[RH] Verschil kernel 2.2.x en 2.4.x

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik moet voor een OS weten wat het wezenlijke verschil is tussen de kernels 2.2.x en 2.4.x Het gaat om een speciale distro van RedHat 7.0. Kan iemand hier wat info over geven die helemaal op kernels toegespitst is ? Ik zoek nog wel even verder maar kan niet echt vinden hoe wie wat en of waar...... omdat ik niet zeker weet of het per distro verschilt :)

Owja..... upgraden naar een andere versie is geen optie...... gewoon RedHat 7.0 en anders niet posten ;)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

2.4 is gewoon een stuk moderner, en heeft support voor een hoop dingen dat 2.2 niet heeft. doe bij allebei make menuconfig eens doorkijken bijvoorbeeld...

Ik zou voor 2.4 gaan, als het enigzins mogelijk is zelfs voor 2.6 trouwens...

Wat de verschillen voor jou zijn hangt vooral af van wat je ermee doet, de firewall-mogelijkheden in 2.2 zijn nogal anders dan in 2.4 bijvoorbeeld, maar dat is alleen relevant als je er een firewall bij wilt gebruiken natuurlijk...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Dan wordt het dus toch maar neigen naar een 2.4.x 2.6 is helaas niet mogelijk. Als het goed is heb je met een 2.4 een betere support voor HD's, Mem en dergelijke. De vraag is of dit voor een webserver nu echt zo belangrijk is. Beetje statische en PHP pagina's. qua performance zal het weinig uit mogen maken denk ik ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Redhat 7.0 based en dan alleen wat webservertje draaien met PHP? Persoonlijk zou ik je aanraden om over te stappen naar iets recenters en niet alleen naar je kernel te kijken. Ik weet niet of je nog ondersteuning hebt voor dat "speciaal aangepaste" ding, maar Redhat 7.0 heeft iig al tijden geen support meer en is behalve een van de brakste versies van Redhat ooit, ook zo lek als een mandje.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
Niet alleen wordt er door later kernels meer hardware gesupport er worden ook dingen verbeterd aan bestaande hardware.

PS: waarom kun je niet naar een betere red hat of kernel versie als ik het vragen mag ???

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
@ _JGC_: Lees volgende keer even als je gaat posten ;) RH7.0 special distro....

@ndeleeuw: Ik ben even aan het zoeken gegaan maar dan moet ik zelf een pkg-file in elkar bakken, iets waar ik niet zo achter sta..... support mist namelijk daarvoor :)

Ik kan de vraag ook anders stellen....... hoe goed is kernel 2.2.x tov 2.4.x :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In bijvoorbeeld de changelogs van de diverse kernels is wel te vinden wat er zoal bijgekomen is, een aantal features is ook gebackport naar 2.2 (sowieso security en ook wat filesystem-drivers als ik me niet vergis), voor de rest is 2.4 beter op netwerkgebied (iproute2, iptables vs ipchains), usb, IDE dma en nog heel veel andere dingen. Kortom er is nogal wat veranderd in 2.4, teveel om op te noemen hier, en voor het grootste deel gewoon vindbaar op internet, changelogs zijn wat veel werk om door te spitten, maar er zijn ook prima samenvattingen te vinden van kernel mailinglists. Als het zo'n speciale distro is waar je het over hebt, kun je ook pogen die speciaalheid over te zetten naar een versie die niet uit de steentijd komt, maar aangezien je verder geen informatie geeft kunnen we daar niet bij helpen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.