Toon posts:

[6800]Kapotte Kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een nieuwe kast en fancontroller binnen gekregen. Ik alles netjes overzetten etc etc, maar nu doet m;n videokaart heel erg vreemd. Als ik mn pc gewoon start dan krijg je dat opstartscherm waar hij alle drives enzo checked heel normaal, maar zodra hij windows gaat starten krijg ik gekke dingen in beeld.

Bij het laadscherm van XP is dat blauwe laadbalkje heel gek en over de hele breedte van het scherm verdeeld. Zodra hij klaar is met laden, start hij windows en zie ik alleen maar rode, groene en blauwe stipjes. En dit worden er meer zodra hij voorbij het "Welkom" - scherm is. Ik weet niet wat er met m'n kaart aan de hand is, maar ik heb hem al helemaal na gelopen of dat ik niks kapot heb gemaakt, zeker 3 keer opnieuw in mn slot gedaan, starten in veilige modus van Windows, maar helemaal niks mocht baten. Ik krijg nogsteeds die gekke streppen en stippen.

Wat is er met mijn kaartje aan de hand??

Specs:
MSI K8T Neo
AMD 64 3200+
Club3d Geforce 6800
2x 512 ddr

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 12:16

boesOne

meuh

Zoals je het beschrijft is het geheugen van je kaart brak.. Statische electriciteit tijdens geknutsel ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

het klinkt als stuk videogeheugen. Probeer eens de kaart er op nieuw in te doen, misschien werkt het je weet maar nooit^^

Verwijderd

Wat heb je allemaal al gecheckt? Zit je kabel er wel goed in? En wat voor soort kaart is het PCI-e of AGP? Wat voor monitor heb je en hoe heb je die aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
-boesOne- schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:00:
Zoals je het beschrijft is het geheugen van je kaart brak.. Statische electriciteit tijdens geknutsel ?
Die kans is erg klein, ik heb gewoon netjes mn trui uit gedaan en ff de kraan beet gepakt voordat ik begon zodat dat eigenlijk niet het geval kan zijn en ik heb die kaart er al 3 keer uit gehad.

De kaart is agp, en ik heb alle uitgangen al bekeken, ook de tv-out geeft verkl**t beeld.
Monitor is een BenQ 17" 12ms, typenummer weet ik zo gauw niet, en die zit via de normale aansluiting in de kaart.

Verwijderd

je hebt je kaart met zalman passief ding gekoelt, weetje zeker dat die niet klein beetje is verschoven met het vast pakken van de kaart tijdens het om zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik er al helemaal af gehad, en opnieuw erop gezet voor de zekerheid, hielp ook niet.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30
Wat voor voeding heb je? Heb wel eens gf 6800 kaarten met artifacts gezien wat veroorzaakt werd door een zwakke voeding..... :/

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:00:
het klinkt als stuk videogeheugen. Probeer eens de kaart er op nieuw in te doen, misschien werkt het je weet maar nooit^^
Ik weet niet wat er met m'n kaart aan de hand is, maar ik heb hem al helemaal na gelopen of dat ik niks kapot heb gemaakt, zeker 3 keer opnieuw in mn slot gedaan
Lezen is een bitch.
maar ja um, ik zou hem terug brengen en een nieuwe vragen?
je hebt er vast nog wel garantie op.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat weet ik eigenlijk niet, ik heb zelf met die kaart zitten klooien, omdat ik er een passieve koeling op heb gezet. Krijg je dan nog garantie? Ik ga sowieso maandag bellen, maarja, ik vraag het me af...

EDIT: Voeding is een Zalman 300 watt, met daaraan mn mobo, vga, hdd, dvdbrander, fancontroller en 1 120mm fan (andere gaan via 3 pin naar fancontroller...)
Maaruh, het zijn niet zomaar artifacts, ik krijg alleen stippen met een zwarte achtergrond...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 16:13 ]

• Mattiwatti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 12:24
Je kan in ieder geval wat zaken (DVD brander, fan) tijdelijk losmaken van de voeding om te kijken of de voeding de boosdoener is. En anders eens proberen met actieve koeling op je kaart, hoewel het me sterk lijkt dat een kaart ineens veel warmer wordt in een ander systeem...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:10:
Nou, dat weet ik eigenlijk niet, ik heb zelf met die kaart zitten klooien, omdat ik er een passieve koeling op heb gezet. Krijg je dan nog garantie? Ik ga sowieso maandag bellen, maarja, ik vraag het me af...

EDIT: Voeding is een Zalman 300 watt, met daaraan mn mobo, vga, hdd, dvdbrander, fancontroller en 1 120mm fan (andere gaan via 3 pin naar fancontroller...)
Maaruh, het zijn niet zomaar artifacts, ik krijg alleen stippen met een zwarte achtergrond...
Zet dan maar snel je stock cooler weer terug. Er is een kans dat het je voeding is(zalman 300watt is geen powerhouse), al denk ik nu dat het eerder een montagefoutje met je passieve cooler is. Als je gewoon de stock cooler terug plaatst dan zal de winkel waarschijnlijk gewoon garantie geven.....

[ Voor 3% gewijzigd door stylezzz op 01-01-2005 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
mattiwatti schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:14:
Je kan in ieder geval wat zaken (DVD brander, fan) tijdelijk losmaken van de voeding om te kijken of de voeding de boosdoener is. En anders eens proberen met actieve koeling op je kaart, hoewel het me sterk lijkt dat een kaart ineens veel warmer wordt in een ander systeem...
Het probleem is, is dat er een duidelijk punt is waarop die dingen verschijnen. Zodra het een sterk signaal moet zijn naar buiten, meer kleuren etc en windows start doet hij vreemd. Alles wat daarvoor gebeurd, opstarten/bios etc dat doet het allemaal wel...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 12:16

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:16:
[...]

Het probleem is, is dat er een duidelijk punt is waarop die dingen verschijnen. Zodra het een sterk signaal moet zijn naar buiten, meer kleuren etc en windows start doet hij vreemd. Alles wat daarvoor gebeurd, opstarten/bios etc dat doet het allemaal wel...
En safe mode? Als dat ook mis gaat is het niet driver related en toch een kaduuke kaart.

Ultieme optie is om hem ff in een andere bak te proppen dan weet je het zeker!

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

-boesOne- schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:26:
[...]

En safe mode? Als dat ook mis gaat is het niet driver related en toch een kaduuke kaart.

Ultieme optie is om hem ff in een andere bak te proppen dan weet je het zeker!
Het laadscherm van Windows XP is niet driver related. hij had daar ook al problemen dus veilige modus zal niet werken.

Dat hij geen problemen heeft bij het BIOS e.d. komt omdat het BIOS tekstbased is i.p.v. grafisch :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de stock-koeler terug erop gemonteerd, en hij leek goed door veilige modus heen te komen nu. Ik krijg dat blauwe scherm met gebruikers-keuze, maar toen knalde hij eruit.
Ik heb toen ff aan de vga gevoeld en die voelde flink warm aan dus ik denk dat het daaraan lag. Ik heb nu ff een ventilator (jaja, zo'n ding dat je in de zomer gebruikt als je het heet hebt :)) recht op mn pc gemikt en ik ga nu verder proberen. Ik hoop zooo dat het lukt, ik hou jullie op de hoogte...

Verwijderd

Topicstarter
nu wil mn pc niet meer opstart als ik mn videokaart aansluit op mn voeding, de fans gaan allemaal heel ff draaien, en dan valt hij weer uit, wat kan dat zijn?? Als ik geen voeding naar mn vga stuur, dan start hij op en begint keihard te piepen dat er voeding naar mn vga moet...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Kan zijn :
Dat de kaart stuk is (kortsluiting veroorzaakt)
Dat de voeding het niet meer trekt of aan het overlijden is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb kaartje van me broer gepakt en die doet het wel....
en pc viel ook zo uit, dus er zal wel kortsluiting gemaakt zijn.
Pagina: 1