Toon posts:

A8V Deluxe met Corsair TWINX dual channel config werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry mensen, ik drukte op de zend knop te vroegtijdig....

M'n memory wil niet in dual channel rate draaien denk ik

Ik heb Corsair TWINX1024-3200LLPT (2 sticks van 512mb) (ddr400)

De handleiding van de A8V Deluxe zegt:
4 sloten: dimm_a1 (blauw) , dimm_a2 (zwart), dimm_b1 (blauw) dimm_b2 (zwart)
Mode:

Singel-channel: memory stick in dimm_b1

dual-channel: 1 paar moet in dimma1 en dimmb1
of 4 indentieke sticks in alle sloten

De comp wil niet booten (monitor geeft geen beeld, blijft in idle mode, psu en fans gaan wel gewoon aan) als ik de twinx reepjes in dimma1 en dimmb1 doe (wat de handleiding zegt om dual channel rate te krijgen), alleen booten in b1 en b2! Als ik de pc opstaat staat er singel channel mode (64bit) en verder 1024mb geheugen!

Windows XP ziet ook gewoon 1024MB, maar SiSoftSandra geeft 333Mhz aan! :? Als ik in de bios de cpu/mem rate instel op "1:2 (ddr400) dan crashed windows bij het welkom logo en restart de pc!

In de manual staat wel dat er 3 soorten corsair qualified zijn maar niet die van twinx xxxx!

Dit geheugen niet compatible met de mobo in dual channel memory mode?

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 01:11 ]

Verwijderd

En dat vermoeden is jou door telepathie en vodoo door jomanda ingegeven?

Wat is je vraag nu precies?

edit:
anders edit je een kwartier later de info er pas bij ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 00:46 ]

Verwijderd

Huh? Wat bedoel je precies? Wat zijn je memory scores? Met 2T timings is 4800 nominaal met die CPU + dat mem, met 1T timings is 6000 geen uitzondering.

Verwijderd

Topicstarter
Geupdate,

Verder kom ik wel anderen die dit geheugen wel aan het werken hebben dual channel rate samen met a8v mobo
Performance
We'll be comparing the performance of this board versus MSI K8N Neo2 built on the nForce3 Ultra chipset. Unfortunately, the board was unable to demonstrate all the speed potentials of the nForce3 chipset. The thing is that because of memory compatibility issues the K8N Neo2 was able to run in the dual-channel mode with OCZ PC3200 modules only which offer quite high latency timings (2.5-3-7-3). But Asus A8V ran with Corsair PC3200 TwinX memory that offers the latency timings 2-2-6-2.
http://www.digital-daily....us-a8v-deluxe/index06.htm

En:
http://www.hothardware.co...age=2&articleid=545&cid=5

Update

Op 1 of andere manier werkt het nu wel! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 01:30 ]

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01
ik heb het zelfde probleem met mijn a8v deluxe maar als je gewoon je geheuegen in alle bij de zwarten sloten doet heb je ook dual channel.

Verwijderd

Topicstarter
Torp_me schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:36:
ik heb het zelfde probleem met mijn a8v deluxe maar als je gewoon je geheuegen in alle bij de zwarten sloten doet heb je ook dual channel.
Bij m'n opstart scherm komt er dan te staan: singel channel mode (64 bit)

Ook geeft 3dmark2003 wel 600 punten lager dan bij dual channel mode!

Nu dual channel wel werkt (beide modules in blauw) komt er te staan: dual channel mode, verder een aanzienlijk verschil in 3dmark. ;)
Pagina: 1