(Asus K8N) bios 1004 corrupt?

Pagina: 1
Acties:

• frenzy500
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 19:25
Ik heb de bios van mijn Asus K8N een update gegeven van 1003 naar 1004 en toen deed mijn bord niets meer. Heb het bord toen geruild voor een nieuw exemplaar (met bios 1002) en ook hierbij het zelfde verhaal!!! Ik ben ten einde raad.... Het eerste bord geupdate met de asus update tool en het tweede via AFUDOS. Het enigste wat de pc nog doet is beepen, één lange en twee korte. Geen beeld maar alles gaat wel aan zoals HD's, cdrom enz.

Mijn specs:

AMD 64 2800+
2 x 256MB DDR 3200
asus nvidia FX5200
NEC 2510 dvd brander
Plextor cd brander

Verwijderd

Zoek op Google voor die beepcodes, dat verduidelijkt het vast...

offtopic:
Deed iets het niet goed waardoor je die BIOS flash uitvoerde, of gewoon om "up-to-date" te blijven? De changelog was namelijk niet echt schokkend:

1. Support new CPUs.
2. Patch S3 resume
3. Patch CMOS setting wrong

Als je al één moederbord ermee hebt gekilled, waarom dan nog een keer proberen met een nieuwe? Persoonlijk ben ik namelijk ook niet zo'n fan van BIOS flashen, heb ook een keer zo'n beetje hetzelfde gehad. Zoveel geouwehoer voor een minieme aanvulling op de BIOS, mij niet meer gezien.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de BIOS daarna wel gewoon gereset? Check anders de FAQ van dit subforum onder "Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?" en in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder "Moederborden". Daarin staan linkjes naar beschrijvingen van beep codes.