Op mijn debian (3.0, iptables) router/webserver moet/wil ik een firewall opzetten. Hij moet zowel met NAT internet kunnen verzorgen voor het interne netwerk, als netjes alles behalve port 80 dicht timmeren en portscans afhouden.
Vooral dat laatste is dus het probleem
Mijn oog viel als eerste op 'ferm', 'ipmenu' en 'ipmasq', omdat deze standaard bij debian zitten. Ipmasq echter, lijkt me niet echt goed firewallen en Ipmenu is een bijzonder onhandig tooltje.
Ferm komt wel in aanmerking maar ik heb het idee dat die ook niet echt een mega professioneel progsel is, maar dat kan aan mij liggen
.
Weet iemand misschien iets beters of is 'ferm' toch de moeite waard? Ik ben zelf niet enorm bekend met iptables dus het moet iig. goed gedocumenteerd zijn (of automatisch gaan natuurlijk)
Bedankt!
Vooral dat laatste is dus het probleem
Ferm komt wel in aanmerking maar ik heb het idee dat die ook niet echt een mega professioneel progsel is, maar dat kan aan mij liggen
Weet iemand misschien iets beters of is 'ferm' toch de moeite waard? Ik ben zelf niet enorm bekend met iptables dus het moet iig. goed gedocumenteerd zijn (of automatisch gaan natuurlijk)
Bedankt!