Toon posts:

Vervangen LCD Ixus V?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen, ik heb een canon digital ixus v met een gebarsten LCD scherm met als resultaat een zwarte display, niets op te zien. Op zich is dit niet zo'n ramp voor het gebruik, alles werkt nog prima en al te veel handmatige instellingen zijn er niet. Zoom (optische) en macro/flits zijn allemaal met de knoppen te benaderen. De kaart formateren lukt ook zonder display. Fotos maakt hij ook nog prima maar ja, de fotos meteen even reviewen gaat dus niet en dat is toch WEL een gemis.

De vraag is of iemand ervaring heeft met het vervangen van een dergelijk LCD schermpje, ik heb de camera (uiteraard :P) opengeschroeft en het ziet er vervangbaar uit maar dan moet ik wel het goede onderdeel hebben. Ik gok zo even dat het LCD scherm uit mijn Canon Powershot A200 hier niet geschikt voor zal zijn.

Weet iemand het onderdeel/typenummer van zo'n LCD schermpje van de Canon Digital Ixus V? Heeft iemand dit ooit gedaan/laten doen? Is het realistisch/de moeite waard om dit te doen/laten doen? Tia.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Het is waarschijnlijk niet de moeite om te laten doen, de kosten van het LCD zijn niet gering heb ik begrepen (65-85 euro schijn je zo kwijt te zijn) en de manuren komen daar nog eens bij; reken nog eens 60-100 euro.

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, daar was ik al bang voor... jammer dat die lcd's zo duur zijn anders was het nog de moeite waard zelf een poging te wagen. Dan moet ik maar zien of ik mijn geld terug kan krijgen van de gast waarvan ik hem gekocht heb (omschrijving was 'alleen een barst in de display, werkt verder prima', maar dat vond ik dus aardig misleidend). Wijze les weer... Tnx voor de reactie iig.

Verwijderd

misschien is het de moeite waard om op marktplaats of iets deregelijks te kijken voor een defect toestel.

dan kan je het LCD overzetten
en heb je alsnog een werkend toestel :)