Toon posts:

Moederbord vervangen, temperatuur hardware ineens omhoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb gister mijn moederbord vervangen omdat de oude stuk was. Ben naar de winkel gegaan en kreeg een nieuwe. Het gaat om een P4R-800VM. Het gekke is dat nadat ik alles heb aangesloten en alle instellingen weer had aangepast de temperatuur in me kast omhoog is gegaan. Dit geldt voor mijn cpu,mijn geheugen en vooral mijn harde schijven, hoe kan dit?

Temp eerst:
Cpu: rond de 34/35
Geheugen: tussen de 25/30
Harde schijven: rond de 30/35

Temp nu
Cpu: 40/45
Geheugen: 35/36
Harde schijven: 40+ soms bij de 50

Ik heb een P4 3.0 Northwood
2x512 kingston ddr pc 2700
2x80G Western Digital
Dvd brander NEC 3500 AG 16x
Cd brander Lite on 40x
Sapphire Radeon 9800 pro met Zalman Heatsink en fan
2 case fans

Ik heb niks aangepast maar de temperatuur is gestegen,weet iemand hoe dit kan of moet ik weer extra fans halen??

Thanks alvast

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Toevallig een nieuwere biosversie waarin de temperatuur uitlezing is verbeterd?
Het kan namelijk goed zijn dat de oude bios de temperaturen te laag aangaf, maar dat het nu wel klopt.
enne, waarmee lees je de temps uit?

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 01-01-2005 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee,de bios versie is gelijk,ik lees mijn temperaturen via bios en via speedfan en ze zijn nagenoeg gelijk,maar een stuk hoger dan eerst

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat het ook zou kunnen zijn, en een mogelijk nog logischere verklaring, is de revisie van het bord.
Het zou goed kunnen zijn dat op het bord dat je nu hebt iets andere tempsensors zitten dan op het oude bord (en dus andere temps doorgeven).

Maar goed, de temps zijn iig niets om je zorgen over te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Is een temperatuur van de harde schijf van rond de 50 als ik iets aan het uitpakken ben niet aan de hoge kant??

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:53

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zelf voelen met je hand of 'ie pittig warm wordt of niet.

Wat betreft je andere metingen, ander moederbord andere sensors :) Die dingen zijn over het algemeen niet te vertrouwen. Gewoon zelf meten.

Hier stond een dode link.

Pagina: 1