Allereerst wil ik melden dat de oplossing waarschijnlijk zo simpel is, dat ik veels te moeilijk denk.
Wat is het probleem:
Ik kan niet pingen vanaf mijn server (windows 2000 server met dns, dhcp en ad) naar mijn speedtouch (10.0.0.138).
Wat ip gegevens over de server:
1 netwerkkaart
fixed IP address: 192.168.1.1
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138
dns: 192.168.1.1 (heb als 2e 10.0.0.138 instaan)
Het modem heeft als ipaddress: 10.0.0.138 met als subnetmask 255.0.0.0
Ik maak gebruik van dns forward (naar de dns servers van mijn isp: xs4all).
Het modem en de server zitten samen op 1 switch (samen met nog 2 andere werkstations).
Wat heb ik geprobeerd:
- Modem naar defaults (met behulp van inf bestand van de kpn site).
- RRAS op de server geinstalleerd en geactiveerd (als network router)
- Internet Connection Sharing proberen in te stellen, maar zonder succes (krijg de sharingtab op het lan niet te voorschijn).
- Zoeken op GoT naar oplossingen mbt RRAS, Internet connection sharing, network routing, etc
- Zoeken op ms technet (zonder succes)
- Server in het zelfde subnet "hangen" als het modem -> met succes, internet werkt dan op de server
- Modem van ipaddress veranderd, ip veranderen is gelukt, maar kom niet door modem heen (heb dus geen internet op server).
- In RRAS, nat geinstalleerd, maar ook dan krijg ik het niet voor elkaar
Weten jullie misschien wat ik over het hoofd zie?
Mocht ik nog informatie vergeten zijn, vraag het gerust.
-edit-
Helaas is het niet mogelijk om een 2e netwerkkaart te installeren, want ik kan geen 2e kabel door de goot kwijt
Wat is het probleem:
Ik kan niet pingen vanaf mijn server (windows 2000 server met dns, dhcp en ad) naar mijn speedtouch (10.0.0.138).
Wat ip gegevens over de server:
1 netwerkkaart
fixed IP address: 192.168.1.1
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138
dns: 192.168.1.1 (heb als 2e 10.0.0.138 instaan)
Het modem heeft als ipaddress: 10.0.0.138 met als subnetmask 255.0.0.0
Ik maak gebruik van dns forward (naar de dns servers van mijn isp: xs4all).
Het modem en de server zitten samen op 1 switch (samen met nog 2 andere werkstations).
Wat heb ik geprobeerd:
- Modem naar defaults (met behulp van inf bestand van de kpn site).
- RRAS op de server geinstalleerd en geactiveerd (als network router)
- Internet Connection Sharing proberen in te stellen, maar zonder succes (krijg de sharingtab op het lan niet te voorschijn).
- Zoeken op GoT naar oplossingen mbt RRAS, Internet connection sharing, network routing, etc
- Zoeken op ms technet (zonder succes)
- Server in het zelfde subnet "hangen" als het modem -> met succes, internet werkt dan op de server
- Modem van ipaddress veranderd, ip veranderen is gelukt, maar kom niet door modem heen (heb dus geen internet op server).
- In RRAS, nat geinstalleerd, maar ook dan krijg ik het niet voor elkaar
Weten jullie misschien wat ik over het hoofd zie?
Mocht ik nog informatie vergeten zijn, vraag het gerust.
-edit-
Helaas is het niet mogelijk om een 2e netwerkkaart te installeren, want ik kan geen 2e kabel door de goot kwijt
[ Voor 5% gewijzigd door _Rayman_ op 02-01-2005 08:49 ]