Toon posts:

Computer loopt vast tijdens spelen game

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond, ik was 3 dagen geleden een spel aan het spelen en toen is mijn pc vastgelopen. toen ik hem weer aan wilde zetten, gaf hij de melding " boot failure, please insert system disk and press enter" dus ik dat braaf gedaan. en na veel gezeur en moeilijkheden eindelijk me systeem opnieuw geinstalleerd. Maar ik ging weer dat spel spelen ( warcraft 3) en hetzelfde gebeurde weer na erg veel gekloot opnieuw geinstalleerd en een ander spel geprobeerd( C&C generals) weer hetzelfde maar ik kon nu na veel gezeur gelukkig weer in windows komen.
Toen heb ik het spel verwijdert.
Maar ik zou tog graag af en toe een spel spelen maar ik weet dus egt niet wat er mis is aan mijn specs ligt het ook niet:

3.4 gygahertz
400 gyg hardeschijf
radeon x700 pro 256 mb
2 gyg ram
?? geluidskaart

ik heb me pc bij de media markt gekocht dus daarom weet ik de geluidskaart niet. maar het probleem is dus mijn pc loopt vast als ik een spel speel en ik heb egt geen flauw idee waarom ???

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

alvast bedankt Nick

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57

AzzKickah

06-CENSORED

Heb je al eens temperaturen gecheckt?
En wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
euhm ik ben niet egt zo into computers dat ik weet wat voor voeding ik heb maar het gekke is dat hij het altijd al deed met bijvoorbeeld need for speed underground 2 dus ik weet egt neit hoe het opeens kwam dat hij vastliep, me pc is altijd wel tamelijk warm maar niet warmer als normaal toen die vastliep. maar wat nog wel zo was dat als ik weet wilde opstarten hij ook vastliep dus dat ik bijvoorbeeld niet eens in me bios kon komen. of dat hij vastliep tijdens het opnieuw installeren.

wat ik was vergeten te zeggen is dat ik het besturingssysteem windows mce 2005 heb kweet niet of dat er iets mee te maken heeft maar tog

Nick

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

ik heb net need for speed underground 2 opnieuw geinstalleerd en die doet het op wonderbaarlijke wijze wel. dus ik weet niet of warcraft en generals meer grapisch nodig hebben ofzo iets??

iemand die ik ken heeft gezegd dat het ook wel eens aan mijn geluidskaart zo kunnen liggen omdat als je een spel speelt dat het meeste verschillende soort geluiden gebruikt.

en omdat ik niet weet welke geluidskaart ik heb heb ik misschien een verkeerde driver, misschien dat het daardoor komt ??????

Ik heb een programma gedownload die allerlei dingen van mijn pc weergeeft, en die zegt dat de CPU koeling kapot is?? lijkt me ook niet egt goed of heeft dat er niks mee te maken??

Alvast bedankt Nick

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 12:13 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Als je CPU koeling stuk is moet je je pc meteen uitzetten en niet meer aanzetten voordat je een nieuwe hebt. Het betekent dat je CPU veel te warm word en opnieuw opstart. Dan zou hij zo'n foutmelding kunnen geven.

Als ik jou was zou ik hem terug naar MM brengen en hem grondig laten onderzoeken.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het crashen kan dan wel gebeuren met spellen, maar dit is toch echt een hardwareprobleem en hoort in PMG thuis...

Allereerst is het een probleem van Mediamarkt, daar heb je je pc gekocht en een pc hoort niet vast te lopen (tenzij het een software issue is, loopt de pc echt compleet vast of reageert deze nog?)

🖥️ | 🚗

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Dat van je CPU koeling: waarschijnlijk loopt de fan van je CPU koeler op een dermate laag toerental dat de snelheid hiervan niet meer uit te lezen is door het programma. Hierdoor geeft het programma dus een foutmelding.
Controleer dit even door in je bios te kijken naar het toerental van de CPU fan. Als deze lager dan 1600rpm is dan zal bovenstaande waarschijnlijk het probleem zijn :)

Ik zou als ik jou was met de PC terug gaan naar de Media Markt. Daar weten ze vast wel het exacte probleem te achterhalen en op te lossen. Nu is het namelijk nogal gissen voor ons en jezelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien moet ik dat maar doen, maar dan ben ik mijn pc wel 4 weken kwijt :r En het is wel raar want Need for speed underground 2 werkt wel en dat is een nieuwer spel. dus het is allemaal een beetje raar.

Maar als ie dan ook vastloopt bijvoorbeeld met Warcraft 3 dan is het ook egt vastlopen. niet van even opnieuw opstarten, maar ik kom 9 van de 10 keer dan niet eens in me bios. of op de instalatie menu van me system disk. egt heel raar, maar meestal als ik dan een half uurtje wachte dan deed ie het weer.
mischien tog overhitting, maar het valt me wel op dat bijvoorbeeld mijn hardeschijven bijna zo heet zijn dad je je hand er niet eens op kan leggen, het gaat wel maar het is tog behoorlijk heet/
ik heb dit nooit gevoeld vlak nadat ie vastiep maar toch??

Ik ben toch van plan nieuwe koeling te kopen omdat deze best veel lawaai maakt en dan kijk ik wel verder.

Edit: van die cpu koeling klopt het programma zegt dat hij met 771RPM draait.

Nick

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 23:14 ]

Pagina: 1