Toon posts:

Netwerk connectortje pinnetjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik loop nu al een tijdje te kloten met het aansluiten van de utp connectortjes op me utp kabels, maar ik krijg telkens geen ontvangst door. Nu zag ik ineens na het afknijpen van de connectortjes dat het 8ste gouden pinnetje (de bruine ader) als enige nog wat omhoog staat. Hoort deze net als de anderen geknepen te worden? Want als ik het goed begrijp drukt de knijptang deze allemaal juist naar beneden. Kan ik die nu alsnog op een of andere manier naar beneden op een goede manier krijgen?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dunne schroevendraaier should do the trick.
Tja, of nog een keer aanknijpen met een GOEDE tang natuurlijk

[ Voor 43% gewijzigd door WFvN op 01-01-2005 19:03 ]

Verwijderd

Of een kant en klare kabel kopen! :)

Trouwens voor 100Mbit verbindingen worden alleen de adres 1,2,3 & 6 gebruikt.....

Beste wensen voor het nieuwe jaar!

Verwijderd

Topicstarter
hmm echt raar dan, want ik heb die connectors erop aangesloten en ader 8 nu ook dichtgeknepen en krijg geen connectie, snap er echt niks van. Heb dit ook al met die 3 andere kabels ook gehad.

Arg

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:26

tozzke

aka tozzert

de kleurvolgorde klopt wel?

wit/oranje - oranje - wit/groen - blauw - wit/blauw - groen - wit/bruin - bruin

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

TJa, of meet eens de weerstand per ader. Dus multimeter op weerstandbereik en dan ader voor ader controleren. Dus eerst ader1 aan beide stekkers, dan ader2 etc.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik heb de kabel inmiddels al 3 x aangesloten met een nieuw connectortje, maar werkt nog steeds niet. Ook bij de andere 2 kabels nog niet gelukt, dus kabelbreuk is het echt niet.

Heb gewoon de kabel gestript buitenste omhulsel dan wel. En vervolgens in volgorde wit/oranje-oranje-wit/groen-blauw-wit/blauw-groen-wit/bruin-bruin

Vervolgens goed met de tang ze aangeknepen. Ben ten einde raad.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Heb je niet per ongeluk één van beide connectoren in spiegelbeeld erop gezet :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:24:
Yep, ik heb de kabel inmiddels al 3 x aangesloten met een nieuw connectortje, maar werkt nog steeds niet. Ook bij de andere 2 kabels nog niet gelukt, dus kabelbreuk is het echt niet.
Hoe weet jij dat het géén kabelbreuk is? Ik kan dat niet bepalen aan de hand van de gegevens die je hier geeft. Waarop baseer je die conclusie?
Ik zeg niet dát het kabelbreuk is maar het is wel eeuwig zonde als je 40 connectors gaat knijpen op een kabel met kabelbreuk. Meten kan geen kwaad lijkt me zo.
Heb gewoon de kabel gestript buitenste omhulsel dan wel. En vervolgens in volgorde wit/oranje-oranje-wit/groen-blauw-wit/blauw-groen-wit/bruin-bruin

Vervolgens goed met de tang ze aangeknepen. Ben ten einde raad.
Zeker weten dat je alle 8 aders wel helemaal hebt doorgedrukt in de stekker voordat je ze hebt aangeknepen?
Zeker weten dat je beide stekkers exact hetzelfde hebt gemaakt (en niet spiegelbeeldig om maar wat te noemen)?
Heb je wel de juiste kabel? Maak je geen vergissing tussen crossed en straight?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cat5e kabel gewoon genomen,

en als ik de platte kant van het connectortje boven heb dan zie ik links wit/oranje...

Mja en ik heb juist heel lang erop gezeten om die adertjes goed erin te steken, allemaal zelfde lengte en goed geknepen dus snap er niks van.

Anders ga ik idd maar eens kabels doormeten, maar lijkt me erg onwaarschijnlijk dat alle 3 kabels een breuk hebben.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:34:
Ik heb een cat5e kabel gewoon genomen,

en als ik de platte kant van het connectortje boven heb dan zie ik links wit/oranje...
In principe maakt het niet uit of wit/oranje nou links of rechts zit zolang het aan beide stekkers maar hetzelfde is en je de twisted pairs wel netjes bij elkaar houdt. Elektriciteit kan geen kleuren zien. Het is een standaard die het maken van kabels moet vergemakkelijken (en dus ook zeker raadzaam om op te volgen). Belangrijk is dat als je de 2 stekkers van 1 kabel op exact dezelfde manier naast elkaar houdt, dat beide stekkers er dan qua kleuren e.d. exact hetzelfde uitzien.
Mja en ik heb juist heel lang erop gezeten om die adertjes goed erin te steken, allemaal zelfde lengte en goed geknepen dus snap er niks van.

Anders ga ik idd maar eens kabels doormeten, maar lijkt me erg onwaarschijnlijk dat alle 3 kabels een breuk hebben.
Tja, je weet het niet. Zijn het nieuwe of oude kabels?

En hoe zit het met het straight en crossed verhaal?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

WFvN schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:38:
Belangrijk is dat als je de 2 stekkers van 1 kabel op exact dezelfde manier naast elkaar houdt, dat beide stekkers er dan qua kleuren e.d. exact hetzelfde uitzien.
bijna goed ;)
je moet de aderparen wel goed hebben, zolang pin 1 en 2 samen een paar zijn (bijvoorbeeld oranje en wit-oranje) en pin 3 en 6 samen een paar dan is het goed.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Erkens schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:40:
[...]

bijna goed ;)
je moet de aderparen wel goed hebben, zolang pin 1 en 2 samen een paar zijn (bijvoorbeeld oranje en wit-oranje) en pin 3 en 6 samen een paar dan is het goed.
Lees even beter :P
WFvN schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:38:
In principe maakt het niet uit of wit/oranje nou links of rechts zit zolang het aan beide stekkers maar hetzelfde is en je de twisted pairs wel netjes bij elkaar houdt.
:P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

precies, ik lees goed, want als je die paren bij elkaar houd heb je niet 3 en 6 als een paar maar 3 en 4 :+

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Erkens schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:42:
[...]

precies, ik lees goed, want als je die paren bij elkaar houd heb je niet 3 en 6 als een paar maar 3 en 4 :+
Neeeeheeeeeeeee..... :X jij leest ook wat je wil lezen :X

Als je de paren maar bij elkaar houdt (zoals het hoort) dan zit je goed... dus netjes 3 en 6 als paar, 1 en 2, 4 en 5 en 7 en 8

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

WFvN schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:48:
[...]

Neeeeheeeeeeeee..... :X jij leest ook wat je wil lezen :X

Als je de paren maar bij elkaar houdt (zoals het hoort) dan zit je goed... dus netjes 3 en 6 als paar, 1 en 2, 4 en 5 en 7 en 8
dat zeg ik toch :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

:'( Dat zeg ook IK toch ook :'(

8)7

Goed oud en nieuw gehad zo te lezen :P

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
@TS: Volgens mij hebben de meesten hier nogal moeite met het lezen van je (start)post.
Je ziet wel vaker dat een pinnetje niet helemaal naar beneden is. Zelfs bij originele kabels. Het zou kunnen dat pennetje 8 hierdoor geen contact maakt met de kabel. Maar bij een 10/100-verbinding is dit geen probleem. omdat deze ader niet eens gebruikt wordt.
Is je tang trouwens niet instelbaar?

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 13:48

gerhald

hmm ff over de kabel breuk kan je makkelijk testen doormidel van aan de ene kant van de kabel 2 paren met ekaar gaan door verbinden, dus wit-orange en orange aan elkaar en dan aan de andere kant gaan meten met een multiemeter met door piep mogelijk heid en als je dan een piep hoort dan is er geen kabel breuk in dat gedeelte en zo doe je dat verder met de andere kabeltjes die in de kabel zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ah ik heb het al, doordat me tang die ik geleent heb niet zo fantastisch is knijpt ie niet zo heel ver, dus met ff flink hard knijpen doet ie het wel. Allen bedankt.
Pagina: 1