• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Ik ben met mijn oude Siemens M35i GSM aan het stoeien, en ben er achter dat ik via een datakabel en hyperterminal gegevens van de zendmast(en) kan opvragen waar hij op aangemeld is.
Nu zou het handig zijn om met die gegevens via bijvoorbeeld een internetsite of database te kunnen tracen waar de mobiel zich op dat moment bevindt... Ik heb al wat zoekwerk gedaan, maar kon weinig vinden waar ik echt iets mee kan. Een linkje heb ik wel, maar dat lijkt een zelf samengestelde lijst, die lang niet compleet is natuurlijk.
Klik!

Via Google kwam ik niet veel verder, ik stuit telkens op projectjes die enkel een halve stad of soms een minuscuul dorp in kaart willen brengen.
Ik ben er achter dat voor GSM's die draaien op Symbian een tooltje bestaat wat ter plekke de locatie van de GSM bepaalt, maar dat zoek ik dus niet, aangezien mijn M35 dat niet heeft.

De context: Ik heb een microcontroller aan mijn M35 geknoopt, en wil daar wat leuks mee gaan doen, waaronder een soort van plaatsbepaling.

Flickr

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:28

KnOeFz

no comment...

Misschien heb je hier wat aan? Ik heb hier lang geleden ooit eens naar gekeken met m'n Nokia 3210 met netmonitor geactiveerd.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Buzz-01
Thnks voor je genomen moeite! :) Ik heb er niet heel erg veel aan, in die zin, dat het een aanvulling is op de gegevens die ik al heb.
Zelf ben ik ook nog aan het zoeken geweest, en het lijkt er sterk op dat de gegevens van masten niet worden vrijgegeven, en dat er daarom enkel dit soort verzamelsites te vinden zijn. Op zich is dit erg jammer, zoals het er nu naar uit ziet zal plaatsbepaling d.m.v. deze masten niet betrouwbaar genoeg zijn voor mijn toepassing (plaatsbepaling op enkele honderden meters nauwkeurig in heel Nederland, evt. België en Duitsland) en zal het enkel via GPS gaan lukken vrees ik. En ik moet uit zien te vinden hoe het protocol van die GPS-ontvangers werkt natuurlijk, om hem aan mijn uC te knopen... Ik vrees dat dit in ieder geval op niets uitdraait... :/

/me Basje2001 gaat op zoek naar informatie over GPS en uC's...

Flickr

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De locaties van de nederlandse masten zijn ongeveer te zien via de site van het Nationaal Antennebureau van de RDR (Rijksdienst voor Radiocommunicatie).

Je kan per postcode zien welke masten er staan. De exacte gegevens worden niet vrijgegeven uit concurentie overweging en uit oogpunt van veiligheid.

Verwijderd

Ik zie een mast vanuit me raam, maar als ik de postcode intyp dan zegt ie dat er geen in de buurt is. Doet ie het bij jullie wel?

• Buzz-01
Hij doet het hier wel... Thanks voor de link! Het is alleen het tegenovergestelde van wat ik zoek. ;) Ik zou graag via een Cell ID de bijbehorende postcode willen achterhalen... :7

Voor mijn projectje ben ik er helaas al achter dat het handiger is om een GPS module aan te schaffen, de informatie die ik wil wordt gewoon niet vrijgegeven... :(

Dan maar es kijken of GPS een optie is! :Y)

offtopic:
Als mijn projectje slaagt, zal ik toestemming vragen om een eigen topique te mogen openen in CME, al vrees ik dat het te weinig met CM en te veel met E te maken heeft om daar thuis te horen dus ik beloof niets... Dat laat ik dan aan de lieve modjes over!

Flickr

Pagina: 1