Toon posts:

Excel loop vast bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kon dit niet oplossen, hopelijk zitten er enkele excel goeroes hier. :)

Ik heb een Excel bestand, waar koppelingen (heel veel, stuk of 500) inzitten naar 5 andere bestanden. In die 5 andere bestanden word gemuteerd. (worden bepaalde verkoopcijfers in geregistreerd) En in het "hoofdbestand" worden al die cijfers van die andere 5 bestanden ingelezen en opgeteld als een totaal.

Start je dus het hoofd bestand op, dan vraagt ie: dit bestand bevat koppelingen naar andere werkbladen, wijzigingen bijwerken? Dan antwoord je "ja" hij gaat alles berekenen en na 3 seconden issie klaar.

Tot zover: Alles werkt perfect.

Echter nu het probleem. Dit bestand heb ik gemaakt op mijn pc (op het werk) en daar werkte het perfect. Nu iemand anders ook van dit bestand wil gebruik maken (staat op een gezamenlijke harde schijf) kan hij dit ook allemaal doen, MAAR als hij na het openen het bestand wil sluiten, komt er een zandloper en een minuut later loopt excel vast. (terwijl ik het zonder problemen kan afsluiten)

Kortom: we kunnen beide alles doen, maar ik kan WEL afsluiten en die andere persoon NIET. Terwijl we identiek dezelfde pc hebben en hetzelfde profiel.

Mijn vragen

1Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
2. en anders: wat doet excel precies wanneer hij een bestand afsluit? misschien kan ik iets uitzetten waardoor het bestand normaal afgesloten kan worden....
3. Kan het zijn dat er teveel koppelingen inzitten en dat het gewoon "too much" is wat ik wil?

alle ideeen zijn welkom, ik ben ten einde raad :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gebruik voor de test ook even het helfde loginaccount

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik ook geprobeerd!

met mijn login op beide pc's werkt het

met zijn login op beide pcs werkt het niet!