Toon posts:

[html/css] problemen met achtergrondplaatje van layer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een layer een achtergrondplaatje mee te geven, dit lukt wel, alleen niet in IE, of niet in FF.
Om dit stukje CSS gaat het:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
div.pagina {
position: relative;
top: 18px;
background-image:url(body.jpg);
width: 622px;
height: 430px;
text-align: justify;
overflow: auto;
overflow-x: hidden;
}

Als ik dat stukje code toepas krijg ik hem in Firefox gewoon goed, klik. Maar in IE niet, klik.

Als ik dan toevoeg:
code:
1
background-attachment: fixed;

Krijg ik dit in Firefox en dit in IE (goed).

Ik heb ook met background-repeat geprobeerd en combinaties en dergelijke maar het haalde allemaal niets positiefs uit 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 21:03 ]

Verwijderd

heb ik ook al eens gehad ja, als je position fixed doet, pakt IE de positie tov het window

ik heb het opgelost door het achtergrondplaatje niet in de div te zetten, maar er achter, in een ander element (de body ofzo)

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 18:26
Heeft alles met uitlijning te maken. Als je ff je background-position goed zet, verwacht ik dat het werkt. Ik weet zo 1 2 3 niet welke waardes precies, maar probeer uit zou ik zeggen ;-). Voor uitleg zie: http://www.handleidinghtm...osition/beschrijving.html

[ Voor 7% gewijzigd door ocke op 01-01-2005 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ocke schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:37:
Heeft alles met uitlijning te maken. Als je ff je background-position goed zet, verwacht ik dat het werkt. Ik weet zo 1 2 3 niet welke waardes precies, maar probeer uit zou ik zeggen ;-). Voor uitleg zie: http://www.handleidinghtm...osition/beschrijving.html
Ik heb background: url(body.jpg) top left no-repeat; geprobeerd samen met background-attachment: fixed; toen deed ie het in IE, maar in Firefox niet.

Daarna zonder background-attachment en toen deed ie het in Firefox wel en in IE niet |:( |:( |:(

Ik heb trouwens heel de boel geupload: http://www.crazywybo.nl/layout

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 22:51 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Ik zet dan gewoon met een conditional statement een ie-stylesheet erbij, om de ie bugs / eigenaardigheden te fixen. Ik vind het teveel werk om een of andere creatieve oplossing te zoeken wat bij beide werkt, terwijl met een simpel extre css'je het gewoon klaar is :) .

DM!

Verwijderd

Topicstarter
JHS schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:02:
Ik zet dan gewoon met een conditional statement een ie-stylesheet erbij, om de ie bugs / eigenaardigheden te fixen. Ik vind het teveel werk om een of andere creatieve oplossing te zoeken wat bij beide werkt, terwijl met een simpel extre css'je het gewoon klaar is :) .
Kan je dat uitleggen? :/

Verwijderd

code:
1
2
<link rel="stylesheet" href="/default.css" media="all" type="text/css" title="standard" />
<!--[if IE]><link rel="stylesheet" href="/IEFix.css" media="screen" /><![endif]-->

conditional comment wordt er bedoeld

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:21:
code:
1
2
<link rel="stylesheet" href="/default.css" media="all" type="text/css" title="standard" />
<!--[if IE]><link rel="stylesheet" href="/IEFix.css" media="screen" /><![endif]-->

conditional comment wordt er bedoeld
gewoon zo copy-paste of moet hier nog wat aan gebeuren? :9

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:37:
[...]

gewoon zo copy-paste of moet hier nog wat aan gebeuren? :9
In principe werkt dit, alleen moet je natuurlijk nog je iestylesheet aanmaken en vullen :P .

DM!

Verwijderd

je wilt misschien even de namen van de css files aanpassen :D of de mediatypes anders, maar voor de rest kan jet gewoon overnemen (had je dat niet geprobeerd dan? wat ging er fout? ;) :P)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:49:
je wilt misschien even de namen van de css files aanpassen :D of de mediatypes anders, maar voor de rest kan jet gewoon overnemen (had je dat niet geprobeerd dan? wat ging er fout? ;) :P)
Ik heb het nog niet geprobeerd omdat het me zo onwaarschijnlijk leek maar als jullie het zeggen :P

/edit Verrek, het werkt nog ook >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 11:59 ]

Verwijderd

het is natuurlijk ook klets, want het is gewoon comment, maar IE doet er wel wat mee (bewust), zou ook niet nodig hoeven zijn, maar in dit geval is het bijzonder nuttig, ook nuttig trouwens om allerlei ranzige IE-fix hacks (als _width) uit je css te weren.
Pagina: 1