Kijk bij je kaart hoe het stekkertje zit, en onthoud waar de ground zit (meestal zwart of wit)
rip het stekkertje eraf van je Ti4400 af, inclusief de plug die op je kaart zit. Nu steken er alleen twee pinnetjes uit.
Bij je Zalman zitten drie draadjes: een daarvan is een rpm (meestal geel) die hoeft niet op de kaart, dus die hoort naast de pinnetjes te zitten. Nu de zwarte op de plek waar de ground zat en de andere op het andere pinnetje (meestal rood draadje (12V)).
Maakt niet uit als je hem verkeerd aansluit, de fan zal gewoon niet draaien, maar niet té lang zonder doen.
rip het stekkertje eraf van je Ti4400 af, inclusief de plug die op je kaart zit. Nu steken er alleen twee pinnetjes uit.
Bij je Zalman zitten drie draadjes: een daarvan is een rpm (meestal geel) die hoeft niet op de kaart, dus die hoort naast de pinnetjes te zitten. Nu de zwarte op de plek waar de ground zat en de andere op het andere pinnetje (meestal rood draadje (12V)).
Maakt niet uit als je hem verkeerd aansluit, de fan zal gewoon niet draaien, maar niet té lang zonder doen.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Dat zalman regelaartje is ook wel los te koop. Die kun je wel aansluiten op zo'n vga fan als je de kabels even doorknipt en zelf verbindt met plakband of een kroonsteentje (kabeltje voor rpm meting gebruik je dan niet).
Ik vraag me alleen af of het wel verstandig is om dit met het standaard koelblokje te doen. Op volle toeren worden die heatsinks al behoorlijk heet en als je hem langzamer laat draaien wordt ie alleen maar heter. Kun je idd beter een HP80 oid kopen. Met de GF4 werkt die ook prima zonder fan.
Ik vraag me alleen af of het wel verstandig is om dit met het standaard koelblokje te doen. Op volle toeren worden die heatsinks al behoorlijk heet en als je hem langzamer laat draaien wordt ie alleen maar heter. Kun je idd beter een HP80 oid kopen. Met de GF4 werkt die ook prima zonder fan.
Kroonsteentje is niet nodig. De 3 polige stekker van de Zalman pas prima op een 2 polig fan stekkertje van een video kaart. De pin afstand is namelijk hetzelfde. De 3e pin is alleen voor de tacho, en die gebruik je op de videokaart toch niet. Heb ik hier ook al gedaan, zonder problemen, en de fan is nu heerlijk stil.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Maar de aansluiting op de PCB van de Leadtek is smaller (dunner) dan de stekkers die bij de default Zalman regelkast zitten. Is het dan een kwestie van het eruit halen van de kabeltjes (uit dat witte blokje) en die in een kleiner blokje frummelen wat orgineel gebruikt wordt bij de fan van de GPU?Microkid schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:06:
Kroonsteentje is niet nodig. De 3 polige stekker van de Zalman pas prima op een 2 polig fan stekkertje van een video kaart. De pin afstand is namelijk hetzelfde. De 3e pin is alleen voor de tacho, en die gebruik je op de videokaart toch niet. Heb ik hier ook al gedaan, zonder problemen, en de fan is nu heerlijk stil.
Nee, wat ik al zei. Je hebt het blokje dat aan het originele fannetje zit. Maar dan zit er ook nog een blokje dat op het PCB zit. Dit kun je er gewoon afhalen waardoor je de andere stekker gewoon direct op de pinnetjes kunt zetten.
Deze zit er een beetje stijf op, maar niet vast. mbv een schroevendraaier of tangetje krijg je hem er wel af.
Deze zit er een beetje stijf op, maar niet vast. mbv een schroevendraaier of tangetje krijg je hem er wel af.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Pagina: 1