Toon posts:

Ik snap geheugen niet meer....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor zoveel verschillende dingen over geheugen. Ik snap het niet meer :?
Hier ff wat vraagjes:

Ondersteunt WinME meer dan 128MB of heb je niks aan 256MB??
Heb ik veel aan 128mb extra voor games (CS, UT en RA2 vooral) of heeft het hier ook geen zin?

Mijn specs:
Celly 500@500 (wil niet hoger met dit mobo :') )
Geforce 2MX
128MB

alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb net gister ook 128MBRam erbij gekocht, en in die games die jij noemt vind ik het niet veel uitmaken, maar je merkt er wel iets van hoor, maar minder als ik erzelf van had verwacht.

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet in laadtijden??

Toen ik van 64 naar 128 ging was dat wel vette verbetering namelijk. Geldt dat ook voor 128->256?

Verwijderd

Vna 64 naar 128 heb ik ook meegemaakt, dat vondt ik eerlijk gezegd ook veel meer uitmaken.

Ik denk trouwens dat 128MBRam op een Celly500 meer uitmaakt dan op mijn P3 800...

EDIT: Met de huidige prijzen zou ik toch zeker er wat bijkopen!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

geheugen is net 'n emmer die je vol gooit met lopende software
( os + ut + proxy + vshield + etc )of
( os + adobe + photo shop + 10* 15mplaatjes + etc)

dus
als de emmer over loopt gaat ie swappen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

met swappen bedoelt meneer dat de HDD gebruikt gaat worden als een soort euh extra geheugen. dit vermindert de systeem prestaties echter wel.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op donderdag 04 januari 2001 20:36 schreef Caeculus het volgende:
met swappen bedoelt meneer dat de HDD gebruikt gaat worden als een soort euh extra geheugen. dit vermindert de systeem prestaties echter wel.
hehe
de naam is virtueel Geheugen

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Handige tips voor 't verbeteren van het gebruik van virtueel geheugen:
http://www.windrivers.com/tech/swap.htm

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

als je virtueel geheugen gaat gebruiken
meestal wel voor mensen met weinig geheugen
hou het minimum laag

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke leuk hoor die tips over virtueel geheugen enzo maarre...

Heeft het voor mij zin om nog een reepje 128 mb te kopen??
Ik game veel (zie games uit 1e post)en ik zit vaak te internetten met icq en winamp erbij.

Verwijderd

Ik heb zelf met 128 mb bij ME nog 51 MB over, maar dat komt omdat ik nog niet volop draai en alleen maar twee internetschermen heb openstaan. Draai ik weer volop met alle virustroep en winamp en al die andere progs en ben ik ook nog eens verschillende dingen tegelijk aan het doen wil het wel eens zijn dat ik niets meer over heb, zelfs als ik normaal werk. Ik zou dus zeker geheugen bijkopen zoals ik ook ga doen binnenkort. Met whistler heb je zeker 256 nodig.

Volgens mij geldt: nieuw M$ OS = geheugen verdubbelen. De opvolger van whistler zal wel weer minimaal 512 MB gebruiken.

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Ik denk dat je er nu nog weinig van zal merken. Alleen als je ECHT gaat multi tasken, dus meerdere ZWARE applicaties of een hele boel kleintjes dan zal je wel verschil merken.
Maar zoals Bendertino ook al zegt zal met de komst van nieuwe programma's de eisen ook steeds hoger worden. Maar of je dan nu al meer geheugen moet gaan kopen :?
De prijzen zullen alleen maar zakken en de ontwikkelingen gaan alleen maar door.
Je kan denk ik beter investeren in sneller geheugen dat scheelt wel.

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Pagina: 1