Toon posts:

[XP] Probleem met booten HD*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik een extra HD wilde toevoegen aan mijn systeem ging er iets fout en was ik gedwongen om mijn HD te formateren en op nieuw OS op te zetten. Ik heb dit in een ander systeem gedaan. Hier start het OS (win XP Pro) perfect op.

Nu zet ik de HD terug in het originele systeem plaats (tevens master/slave goed gecontroleerd te hebben). Dan krijg ik de melding dat er geen boot devices aanwezig zijn.

Door dat de HD het in het andere systeem wel doet ga ik er van uit dat deze niet kapot is.
Ik heb mijn RAM geheugen kruislings gecontroleerd deze deed het ook nog goed.
Tevens heb ik de IDE kabels gecontroleerd en deze werkte ook naar behoren.

Kan iemand deze noob helpen ??? :$

MVG

Bram

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:07
Als je je HDD in een ander systeem hangt, dan moet je op dat systeem windows installeren. Elk systeem is anders, tijdens de setup van XP worden bepaalde instellingen zo gezet dat ze op dat systeem goed werken. In een andere PC werkt dit vaak niet omdat de instellingen om te kunnen werken met dat moederbord anders zijn.

Je moet dus XP nu installeren op de PC waar de HDD origineel uit kwam, dan zal je zien dat het gewoon zal werken.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was idd ook mijn eerste oplossing maar zodra ik de CD laat booten en het setup programma run krijg ik de meest rare fouten. (Blauw scherm met witte letters)

voorbeelden:

BOD_POOL_CALLER
NONPAGE_INFOPAGE
sommige .exe files corrupted waren.
enz.

Dus ik kan geen setup doen vanaf mijn originele systeem.

Zou dit kunnen wijzen op een kapot moederbord ?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:24

Rmg

kan ook geheugen zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen heb ik met kruis test gecontroleerd en bleek gewoon in orde te zijn

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kijk eens op deze site. Daar staan een heel aantal BSOD foutcode's.

Succes!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat de prioriteit in de bios wel goed? De harde schijf eens goed gecontrollerd op fouten met een tool van de fabrikant? Misschien eens een andere cdromspeler proberen?

Het geheugen al een nachtje laten testen door bijvoorbeeld MemTest86+ ? Ook kan je in Windows XP en 2000 BSOD guide veel info over bsod's vinden. Misschien al eens geprobeerd alle apparatuur uit je pc halen die niet essentieel is voor een boot?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1