WLAN naar USB modem

Pagina: 1
Acties:

• robinm
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Hey,

Ik heb een probleem met een wireless netwerk en een usb modem. De modem werkt in windows via een USB adapter netwerk. Maar het internet moet worden gebruikt door een desktop (daar zit die op) en een laptop. Voor het netwerk tussen die twee gebruik in Wireless lan. Alleen ik krijg het volgende probleem.
Het netwerk tussen beide pc's werkt gewoon. Het internetten kan alleen niet. |:( Dit komt als ik het goed heb doordat de Access point van de pc met modem dan wel moden geen IP-adres krijgt. Het gevolg is dat er twee lossen netwerken ontstaan. Nou lijkt het mij dat het wel moet kunnen werken maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat.
Iemand misschien een idee hoe ik dit oplos? en of ik dat misschien wel moet kunnen met de ASUS WL500g (uit me hoofd) das een accespoint met usb poort? ik heb nu een ander router zet je, geloof medion maar daar werkt het internet dus niet mee

Alvast bedankt!
Robin

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:37

samo

yo/wassup

Juist.
Om heel eerlijk te zijn snap ik niet helemaal wat je tot nu toe hebt.
Je hebt een USB modem. Zit die direct op je pc aangesloten, of zit die op je wless router aangesloten? Als deze op je pc zit aangesloten, welk OS gebruik je dan? En welk OS heb je op de laptop? Welk IP heeft je laptop? En welke IPS heeft je desktop? (start->uitvoeren->cmd->ipconfig)
Misschien kan je hier ook op antwoorden, dan wordt het probleem misschien duidelijker.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maak er eens en tekeningetje van met ip adressen subnetmasks en gateways
en zet er bij of je internet conectuon sharing gebruikt of een ander routing iets op welke pc

want dit is wel een beetje vaak eerlijk gezegd

Iperf

• robinm
De modem is usb en zit dus op de pc
Beide pc's gebruiken Windows XP Home. Het netwerk dat de modem met de pc heeft is
81.59.64.1 (modem) subnet 255.255.224.0
81.59.64.7(desktop) subnet 255.255.224.0

Tussen de beide pc's
192.168.0.100 router
192.168.0.101 desktop
192.168.0.102 laptop

De router maakt van zichzelf dus een gateway. De router krijgt namelijk geen ip via de andere computer en heeft daarom dus een eigen IP range. Het maakt overigens niet uit als ik deze instel voor het andere netwerk hij werkt dan ook niet. hij doet het dan zelf helemaal niet.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je zegt eigenlijk dat je een router als ap gebruikt

stop met het gebruiken van de wan kant dan (als je hem gebruikt)
en zorg dus dat de desktop waar het usb modem opzit pakketjes kan routen
ics / winoute/wingate/ etc ........

die pc wijs je aan als gateway voor je draadloze bende.

Iperf

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:37

samo

yo/wassup

In windows XP heb je ook de Internet Delen Wizard. Ganaar configuratie scherm - netwerkverbindingen en daar links zou het moeten staan. Heb je die al uitgevoerd?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• robinm
als ik de internet delen wizard gebruik dan zegt die dat die het niet kan ;(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

:? wat zegt ie dan precies ?

Iperf

• robinm
De wizard kan het netwerk niet opzetten
Verander de instellingen en probeer opnieuw

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

robinm schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:40:
De wizard kan het netwerk niet opzetten
Verander de instellingen en probeer opnieuw
Doe het anders handmatig? tabblad internverbindingen, eigenschappen en daar staat alles wel tussen.
Je kunt ook je verbindingen even deleten en alles opnieuw proberen. "het doet het niet"is niet echt initiatief-rijk he//
Pagina: 1