Toon posts:

[2000] Laptop blijft hangen op 70% met formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Latitude C610 met een 20 GB hdd
Er draait nu win2k op en wil hem formateren.
Als ik hem opnieuw opstart met win2k CD erin dan volg ik de instructies om te formateren.
Hij formateerd goed tot de 70% en daar blijft hij hangen.
Heb het als FAT en NTFS geprobeert.
Maar blijft bij alle 2 op 70% hangen.
Hoe kan dit ?
En hoe kan ik hem wel goed formateren ?

mvg Daniel

Verwijderd

Lijkt me toch niet dat dat aan Windows ligt?Wat gebeurd er als je met een andere cd, (bijv een Linux distributie) je hardeschijf formatteert?
Lukt het dan ook niet, wordt het denk ik tijd om je hd te testen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nooit met linux gewerkt ik heb weinig verstand van computers helaas

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:57
weet je toevallig van welk merk je HDD is?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 11:50:
ik heb nooit met linux gewerkt ik heb weinig verstand van computers helaas
Het gaat er ook niet om of je wel of niet met linux kan werken :) Maar of het met een andere cd/installatie procedure wel lukt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Widow Maker schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 11:50:
weet je toevallig van welk merk je HDD is?
nee weet niet welk merk het is
zat erin toen ik hem kocht.

en ik heb geen linux

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Start eens op met een bootdisk en start FDISK. In FDISK verwijder je eerst alle partities en vervolgens maak je 1 nieuwe aan. Let dan even op of hij ook hier niet toevallig blijft hangen bij het maken van de partitie.

Als het maken van een partitie gelukt is formatteer je hem (gewoon vanuit dos met format.com) en kijkt waar hij dan op blijft hangen, of dat hij gewoon doorloopt.

FDISK FAQ hier kun je zien hoe je fdisk kunt gebruiken.

Verwijderd

druk eens op crtl-alt-d als hij weergeeft om met F2 het bios in te gaan.

Dit is de interne hdd diagnose van de laptop.

Alleen goed als hij PASS 00 weergeeft, anders is je hdd stuk.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 21:33

SA007

Moderator Tweaking
Terw_Dan schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 11:59:
Start eens op met een bootdisk en start FDISK. In FDISK verwijder je eerst alle partities en vervolgens maak je 1 nieuwe aan. Let dan even op of hij ook hier niet toevallig blijft hangen bij het maken van de partitie.

Als het maken van een partitie gelukt is formatteer je hem (gewoon vanuit dos met format.com) en kijkt waar hij dan op blijft hangen, of dat hij gewoon doorloopt.

FDISK FAQ hier kun je zien hoe je fdisk kunt gebruiken.
OPPASSEN daarmee...

sommige laptops hebben een recovery partitie die je moet hebben om de windows te installeren di erbij zit... let daarop...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Drxxx,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT een heleboel regeltjes, welke we in allerlei FAQ's en Policies hebben opgeschreven (o.a. in Registratievoorwaarden en faq staat een gedeelte). Ik haal even de drie belangrijkste punten er uit:
  • Kies een goede topic titel. Jouw probleem is niet zo zeer dat ie niet wil formatteren, maar dat het formatteren op 70% blijft hangen. Zeg dit dan ook in je topic titel :P Daarnaast is het in Windows Operating Systems verplicht om het OS tussen vierkante haakjes te zetten :)
  • Probeer eerst altijd zelf je probleem op te lossen en neem dit ook in je topicstart op. Vertel bijvoorbeeld wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen (heb je al eens gezocht? waarop heb je gezocht en wat was het resultaat?). Dit geld ook voor de tips die er gegeven worden - ga niet klakkeloos verduidelijking vragen, maar kijk eerst even of dat je er zelf niet wat meer info over kan vinden.
  • Omschrijf je probleem helder en duideijk - dat is je aardig gelukt :)
Ik pas even je topic titel nog aan :)
Pagina: 1