phpBB forum probleem op webserver

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Ik heb hier thuis een Windows 2003 Enterprise server draaien met daarop Apache, PHP, MySQL..

Ik wou een forum installeren (phpBB 2.0.11) maar dan krijg ik inlog problemen.

Als ik dan wil inloggen blijft ie de pagina heel erg lang laden.... of een gegeven moment zegt ie dat de pagina neit gelae kan worden. Als ik dan opnieuw naar de index.php ga, dan zie ik dat ik wel ben ingelocht. Maar zodra ik me uit wil loggen duurt het weer heel erg lang, en dan krijg ik weer de melding dat de apgina niet gevonden kan worden. Ook als ik dan opnieuw surf naar de index.php zie ik dat ik wel ben uitgelocht.

Ik heb dit geprobeerd op 2 verschillende Windows machine die webserver draaien, heb op allebei hetzelfde probleem.

Ik heb thuis ook nog een SuSE Linux webserver draaien, en als ik daar hetzelfde forum opzet werkt het allemaal wel goed.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Alvast bedankt :)

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ga eens naar je admin panel, en controleer je instellingen ;) Daar zit je probleem (en met name waar je het adres kan invullen waar je site draait)

• AMDathlonxp
Als ik bij de configuratie kijk, en dan bij DOMAIN NAME staat er: 10.0.0.180. Dat is het IP van de server in het netwerk.

Maar als ik daar mijn externe IP invul, kan ik hem in het netwerk niet berijken vanwege dat ik geen loopback functie heb op mijn modem(router). Als ik mijn extrene IP invul werkt het wel allemaal goed.
Hoe kan ik dit dan gaan oplossen. Hij moet berijkebaar zijn in mijn netwerk en buitenaf!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Bij domeinname staat iets externs, bijvoorbeeld in mijn geval i-cey.net. Als je achter een router zit kan jij vanaf je interne netwerk niet naar je externe adres. Als ik intik i-cey.net op een pc word dat geresolved als 80.x.x.x en vervolgens loopt het vast omdat mijn router dat niet snapt.

De oplossing is vrij simpel, in je hostfile stel je in dat je domein gekoppeld moet worden aan je interne ipadres. In mijn geval staat er dus i-cey.net 10.0.0.15.

Wat er normaal gebeurd is dat je inlogd, vervolgens word je geredirect naar je externe adres.php/login.phpblablabla. Dat werkt niet van binnen. Met een koppeling in je hostfile werkt dat wel want hij zet je externe adres voortaan om in een interne.

Ik vind het moeilijk uit te leggen, binnen 3 seconden kan ik het doen maar hoe ik het op moet schrijven is nog ff wazig :P.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 17:07
Als jij een 10.x.x.x invult zal het niet gaan werken voor de buitenwereld, voor jezelf had het toch wel een resultaat terug mogen geven als 10.x.x.x je webserver is.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• AMDathlonxp
Icey schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:03:
Bij domeinname staat iets externs, bijvoorbeeld in mijn geval i-cey.net. Als je achter een router zit kan jij vanaf je interne netwerk niet naar je externe adres. Als ik intik i-cey.net op een pc word dat geresolved als 80.x.x.x en vervolgens loopt het vast omdat mijn router dat niet snapt.

De oplossing is vrij simpel, in je hostfile stel je in dat je domein gekoppeld moet worden aan je interne ipadres. In mijn geval staat er dus i-cey.net 10.0.0.15.

Wat er normaal gebeurd is dat je inlogd, vervolgens word je geredirect naar je externe adres.php/login.phpblablabla. Dat werkt niet van binnen. Met een koppeling in je hostfile werkt dat wel want hij zet je externe adres voortaan om in een interne.

Ik vind het moeilijk uit te leggen, binnen 3 seconden kan ik het doen maar hoe ik het op moet schrijven is nog ff wazig :P.
Ik snap niet hoe dat zit met die hostfile. Hoe moetje die aanmaken/waar kun je die vinden??? :?

• Icey
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc, daar staat een host bestand die je kan openen met kladblok.

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

Dat betekend dat als jij http://localhost intikt je verwezen word naar 127.0.0.1. :). Datzelfde doe jij dus ook, ik weet niet of je een domein o.i.d. hebt. Maar je steld je forum in op dat domein, en voegt in je hostfile toe:

interneipadres domeinnaam

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09

scorpie

Supra Addict

Lichtelijk offtopic:
Kijk je uit met phpBB? cq. weet je zeker dát je (nu) phpBB wilt? ;)

http://www.packetstormsecurity.nl/filedesc/phpbbworm2.html
New version of the phpBB worm that successfully works against a patched phpBB 2.0.11

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• AMDathlonxp
Icey schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:10:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc, daar staat een host bestand die je kan openen met kladblok.

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

Dat betekend dat als jij http://localhost intikt je verwezen word naar 127.0.0.1. :). Datzelfde doe jij dus ook, ik weet niet of je een domein o.i.d. hebt. Maar je steld je forum in op dat domein, en voegt in je hostfile toe:

interneipadres domeinnaam
Ik vind het nog steeds een beetje vaag. Maar goed.

Zo heb ik het nu ingevult :) :
127.0.0.1 localhost
<Mijn externe IP> 10.0.0.180
10.0.0.180 10.0.0.180

En ja.... ik weet het.. Er is een worm voor phpBB die phpBB forums zoekt via Google. Dat wet ik wel :) Ik kijke uit :)

____

Hier een stuk van mijn externe IP adres:
62.131.36.XX
. Dit is misschien handig om mee te helpen om het goed in te vullen. Ik heb eigenlijk ook geen echt domein, maar wel deze:
http://lite-on.homelinux.com
Dus ja.. ik weet niet of dit te gebruiken is :P

[ Voor 14% gewijzigd door AMDathlonxp op 01-01-2005 16:22 ]

• Icey
Als je nu http://<externe ipadres> intikt kom je op je webserver correct?

• m33p
Mja, en dat werkt vast niet ;) Je hebt vanaf buitenaf toch wel een domein waarop je forum benaderd kan worden? Nou dan krijgje dus zoiets als

127.0.0.1
www.domein.nl 10.0.0.180

opslaan, en je internet explorer restarten. Nu vul je bij PHP domain www.domein.nl in, en dan werkt het :)

• AMDathlonxp
Icey schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:22:
Als je nu http://<externe ipadres> intikt kom je op je webserver correct?
Ja, als ik http://<mijn externe IP> toets kom ik op mijn webserver.
Maar niet als ik in mijn netwerk zelf zit. Dan moet ik http://10.0.0.180 pakken

Verwijderd

Surf gewoon via een proxy van je provider, heb je ook geen last van dat het intern anders werkt dan extern.

• m33p
Je kunt ook geen extern ip aan een intern ip hangen met je hosts file, je zult toch een domeintje moeten hebben (welke je in princiepe bij elke ISP gewoon hebt ala gebruikersnaam.isp.nl ofzo). Hang dit domein aan je interne IP in je hosts file, en vul deze in bij het domain van phpBB en klaar is AMDathlonxp

• Icey
als jij lite-on.homelinux.com & 10.0.0.180 zou toevoegen zou je naar lite-on.homelinux.com moeten kunnen server vanaf je interne netwerk :).

• AMDathlonxp
Icey schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:29:
als jij lite-on.homelinux.com & 10.0.0.180 zou toevoegen zou je naar lite-on.homelinux.com moeten kunnen server vanaf je interne netwerk :).
Dan zou het nu moeten werken. Ik zal het zo snel mogelijk testen :) (ik ben nu niet thuis :P )

O ja, wat moet ik dan nu invullen bij Domain Name? Zodat ik ook van buitenaf toegang kan krijgen? Mijn externe IP?

[ Voor 15% gewijzigd door AMDathlonxp op 01-01-2005 16:37 ]

• Icey
Ik neem aan dat je daar gewoon lite-on.homelinux.com in moet vullen :)

• AMDathlonxp
Icey schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:43:
Ik neem aan dat je daar gewoon lite-on.homelinux.com in moet vullen :)
Bedankt.... het werkt :+ :D
:)

• m33p
offtopic:
Het heeft geen zin om de laatste 2 cijfers van je IP weg te laten, als je daarna een domein geeft die aan je IP hangt ;) (Of je moet er een andere reden voor hebben...)
Pagina: 1