TV kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Beste allemaal.

Ik zit te kijken naar een goede tv kaart voor een betaalbare prijs nu is mijn oog gevallen op de Pinnacle PCTV MediaCenter 100i of de Pinnacle PCTV PRO Nu is mijn vraag aan jullie wat vinden jullie een betere en wat zijn jullie ervaringen er mee

ik hoor graag van jullie

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben heel erg niet te spreken over die Pinnacle PCTV Pro. Sinds SP2 werkt de software zelfs niet eens meer bij mij :(
En Dscaler krijg ik maar niet aan de praat.
Ik vind het een regelrechte ramp.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 17:26

Gaitman

The Real One

Ik heb zojuist de Hauppauge WinTV PVR 150MCE besteld (zie pricewatch) omdat deze een Hardwarematige MPEG2 encoder heeft.
Ik heb op dit moment nog een Pinnacle PCTV pro maar ik vind dit geen goeie kaart meer.

Let op de MCE's zijn zonder afstandsbediening

[ Voor 11% gewijzigd door Gaitman op 01-01-2005 21:15 ]

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
OK ik begrijp hier een beetje uit dat de pinnacle een beetje tegen valt. kan iemand mij dan vertellen wat dan wel een hele goede is voor een betaal bare prijs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kaarten van pinnacle zijn op zich goed. Heb hier een Miro PCTV pro (zelfde als de pinnacle PCTV pro, voordat miro werd overgenomen door pinnacle) en dat ding doet het nu al een jaar of 6 perfect :)
De software is alleen wat minder. Ik heb het ooit onder win2000 aan de praat gekregen met de oude NT software, maar dat werkte niet van harte en met een gigantische cpu usage.
Dscaler is gewoon geen optie omdat dat prog nogal behoorlijk hard suckt, gezien het continu blijft hangen en daarmee je hele systeem op zijn bek laat gaan.

Onder win98 draait het ding best aardig.

Als ik nu echter een TVkaart zou mogen kiezen zou ik gaan voor iets met een philips tuner erop, die ook op de ATI AIWs zit. Heb hier ook een 9800SE AIW in mijn bezit en die geeft echt geweldig mooi beeld. Voor zover ik weet zit deze tuner bijvoorbeeld op hauppage kaarten.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 18:44
Terw_Dan schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:49:
De kaarten van pinnacle zijn op zich goed. Heb hier een Miro PCTV pro (zelfde als de pinnacle PCTV pro, voordat miro werd overgenomen door pinnacle) en dat ding doet het nu al een jaar of 6 perfect :)
De software is alleen wat minder. Ik heb het ooit onder win2000 aan de praat gekregen met de oude NT software, maar dat werkte niet van harte en met een gigantische cpu usage.
Dscaler is gewoon geen optie omdat dat prog nogal behoorlijk hard suckt, gezien het continu blijft hangen en daarmee je hele systeem op zijn bek laat gaan.

Onder win98 draait het ding best aardig.

Als ik nu echter een TVkaart zou mogen kiezen zou ik gaan voor iets met een philips tuner erop, die ook op de ATI AIWs zit. Heb hier ook een 9800SE AIW in mijn bezit en die geeft echt geweldig mooi beeld. Voor zover ik weet zit deze tuner bijvoorbeeld op hauppage kaarten.
Heb hier ook 'n medion kaartje, met 'n philips tuner >:) Beeld vind ik uitstekend, de enigste ruis diek heb komt gwoon door de (nog) vrij slechte coax verbindingen hier in huis... Voor 50 pleuro met radio vink da nie slecht ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

[rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml]

Veel leesplezier :)
Alles maar dan ook alles staat in dit topic en het is nog eens vrij recent ook :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

De Hauppauge software zuigt nog harder dan die van Pinnacle. Hun meest recente programma is WinTV2000. Vier jaar oud dus. Pinnacle brengt tenminste nog af en toe updates uit. En de WinTV software kan niet eens de kanalen automatisch een naam geven. Dat moet je allemaal handmatig gaan ingeven. Belachelijk gewoon. Nadeel van de pinnacle software is weer dat die zo vadsig is bij het zappen.

Ik heb Dscaler trouwens getest op mijn 6 jaar oude PCTV Pro en op een nieuwe PVR150MCE en het werkte perfect met beide kaarten. Het jammere aan Dscaler is alleen dat het diets kan met de radio.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 22:04 ]

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 17:26

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:02:
De Hauppauge software zuigt nog harder dan die van Pinnacle. Hun meest recente programma is WinTV2000. Vier jaar oud dus.
Dat is, als de site klopt, niet waar (let op de datum tussen de haakjes :) )
WinTV2000 applicatie versie 4.7.22355 (20-12-2004)
---
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:02:Ik heb Dscaler trouwens getest op mijn 6 jaar oude PCTV Pro en op een nieuwe PVR150MCE en het werkte perfect met beide kaarten. Het jammere aan Dscaler is alleen dat het diets kan met de radio.
En dat is fijn om te lezen. Kan ik tenminste DScaler blijven gebruiken :)

[ Voor 49% gewijzigd door Gaitman op 02-01-2005 00:04 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Pinnacle PCTV != Pinnacle PCTV. Vroeger hadden die dingen BT8x8 chips, nu worden kaarten met precies dezelfde naam verkocht terwijl er een Philips 713x opzit.
Terw_Dan schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:49:
Dscaler is gewoon geen optie omdat dat prog nogal behoorlijk hard suckt,
Dat is jouw ervaring en ligt dan toch aan jou, of iets in je systeem wat niet compatible is oid. Dscaler doet het hier namelijk wel goed ;). Dscaler kan ondertussen zowel met BT8x8 als Philips 713x chips prima overweg..

Maar dokasensai, dit topic voldoet niet helemaal aan wat we van je vragen op GoT :). Om te beginnen kan je op websites als www.tweakers.net, www.anandtech.com en www.tomshardware.com tig reviews over TV-kaarten vinden, en een enkele gebruiker die met het verkeerde been uit bed is gestapt, z'n TV-kaart omgekeerd in z'n computer heeft gepropt en je nu hier komt vertellen dat die TV-kaart geheel ruk is, is niet erg representatief. Dan zegt een review toch iets meer ;). Ik kan niet aan je startpost afzien dat je zelf al gezocht hebt, en GoT is geen "ik ben te lui om te zoeken dus wijzen jullie maar een product voor me aan"-forum ;). Verder kan ik aan je startpost ook niet afzien wat je nu eigenlijk wil hebben. "een goede TV-kaart"? Ga naar de supermarkt en kijk of er eentje in de rekken ligt. Mono/stereo, radio, hardware MPEG2-encoder, aansluitingen.. Als je het je allemaal niet uitmaakt kan je tegenwoordig nauwelijks meer een slechte kaart meer kopen.

Ofwel, ga eerst zelf iets beter op onderzoek uit, en als je er werkelijk niet uit kan komen, start dan een topic en geef aan waarom je op een bepaalde selectie kaarten bent uitgekomen, waarom je twijfelt, welke features je op een kaart wil hebben, een duidelijke titel, etc. Met "ik zoek een goede en goedkope TV-kaart" moet je gewoon naar de Aldi. Die overigens een hele nette TV-kaart voor een erg lage prijs in de aanbieding hadden :P.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.