Toon posts:

Mpeg -> CD-R en Afspelen op DVD Drive.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er wat meer ervaring met het op cd
zetten van mpeg1 en mpeg2 file's en dan af te spelen op je DVD speler of cd-i speler.
Wat betreft het encoderen van film lukt het wel, alleen zoek ik nog een beter programma
om video beelden in avi formaat op te nemen,
b.v. POWERVCR of WINVCR of een ander programma, heb deze nog niet kunnen vinden.
Alvast bedankt voor de tips! *D

arjan ;)

Verwijderd

Om ze af te kunnen spelen in een cdi moet je ze branden in origineel VCD formaar.

Nero burning rom kan dat met een MPEG2 bestand.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

als je dvd of cdi speler vcd ondersteunt
moet ie ook nog cd-r's ondersteunen
voor mpeg-2 moet ie ook svcd ondersteunen
(svcd is helaas geen wereld standaart)

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
En of ik daar ervaring mee heb:

Ik heb de pioneer DV535 dvd speler.
Die speelt :
VCD,XVCD,SVCD,miniDVD,DVD,AUDIOCD
speciale laser voor cd-r.
Een cd-i speler speel geen mpeg2 dus geen svcd. De dv535 speel ook 90 min cd-r handig om dvd-rips van comedies op 1 cd-tje te pluren. Veel goedkope chinese spelen ook al het bovenstaande af + mp3 maar de playback is slechter ,-> glitches.

Mazzles
Menno

Verwijderd

Topicstarter
tjong jonge, julie lezen niet goed.
zoals julie weten moet een cd lezer weten wat voor vlees hij in de kuip heeft, vcd, dvd, muziek cd, enz en daar heeft hij een zogenaamdt draaiboek voor nodig. Nu wil ik weten met welk programma ik deze op de cd kan
branden met mijn 'mpeg video's.
Ik heb een philips DVD 956 en speeld bijna alle formaten behalve laserdiscs niet!

Verwijderd

Nou als je het echt wilt weten, kijk hier maar eens rond: http://www.vcdhelp.com/
Ik hoor het wel of je er iets wijzer van bent geworden, trouwens je kunt vcd's schrijven met adaptec easy cdcreator.....,
http://www.vcdhelp.com/easycd.htm mzzl MM *D

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, hier heb ik wat aan.
Dank voor deze info stuk roest :D
Pagina: 1