Geforce FX5900XT RFI verwijderd, beeld te fel ... HELP

Pagina: 1
Acties:

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
In een poging om de slechte beeldkwaliteit van mijn Club3D FX5900XT te verbeteren (van de normale vga uitgang, het analoge signaal via de dvi uitgang is goed) ben ik een beetje te rigoureus geweest met het cancellen van de RFI filter.

Ik heb al 5 of 6 kaarten van verschillende generaties met perfect resultaat aangepast… helaas heb ik nu niet goed opgelet.

Wat blijkt, direct achter (of voor, is maar hoe je het bekijkt) de RFI filter zit per kanaal een 2tal weerstanden in parrallel op aarde. Deze zorgen er blijkbaar voor dat het sterke uitgangs signaal verminderd wordt zodat de monitor de correcte signaal spanning krijgt.

Goed lang verhaal kort. De weerstanden zijn pleite/onbruikbaar, maar nu is het beeld veel te fel. Om het te corrigeren heb ik de weestand waarde nodig van de verschillende kanalen richting aarde/nul.

Als iemand me wil helpen helpen ben ik je eeuwig dankbaar ! :)

Het is eenvoudig om me te helpen.

Meet hiervoor de weestands waarde van pin 1,2 of 3 van de normale vga stekker richtig aarde (buitenkant vga stekker).

Zie ook:
http://www.ati.com/suppor...inouts/pinoutsforvga.html

Je hoeft de kaart hiervoor dus niet uit te bouwen of de pc open te slopen. Je kunt gewoon aan de achterkant meten. (ikzelf plug een naald in de vga stekker en meet op die manier)

Dus heb je een club3d 5900xt of een ander merk FX5900 (denk dat de layout toch hetzelfde is) dan kun je mij een groot plezier doen !! :)

[ Voor 3% gewijzigd door KBDE op 01-01-2005 19:55 ]

• KBDE
Kick...
iemand? :)

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

KBDE, ik heb geen 5900XT en ken niemand die er een zo even heeft, GEwoon wachten zal wel iemand opdagen. Hoop ik toch voor je.

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

Verwijderd

Heb er geen...zit nog met een TI4200 :-(

Maaruh...zet je toch gewoon een variabele weerstand tussen en dan ff lekker draaien tot het signaal goed is? Of denk ik nou te simpel?

• KBDE
Ok, problem solved, de officiele waarde is +/- 70 ohm
Ik had toevallig nog wat 75ohm weerstanden liggen, die erop gezet en klaar.
Het beeld is nog altijd ietwat te fel, maar hier valt mee te leven.
Beetje extra contrast is eigenlijk wel handig voor games/films. :)