Linux bluetooth adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik wil mijn Sony Ericsson Z600 graag gebruiken met Kontact (KDE),
aangezien deze telefoon Bluetooth ondersteund, wil ik een bluetooth usb adapter kopen,
maakt het uit welke dat is ? Of voldoen ze aan een standaard, en is elke te gebruiken in Linux.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ja, om bijvoorbeeld spraak goed te laten werken heb je er 1 nodig met de Cambridge Silicon Radio chipset. Sitecom maakt daar ook gebruik van... (ik heb iig een stick van sitecom met die chip er in).

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• M55
  • Niet online
Welke sitecom heb je dan ? (10m of 100m bereik) ?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:33
100 meter haal je alleen als je telefoon het ook kan he ;)

• M55
  • Niet online
MisterData schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:21:
100 meter haal je alleen als je telefoon het ook kan he ;)
Ja oke :)

• M55
  • Niet online
Voor wie het nog wil weten:
http://www.holtmann.org/linux/bluetooth/devices.html
staat een mooi overzicht.

Verwijderd

Om geen nieuw topic te starten post ik hier maar een bijkomende vraag : werken de adapters die volgens die site Linux compatibel zijn ook met 64-bit versies? In mijn geval Suse 9.3 op een AMD 64 systeem. Of maakt het in het geval Linux niet uit? Ik weet dat in Windows XP 64-bit de hardware niet zeker werkt met de 32-bit drivers.

• M55
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:40:
[...]

Om geen nieuw topic te starten post ik hier maar een bijkomende vraag : werken de adapters die volgens die site Linux compatibel zijn ook met 64-bit versies? In mijn geval Suse 9.3 op een AMD 64 systeem. Of maakt het in het geval Linux niet uit? Ik weet dat in Windows XP 64-bit de hardware niet zeker werkt met de 32-bit drivers.
Jammer dat de orginele lijst niet meer op die pagina staat :(

Onder Linux compileer je alles voor 64bit. Dus als je de SuSE 64bit versie gebruikt, heeft hij ook de Linux kernel in 64 bit en alle kernel drivers. Verder is het zo dat niet een special driver per adapter bestaat. Er is gewoon bluetooth ondersteuning, en de adapters die de gecertificeerde standaard ondersteunen, zouden zonder problemen moeten werken.

Als je bv je bluetooth telefoon wilt gebruiken met Linux, moeten de programma's wel de telefoon supporten. De T610 reeks van Sony Ericsson bv is erg goed ondersteund, en je kan er dan ook werkelijk alles meedoen.

Maar om het antwoord kort te houden,

De D-Link (DBT-120 rev B4) werkt perfect onder Linux, (Debian 64bit)

[ Voor 24% gewijzigd door M55 op 29-05-2005 11:25 ]

Pagina: 1