Toon posts:

[XP] Windows blijft lang hangen in laadscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een laptop met de volgende specs: AMD athlon xp-m 2800, 512mb ram, 40 gig, wired en wirelles netwerk, windows xp home. (als jullie nog meer specs willen weten, let me know).

Ik heb in de search gekeken wat voor dingen daar worden gezegd zoals het uitschakelen van de netwerkadapters enzo dat het daar mee te maken heeft maar dat is het niet want die dingen zijn het niet.

Nou is het zo: als ik de laptop opstart (met of zonder netwerk en of die aan een netwerk zit of niet) dan gaat dat goed en lekker snel totdat hij in het laadscherm komt met het blauwe balkje van windows. Dan hoor je de laptop niet meer denken en het lijkt wel of hij een soort van pauze houdt. Want hij blijft dan ongeveer een minuut in dat scherm hangen. Daarna start hij gewoon verder op en werkt alles prima.

maar hij heeft dit nog nooit eerder gedaan want eerst ging hij gewoon snel opstarten en ging alles snel. ik heb al naar een herstelpunt hersteld waar hij nog wel gewoon normaal opstarten maar hij doet het nog steeds.

Wie heeft hier een oplossing voor? _/-\o_

Daaf
PS: happy new year 2 all

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit gebeurt we vaker. Lees eens goed de Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. door, misschien staan daar wat tips in die nuttig voor je zijn :) Je zou met het programma bootvis bijvoorbeeld eens kunnen kijken wat er zo lang duurt. Meestal een driverprobleempje.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
dat kan verder geen kwaad dat die laptop het straks niet meer doet want er staan nogal dingen op die niet kwijt mogen enzo (ja keb wel backup maar toch)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is een tooltje wat het bootproces analyseert. Door even te [google=bootvis] is er zat over te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk aanstaan dat je een IP adres krijg van een DHCP server.
Zolang hij geen IP adres heeft gaat Windows niet door met laden, na ongeveer 1 min. gaat Windows zichzelf een IP adres geven 169.254.XXX.XXX dan pas gaat hij door met laden.

Stel is een statisch IP adres in voor je laptop en kijk dan is weer, hopelijk zijn je klachten dan over.

Ik heb hier ook een aantal pc's met die kwaal :P als ze geen netwerk hebben en niet direct een IP adres toegekend krijgen.
Als dit wel het geval is gaan ze gewoon snel door met laden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:29:
Je hebt waarschijnlijk aanstaan dat je een IP adres krijg van een DHCP server.
Zolang hij geen IP adres heeft gaat Windows niet door met laden, na ongeveer 1 min. gaat Windows zichzelf een IP adres geven 169.254.XXX.XXX dan pas gaat hij door met laden.

Stel is een statisch IP adres in voor je laptop en kijk dan is weer, hopelijk zijn je klachten dan over.

Ik heb hier ook een aantal pc's met die kwaal :P als ze geen netwerk hebben en niet direct een IP adres toegekend krijgen.
Als dit wel het geval is gaan ze gewoon snel door met laden.
ja ik heb hem gewoon op DHCP staan, ik zal hem is op statisch IP zetten.
Maar keb de netwerkadapters ook allemaal uitgeschakeld maar dat maakt niet uit?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:37:
[...]
ja ik heb hem gewoon op DHCP staan, ik zal hem is op statisch IP zetten.
Maar keb de netwerkadapters ook allemaal uitgeschakeld maar dat maakt niet uit?
Wat geeft bootvis je voor info?

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1