Toon posts:

Gegevens oproepen vanuit een applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk ben ik bezig met een concurrentieonderzoek.

Dat onderzoek bestaat vooral uit de verschillen tussen voorwaarden die men hanteert ten opzichte van onze eigen voorwaarden.
Nu komen die verschillen tussen de diverse bedrijven nu langzaam bij mij binnen en aan mij de schone taak om deze te verwerken in een applicatie zodat, wanneer wij op het scherm direct de concurrent kunnen aanroepen en de verschillen toonbaar te maken.

Nu zal deze applicatie op de laptops van mijn collega's geïnstalleerd gaan worden (OS=NT4 workstation, over enkele maanden XP Prof).

Nu zal dit waarschijnlijk in HTML kunnen, maar dan zul je ervoor moeten zorgen dat lokaal de verschillende gegevens opgeslagen zijn.(plaatjes, tekst ed.) die opgeroepen worden vanuit de HTML-pagina. Ook Powerpoint is een optie.

Nu zal dit waarschijnlijk anders en mooier kunnen. D.w.z. voor mij: een applicatie waar dit zelf inzit.

Vandaar dat ik op zoek ben naar tips naar programma's waar ik dit in kan verwerken. Programmeren kan ik (helaas) niet, maar mocht dat een mooie optie zijn, dan zijn er vast een hoop tutorials en voorbeeldprogramma's.

Voor de volledigheid nog even een voorbeeld van de gegevens:

Ons bedrijf, voorwaarde voor product 1
Bedrijf A, voorwaarde voor hun product 1 (zelfde soort product)
Bedrijf B, voorwaarde voor hun product 1 (zelfde soort product)

Ik kom bij klant, die product 1 afneemt bij Bedrijf B,

Met een druk op de spreekwoordelijke knop kan ik direct de verschillen in voorwaarden tussen bedrijf B en ons bedrijf tonen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-08 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je zoekt in principe een programma met een enorme database, waarin in alle concurrenten in kan opslaan en die met elkaar kan laten vergelijken.

Aangezien je hoopt op of een standaardprogramma, zit je vooralsnog verkeerd in Programming & Webscripting. Wil je het tzt zelf maken, dan verwachten we een zekere verdieping van jou in de materie van het programmeren.

Vandaar een schop naar Software Algemeen
>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 14:53:
Voor mijn werk ben ik bezig met een concurrentieonderzoek.
Als je niet kan programmeren dan zou ik zeggen: laat de zaak een programmeur inhuren. Denk daarbij zoals al geschreven inderdaad simpelweg aan een database, zoals te maken in bijv. Access (en daarmee te linken met andere Office-programma's).