Toon posts:

Stotterend geluid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ik mijn nieuwe pc heb gebouwd +- 2 weken geleden.
Soms een soort van stotter moment.
Het luid blijft dan een paar keer achter elkaar de zelfde toon geven terwijl dat niet hoort.
Oftewijl hij "stotterd".

Systeem:
Intel Pentium 4E, 3000 MHz (15 x 200)
Asus p5gd1 Pro
2*512 Dualchannel pc3200
1x 200 GB ATA Maxtor (opslag)
1x 160 GB ATA Maxtor (windows en programma's)
Asus Extreme AX600 pro (PCI-E)

Er zijn driver updates voor geluidskaart (onboard)

Verwijderd

Retourtje logopedie.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gebeurd dit met elk programma of enkel met bepaalde programma's?

Ik vermoed uit je startpost dat het tijdens het muziekspelen gebeurd. Dat het stukje steeds herhaald wordt is omdat er zich een bufferunderrun (van het geluid dus) voordoet en dat het stukje dat nog in de buffer stond steeds herhaald wordt.

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:43:
Gebeurd dit met elk programma of enkel met bepaalde programma's?
.
Als ik bijvoorbeeld muziek luister met Winamp of WMP dan stotterd hij... maar speel ik een spel, dan heb ik daar geen last van.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:26:
[...]

Als ik bijvoorbeeld muziek luister met Winamp of WMP dan stotterd hij... maar speel ik een spel, dan heb ik daar geen last van.
Heb je naast de drivers voor je geluidskaart ook de chipset drivers gedownload en geinstalleerd? Waar komen je drivers trouwens vandaan? Van de website van de producent van de geluidschip of van de ASUS website?

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:15
Spot er maar mee.........

Ontopic: Weet je zeker dat het goede mp3tjes zijn, want brakke stotteren ook wel eens, die express op het p2p netwerk zijn verspreid.

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:30:
[...]

Heb je naast de drivers voor je geluidskaart ook de chipset drivers gedownload en geinstalleerd? Waar komen je drivers trouwens vandaan? Van de website van de producent van de geluidschip of van de ASUS website?
Drivers komen allen van de meegeleverde cd.
idle schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:37:
[...]

Spot er maar mee.........

Ontopic: Weet je zeker dat het goede mp3tjes zijn, want brakke stotteren ook wel eens, die express op het p2p netwerk zijn verspreid.
Ze komen niet van p2p netwerken en ik heb meerdere mp3's geprobeerd van verschillende cd's :Y)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:44:
Drivers komen allen van de meegeleverde cd.
Probeer even de nieuwste drivers van ASUS dan: http://www.asus.com/suppo...Name=P5GD1%20PRO&Type=All

Speel je de muziek rechtstreeks van de CD af? Of heb je eerst de muziek naar je harde schijf geript?
Pagina: 1