Datarecovery met "EasyRecovery" verkeerde resultaat*

Pagina: 1
Acties:

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar. Eind vorig jaar ben ik aan het kloten geweest met mijn computer en nu ben ik mijn extended partitie kwijt met daarin twee afzonderlijke partities. En om jullie voor te zijn.... ik heb dus geen back-up (stom, ik weet het, berouw komt na de zonde en zo....) |:( |:( |:(

Met EasyRecovery heb ik heel veel data terug kunnen halen, maar als ik de bestanden probeer te openen zie ik dat vrijwel nergens de koppeling van de bestandsnaam en de bedoelde inhoud van het bestand met elkaar overeenkomen. Dus: adres.xls bevat plotseling een excelsheet van mijn uitgaven of uitgaven.xls blijkt van oorsprong niet eens een excelsheet te zijn!

Kan ik nu aannemen dat verdere pogingen om mijn data nog terug te krijgen niet zinvol meer zijn en dat ik de schijf gewoon opnieuw in kan delen? Ik heb ondertussen de wereld aan tooltjes gedownd en bekeken, maar ik zie nergens ook maar een aanduiding dat er nog sporen van een extended partitie zijn. PR.EXE lijkt niets te zien, PTEDIT snap ik echt niet... (moet je daar per partitie de begin- en eindclusters ingeven waarvan je de waarden niet weet?), Part.Magic vindt ook niets....

Help (???)

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:06

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb al diverse malen GetDataBack en nog diverse andere recoverytools uitgeprobeerd en met GetDataBack heb ik tot nu toe de beste resultaten gehad. Misschien kun je dat programma nog eens uitproberen mocht je dat nog niet gedaan hebben. (De trial-versie die je van de site kunt downloaden vindt wel data terug, maar je kunt niets recoveren, daarvoor zul je het pakket moeten aanschaffen.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29
Even een kleine move naar "Software Algemeen" aangezien het een los stukje software is. Ook pas ik de titel even aan, zodat de naam er in staat :).

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik ben nu net de demo van Getdataback aan het downen en ik heb vanmiddag nog even gekeken met een oudere EasyRecovery. Wat mij opviel was dat vrijwel alle (98%) files cross-linked waren, dus dat de relatie tussen de bestandsnaam en de inhoud van het bestand niet klopte.

*edit*
M.b.v. Getdataback heb ik zojuist alle bestanden (althans, voor zover ik na kan gaan) terug kunnen zetten. Mannen (M/V), ontzettend bedankt voor jullie hulp. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Pancake op 02-01-2005 00:32 ]

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...