in doe gaat het lampje aan en je hoort hem draaien, maar hij leest de schijfjes niet.. De dvd's zijn wel goed, want als ik ze in mijn A06 stop doen ze het gewoon. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

18 sekúndur fyrir sólarupprás

• Moi2002
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 23:33
Heb ook dit probleem maar dat met m'n Pioneer A06.

Al tientallen dvd's gebrand maar dit apparaat maar als ik 8x media gebruik schrijft hij deze wel maar lezen kan ik ze in deze brander niet. Speel ik ze echter om m'n home cinema set af is er geen enkel probleem.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geen idee, helaas.
Ik heb hetzelfde met 2 Lite-On CD-fikkers.

• Moi2002
Van de week contact met Pioneer. Zij zeggen dat mijn probleem te verhelpen is door een patch van m'n brandprogramma te downloaden. Dan zou m'n brander wel 8 speed kunnen lezen. Klinkt mij al onzin in de oren, iemand nog ideeen? 8)7

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
Mijn probleem is opgelost en het was eigenlijk heel simpel. De A08 draait op UDMA4 en heeft dus een 80-aderige kabel nodig. Mijn A06 draait op UDMA2, dus ik dacht dat voor mijn nieuwe brander een 40-aderige kabel ook wel genoeg was (niet dus). Met de nieuwe kabel werkt alles perfect.
@Moi2002
Heb je al een firmware upgrade geprobeerd? Zowel officiële als van rpc1.org

Edit: Als je 106/A06 geen Medion, Acer of sony OEM-drive is, staat de juiste firmware op gradius.rpc1.org

[ Voor 18% gewijzigd door FacQ op 14-01-2005 22:01 ]

18 sekúndur fyrir sólarupprás

• Moi2002
Mijn probleem ook opgelost, heb 'm maar ff de lens / laser? schoongemaakt en hij brandt weer lekker.
Pagina: 1