Huren gameserver pros/cons

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Nu ik weer enige tijd CSS speel lijkt het me leuk om een eigen server te hebben waar ik en wat vrienden altijd terecht kunnen wanneer we dit willen en we eigen baas zijn.

Ik heb op het internet wat zitten rondkijken en ben erachter gekomen dat een public voor 12 of 16 personen (met 'FUP' en +/- 1 gig aan hdruimte) tussen de 35 (12man) en 50 (16man) euro per maand zal kosten. Gedeeld door een man of drie is dit goed op te brengen.

Waar ik echter mijn vraagtekens bij zet is de 'FUP'. In hoeverre kan je een public server hosten voor dit geld? Ik heb geen zin om te betalen voor een paar maanden om dan te merken dat de 'FUP' constant overschreden zal worden...

Graag zou ik reacties horen van mensen welke ervaring hebben met het huren van een gameserver (CSS).

- Wat waren problemen welke je tegenkwam
- Is een server met 'FUP' altijd open te houden
- Zijn 12 mensen genoeg of is 16 een must

Daarbij:
Er hoeven geen bedrijven genoemd te worden. Dit is geen topic om gamehosters te bashen of te promoten. Echter mocht iemand een goede tip hebben dan is een mailtje welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:59
Ik zou in ieder geval geen server huren waar je Fair Use Policy hebt. In principe heb veel meer aan de 'echte' limiet. Nu zouden ze je al kunnen naaien na 1GB dataverkeer, door voor elke extra MB gewoon 10 euro ofzo te vragen. Staat er in de algemene voorwaarden wat er gebeurt als je de FUP structueel overschrijdt? Worden er dan bijvoorbeeld eerste waarschuwingen uitgedeeld, of moet je gelijk lappen? Sowieso is het wel erg handig de AV van zo'n server-verhuur-bedrijf door te lezen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Milenco op 01-01-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
Ik heb tijden een server gehuurd (counter-strike 1.6 red.) en die zat ook op FUP, ik denk dat je naar hartelust kunt gamen ik heb er zelf iig nooit problemen mee gehad

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
wat zou je ervan zeggen een internetabbo te nemen met 1mbit upload. afaik kan je daarmee best een gameserver voor 16 man hosten, en als je een goeie provider opzoekt heb je geen last van limieten. Bovendien kan je daarbij ook lekker downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als jij een server hebt van 16 spelers die dag en nacht vol zit trek je heel wat meer data (en cpu power) dan een 12 speler server die niet altijd vol zit.

Je moet goede afspraken maken met de hoster. In de praktijk zit het land der gameserverhosters vol met beunhazen die geen flauw benul hebben hoeveel data jij verplaatst.
Probeer dus niet voor een dubbeltje op de eerste rang te komen maar kijk goed rond voor je een public server voor langere tijd huurt.

Ga niet voor 'bedrijven' die gloednieuw zijn, geen KvK nummer hebben en hosten op een universiteitslijntje.
Het huren van een public server, zeker van een nieuwe (en dus zware) game als CS:Source kan prijzig worden. Besef ook dat de huidige CS:S dedicated server behoorlijk gaar is, aangezien Valve niet haar best heeft gedaan de zooi degelijk te debuggen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Wij zitten te spelen met het idee om gameservers te gaan verhuren. We vragen ons alleen af in welke vorm mensen dat het liefst huren?

Ik dacht zelf aan ongeveer de volgende situatie:
- 1 game (max 16 man)
- www + ftp met 1Gb schijfruimte en eventueel phpBB oid pre-installed
- 100Gb traffic per maand (te gebruiken in de avonduren, meerprijs per Gb +/- 50 cent)
- +/- 50 Euro p/maand

De reden dat de traffic (voornamelijk) in de avonduren gebruikt dient te worden is omdat het we het alleen dan voor lage prijzen kunnen aanbieden.

Zou het in deze vorm interessant zijn?

[edit] Als reactie op de persoon boven mij: wij zijn geen startend bedrijf in de hosting scene, maar wel op gameserver hosting gebied. Dus wij hebben goeie kwaliteit lijnen en een erg goeie housing locatie.

[ Voor 16% gewijzigd door zneek op 01-01-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Momenteel heb ik een bedrijf op het oog. Deze draaien (volgens site) op dit moment 71 servers. Daarbij zijn ze ingeschreven bij KvK. Het gehele plaatje komt in ieder geval betrouwbaar over.

Daarnaast zijn de prijzen redelijk: 12 man, FUP, 1gb aan map space voor 35 euro pm. Echter is er nergens te vinden wat die FUP dan precies is. Eerst daar maar eens achterkomen.

mocht een modje langskomen en groenlicht geven dan zal ik het bedrijf even noemen. tot zover houd ik mij stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
zneek schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:26:
Wij zitten te spelen met het idee om gameservers te gaan verhuren. We vragen ons alleen af in welke vorm mensen dat het liefst huren?

Ik dacht zelf aan ongeveer de volgende situatie:
- 1 game (max 16 man)
- www + ftp met 1Gb schijfruimte en eventueel phpBB oid pre-installed
- 100Gb traffic per maand (te gebruiken in de avonduren, meerprijs per Gb +/- 50 cent)
- +/- 50 Euro p/maand

De reden dat de traffic (voornamelijk) in de avonduren gebruikt dient te worden is omdat het we het alleen dan voor lage prijzen kunnen aanbieden.

Zou het in deze vorm interessant zijn?

[edit] Als reactie op de persoon boven mij: wij zijn geen startend bedrijf in de hosting scene, maar wel op gameserver hosting gebied. Dus wij hebben goeie kwaliteit lijnen en een erg goeie housing locatie.
Wanneer dit dan om een pub gaat. Zouden jullie er dan voor zorgen dat de server alleen s'avonds draait of moeten de huurders dat zelf doen? Daarbij komt nog dat je voor hetzeflde bedrag een server kan huren waar je ook overdag terecht kunt. Wanneer ik een eigen server heb wil ik daar kunnen spelen als ik er zin in heb en niet wachten op de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:18
Ik huur een cs:s bij clanpoint.

De server heeft ook FUP, maar ik merk er eigenlijk niks van. Ik heb veel custom maps die mensen allemaal downloaden via de server, maar ik hoor niks van clanpoint. De server heeft 12 slots, voor css is dit echt wel genoeg. Speel er 3 dagen op met vrienden en dan raakt de server elke ochtend vanzelf weer vol.

Over clanpoint zelf:

Topbedrijf, misschien wel ietsje duur, maar geen downtime of lag. De server is webbased te stoppen/starten, en wat het beste van allemaal is, als er iets mis is op je server kan je hem met 1 druk op de knop herinstalleren, echt top is dat. Ook reacties op mijn emails zijn binnen enkele uren meestal.

Edit: Kixor, wilt u aub de naam even noemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Dersan op 01-01-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
kixor schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:32:
[...]

Wanneer dit dan om een pub gaat. Zouden jullie er dan voor zorgen dat de server alleen s'avonds draait of moeten de huurders dat zelf doen? Daarbij komt nog dat je voor hetzeflde bedrag een server kan huren waar je ook overdag terecht kunt. Wanneer ik een eigen server heb wil ik daar kunnen spelen als ik er zin in heb en niet wachten op de avond.
Je mag um van mij de hele dag dan gebruiken, maar het verkeer zal primair in de avond uren moeten plaatsvinden, en in het weekend. En dat zijn voor normale mensen de tijden dat je kan spelen, en zou dus geen probleem moeten zijn. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
mm topic jatten is niet helmaal legaal hier, maar vooruit

@zneek

tips:
• maak meerdere pakketen, en zorg dat mensen mogen kiezen (12 man / 16 man / 20 man)
• wanneer het gaat om CS: maak er boosted fps servers van (kan je meer voor vragen, maar vraagt ook meer cpu, dus minder servers/pc)
• 50 E per maand is veel te duur, wanneer jij een adsl verbinding kan hebben voor 50 E per maand kunnnen ze zelf hosten, dus dan zullen ze dat ook doen, 30E is ongeveer een goede prijs
• ga niet zelf phpbb ofzo aanbieden, dan zullen ze je ook vragen om het te onderhouden, en kost je mega veel tijd. webspace aanbieden kan, zelfs met een database, maar laat hun het dan doen.
• te gebruiken in de avonduren??? die is nieuw denk je serieus dat men alleen maar 's avonds games wil spelen? en hoezo is jouw internet 's avonds goedkoper dan? (snapt niet)

@topic starter:
voordat je kiest: ga eens met 10 man op een proef server van die gozer zitten, en ga eens een half uurtje spelen ofzo. dan kan je zien of de server bevalt of niet, er zijn ERG veel mensen die denken veel geld te kunnen verdienen en die gooien dan 20 dedicated servers op hun computer.
het nadeel daarvan is dat je cpu het niet aankan, en dan krijg je dus lagere server fps wat resulteerd in een vreemd soort lag (heel vervelend spelen, je zit het ook vaak op pubs)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
BasieP schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:37:
• te gebruiken in de avonduren??? die is nieuw denk je serieus dat men alleen maar 's avonds games wil spelen? en hoezo is jouw internet 's avonds goedkoper dan? (snapt niet)

Ik denk dat hij niet wil dat er overdag teveel bandbreedte wordt weggeslurpt.

[ Voor 62% gewijzigd door Dersan op 01-01-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
@idle
Ik zat te denken aan gamesnel.nl En ik vermoed dat ik zelf ook voldoende plezier kan beleven aan een server met max. 12 personen.

@zneek
Ik kan niet voor iedereen spreken maar ik zelf (student) heb vaak overdag meer tijd dan in de avonduren. (iets met boeken lezen enzo..)

@basieP
Een goed idee, ik zal eens wat pubs van Gamesnel.nl bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ik kan 's avonds goedkoper bandbreedte aanbieden omdat dan het zakelijk gebruik minimaal is. Op de grote e-commerce omgevingen die bij ons draaien gaat het verkeer drastisch omlaag na 20:00 en de gameservers die ik gedraaid heb (meerdere HL2DM, CSS en FarCry) beginnen pas na 20:00 verkeer te trekken.

Door het verkeer vooral avonds plaats te laten vinden kan ik een soort van overboekingsprincipe toepassen waardoor het traffic goedkoper kan.

Goed idee van die pakketten, ik zal dat eens bekijken. Maar om eerlijk te zijn, een game voor 16 man hosten over een 1Mbit up adsl lijn valt vies tegen denk ik. Om nog maar te zwijgen over het toegevoegde aantal hops wanneer je ipv naar een IX naar een adsl aansluiting moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Kixor, ik heb bij gamesnel nog niet cs:s gezien maar dat kun je denk ik wel aanvragen. De site ziet er ook wel goed uit, en 35 euro is niet zo duur. Als ik ze ping heb ik een tijd van 13 ms, das ook wel goed. http://www.gametiger.net/search?address=62.41.27.85:27015 dit is volgens mij een css public van hun. Het nadeel vindt ik wel dat je gamesnel in de servernaam moet laten staan, dat hoeft bij clanpoint niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:En als ervaren moderator wil ik jou even wijzen op Het algemeen beleid #spam ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Crash op 03-01-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Volgens mij blijft het beste verkoopargument van een gameserver nog altijd ping en uptime. Wat heb je aan een server die goedkoop is, maar de helft van de tijd dat je wilt spelen een ping van 100+ heeft?

Ik zal binnenkort eens een GoT server aanmaken om te testen wanneer dat verkeer nou echt plaats vind, en wat nu de precieze cijfers zijn mbt tot snelheid, traffic en cpu load. Waar gaat de voorkeur naar uit, CS:Source of HL2DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
cs:s natuurlijk :) hl2dm geeft ook veel meer belasting, en in hl2dm server is ook echt altijd lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Voor 40 euro in de maand (op jaarcontract, op maandcontract is het 50, kan je wel elke maand opzeggen) kan je in duitsland een dedicated rootserver huren draaiend op een Intel Celeron 2400, 512 MB Ram, 80 GB HDD met 450 GB dataverkeer inclusief geinstalleerd met debian aan een 100mbit uplink. Hiermee kan je alles doen wat je wil. Voor 30 euro (maandcontract geen jaarcontract bij deze) heb je een PIII 1000, 512 MB Ram, 20 GB HDD met 300 GB dataverkeer. Al genoeg voor een redelijke cs server. Ik draaide zelf een cs serverstje voor 12 man op een P3 733 bij die host, de 256 mb ram hield em alleen niet met meer spelers, vanuit duitsland heb je een redelijk nette ping 10 ms hoger dan een nederlandse host gemiddels heeft maar hey dan speel je met 20 ms ipv 10 ms dat maakt niet erg veel uit. De laatste tijd in battlefield viatnam springen de franse en duitse servers toch bovenaan in de lijst gesorteerd op lage pings. Probeer zo'n server maar eens in NL te huren, dat kost je minimaal 100 euro en dan krijg je er max 20 gb gratis bij. Gratis reinstall als je het eens keer verkloot, handig toen ik een upgrade deed van debian stable naar testing en het effe fout ging met de netwerk con. Site host je gewoon met het opensource VHCS panel en voicecom servertje erbij. Ik snap het niet waarom colo's in NL zo godsvergeten duur zijn vooral met dataverkeer. Je kan me mailen als je de site van de host wilt.

[ Voor 9% gewijzigd door siknu op 03-01-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:16

FlashBang

Hoi.

ik heb samen met wat anderen naast onze 4 CS 1.6 servers een CS:S public 16 slots gehuurt voor 30 euro per maand, mooie lage ping en ftp access, dus het hoeft niet duur te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Kun je zeggen waar Devilion.

En als dat spam is weet ik het ook niet meer hoor. Je kan toch ook zeggen in andere gedeelte's van het forum: Ik heb mn amd goed kunnen overklokken, maar met die intel liep het echt bagger. Je mag toch ook het grote @home problemen topic openen? :/ :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:16

FlashBang

Hoi.

Dersan schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:48:

En als dat spam is weet ik het ook niet meer hoor. Je kan toch ook zeggen in andere gedeelte's van het forum: Ik heb mn amd goed kunnen overklokken, maar met die intel liep het echt bagger. Je mag toch ook het grote @home problemen topic openen? :/ :/ :?

zo maar dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 19:58
Dersan schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:48:

:?
Anders trek je even alles uit z'n verband.
Een post als "Ik heb mn amd goed kunnen overklokken, maar met die intel liep het echt bagger." is _geen_ spam. Een post als "Bij shop XXX kan je amd's kopen die heel goed over te klokken zijn. Koop allemaal bij shop XXX!!!!" is wel spam :{
Het gewoon noemen van een hostingsbedrijf is dus geen spam als je het niet als dusdanig gaat promoten en het hier op een normale bijdragende manier post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Thx, ziet er inderdaad wel goed uit, voor een scherpe prijs. Ik zal wel even gaan spelen op jullie server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook eens hier... officieel wel reclame, maar daar vindt je ook verschillende pakketten voor het hosten van een gameserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gemiddeld trekt een public 3 Gb per dag (up/down) wij hebben ook een fub, maar bij klanten klagen over het data verkeer vindt ik persoonlijk niet zo netjes.
Een gemiddelde (bekende) public zit over dag ook vaak vol, zeker waneer het vakantie is.
CS source publics servers draai ik momenteel niet maar kwa data verkeer denk ik dat het ongeveer het zelfde zou moeten zijn.

zelf hosten op een ADSL lijn gaat voor geen meter, een thuislijntje is er gewoon niet voor gemaakt. zelf en je buren of zo zullen prima pings hebben maar buitenlandse spelers zullen voor bij lagen.

Waar je ook goed op moet letten is het vershil met in game ping en dos ping. de website van een game hoster pingen is echt niet genoeg.
testen in game moet je dus zeker doen voor dat je gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk hier anders eens...
hun nieuwe website is wel nog niet up!

www.Reality-Hosting.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben lage ping btw

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 18:50 ]

Pagina: 1